למרות החלטת הממשלה: רק 9 יחידות ממשלתיות עברו לירושלים

    איתי גדסי No Comments on למרות החלטת הממשלה: רק 9 יחידות ממשלתיות עברו לירושלים

    למרות החלטת הממשלה על העברת משרדי הממשלה לעיר הבירה, מתברר כי רק תשע יחידות של משרדי ממשלה עברו לעיר • ברקת זעם, אמסלם שאל ואלקין אמר: "אין סמכויות אכיפה"

    משרד החוץ | אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות החלטת ממשלה על פיה עד 2019 אמורות לעבור לירושלים כל היחידות הארציות של הממשלה, מתוך 140 יחידות עברו לירושלים עד כה 9 יחידות בלבד, ועוד 37 ב"תהליך מעבר", מתוכן ישלימו את המעבר עד תאריך היעד שנקבע בהחלטת הממשלה 9 יחידות בלבד, ו-28 ישלימו את המעבר לאחר תאריך היעד, האחרונה שבהן רק ב2025, כלומר אחור של כמה שנים בממוצע. כך דיווח היום השר לענייני ירושלים, זאב אלקין, לוועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם. 40 יחידות פנו לוועדת חריגים וקיבלו פטור מהמעבר. 20 יחידות ביקשו פטור וסורבו.

    עוד אמר השר אלקין: "הכי מזעזע בעיני ש-41 יחידות בכלל לא פנו לוועדת החריגים ואין להן שום תהליך מעבר. פשוט מתעלמים מהחלטת הממשלה. מנגנוני האכיפה שההמשלה קבעה מוגבלים. היעיל מבינהם הוא מצד הדיור הממשלתי – יחידה שצריכה לעבור לירושלים, לא מאריכים לה חוזה שכירות מחוץ לירושלים ולא שיפוצים".

    יו"ר הוועדה, ח"כ דודי אמסלם: "למה לא לפטר את המנכ"ל? לא נשמע לי סביר שפקיד מחליט מה שהוא רוצה. זו לא יחידה, זה מנהל שמחליט לא להעביר. למה השר לא מפטר אותו?"

    השר אלקין: "אני האחרון שרוצה לסנגר אבל אין סמכויות אכיפה מספיק טובות להחלטה. אנחנו לקחנו יוזמה, למרות שלא הוסמכנו לכך, הקמנו צוות עבודה שערך מיפוי של תמונת המצב ומנסה להבין מה החסמים, וגם המליץ על סנקציות. בצוות שותפים הדיור הממשלתי ואגף התקציבים".

    ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת: "כולנו צריכים להתבייש, כי לאנשים לא אכפת. הנוחות גוברת על החשיבות. ירושלים מתועדפת על פי חוק. אני מוחה בתוקף על עצם חוסר האכפתיות. מדובר בלמעלה מרבע מיליון מ"ר שלא נמצאים בירושלים. למה המרכז לחדשנות יושב באיירפורט סיטי? רשות המים, רשות המיסים, לרשות להגבלים עסקיים יש 20,000 מ"ר בתל אביב, יחידת החקירות, משטרת התנועה בבית דגן. איפה ההיגיון? יש היגיון עסקי לרכז את יחידות הממשלה במקום אחד, ואחרי היחידות האלה יבוא מעגל שני של נותני שירותים שיזדקקו לעוד רבע מיליון מ"ר. מדובר בעשרות אלפי איש. זה שכל זה לא מתבצע פשוט מביש".

    "יש לנו רובע עסקי שמוקם בכניסה לירושלים של 1.6 מיליון מ"ר, והוא יכול להכיל את המעגל הראשון והשני. תהיה שם רכבת מהירה ותחנה מרכזית. חייבים לנצל את ההזדמנות הזו ולוודא שכולם עוברים".

    ערן הראל, מנהל מינהל הדיור הממשלתי אמר: "אני לוקח את החלטת הממשלה מאד ברצינות. לצערי כשאני מתכלל את עבודת המטה אנו יושבים עם עצמנו. אנו אמורים לקבל את הצורך של כל היחידות ויודעים לגזור מזה משמעויות. ג'נרי 2 יימסר בדצמבר 2017 ואני מתכנן כבר מעגל שני – כל מי שמפנים בירושלים לג'נרי, מכניסים יחידות אחרות. אנו עושים כל מה שאנו יכולים אבל אם היחידה תחליט שהיא לא עוברת, אז אני אבזבז כספי ציבור על שכירות כפולה".

    יו"ר הוועדה, דודי אמסלם הקשה: "נניח שאתה הכנת, שכרת, בנית והבנאדם אומר עזוב אותי, לא עובר. מה אתה עושה?" ערן הראל השיב: "אני מחייב אותו בשכר דירה כפול, וכל פעם שהוא מגיע אלי עם בקשה, אני מודיע לו שהכל מוקפא עד שהוא עובר. זה הכלי היחיד שי שלי".

    יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם ביקש לשמוע את עמדת ההסתדרות. דורון קרני, הסתדרות עובדי המדינה אמרה: "אנו בעד חיזוק ירושלים ומקיימים את כל החלטות הממשלה. זה מאד מורכב. היחידות בתל אביב לא שנה ולא שנתיים. עד היום העובדים די נכוו במעברים. נתיב שעברו לפני 4 שנים, יש שם עובדים שלא רואים אור יום".

    יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם, סיכם ואמר: "ירושלים זקוקה להכנסות ואנו חייבים לסייע לה לעמוד על הרגליים. מרכז העסקים החדש יושב נכון. אני לא מאמין בדברים שמתנהלים ככה. לכל החלטה צריך לו"ז ובקרת ביצוע. ויש מנהל עם סמכות ואחריות. יש כאן כשל ניהולי ולכן אף מנהל לא מתחיל להניע מהלך. אם תהיה סנקציה אישית מולו, הדברים יזוזו. אסתייע בעיריית ירושלים ויחד ננסח הצעת חוק ברוח זו, כולל סנקציות אישיות.".



    0 תגובות