ח"כ מוזס: 27,000 יח"ד אושרו תוך הדרת הציבור החרדי

    איתי גדסי 1 Comment on ח"כ מוזס: 27,000 יח"ד אושרו תוך הדרת הציבור החרדי

    יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ הרב מוזס: "שערוריה. אושרו 27,000 יח"ד תוך הדרה מוחלטת של הציבור החרדי • ח"כ מוזס קרא למשרד האוצר לאשר מענק לרוכש דירת יד שניה

    פרוש ומוזס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון שקיימה מליאת הכנסת בנושא חוק לדיור בר השגה, תקף ח"כ הרב מוזס יו"ר סיעת יהדות התורה את ההחלטה השערורייתית לאשר ועדת הבניה הארצית 27,000 יח"ד תוך הדרה מוחלטת של הציבור החרדי. הוא אף קרא לקובעי המדיניות לאשר מענקים לרוכשי דירות יד שניה.

    "אנחנו מסיימים כבר כנס חמישי של כנסת זו, הכנסת ה-20 ועדיין לא התקדמנו בתחום הדיור לציבור החרדי, אותו ציבור שאני מייצג. אדוני היושב-ראש, מציעים לנו את העיר כסיף בפזורה הבדואית, רוצים שאנו נשמש שם כחיץ וכמחסום לציבור הבדואי. מדוע אנחנו צריכים להרחיק נדוד עד לכסיף כאשר בועדת הבניה הארצית אישרו רק בימים אלה במרכז ובלב הארץ 27,000 יחידות דיור? מרתיח לראות שאף דירה מתוך אלפי הדירות הללו לא מיועדת לציבור החרדי. ומאיפה אני יודע? כי כל הבניינים מתוכננים כגורדי שחקים, ללא מרפסות לסוכות, התכנון הסביבתי ללא בתי-כנסת, בלי מבני ציבור מתאימים, בלי מקוואות. אז ברור שהחרדים מודרים מהתכניות הללו. אז אתם שולחים אותנו לכסיף? תן לנו כמו לכולם במרכז הארץ! אולי נלך גם לכסיף, אבל זה בנוסף לחלקנו במרכז הארץ!"

    הרב מוזס אמר "אני רוצה להבהיר כאן: נחתמים הסכמי הגג במיליארדים במרכז הארץ והם אינם כוללים שום פתרון לציבור החרדי. מוכרים לנו שוב ושוב את בית שמש, שמחיר הפיתוח בה הוא יקר ביותר בשל הצורך לכסות לא רק את הוצאות הפיתוח, אלא גם כביש 38, כך שרק מעמד הביניים יוכל לזכות בדירה בבית שמש. המעמד הנמוך –  לו מתכננים את כסיף ועוד עיר בצפון שעדיין לא יודעים איפה זה.  תנו לנו משהו במרכז הארץ!" זעק מוזס "המצב הזה לא יכול להימשך".

    הרב מוזס הציע שוב את הצעתו אותה הוא מקדם תקופה ארוכה: "אני מתחנן בכל עת, תנו לזוגות צעירים מענק לרכישת דירה יד שנייה באותו גובה של מחיר למשתכן. ירוויחו כמה דברים, גם יישוב שכונות מזדקנות בזוגות צעירים, וניצול מוסדות חינוך אשר הומרו בינתיים לכל מיני שימושים שלא במסגרת חינוך, וגם צמצום רשימת הממתינים למחיר למשתכן. ועיקר התועלת: הזוג הצעיר לא יצטרך לשלם שכר דירה כאשר ממתין לזכייה הגדולה של מחיר למשתכן. אני קורא למעצבי פתרון למצוקת הדיור לשנות כיוון, להיפתח לרעיונות נוספים ולקבל את ההצעה הזאת".

    במהלך דיון בירך ח"כ הרב מוזס את ח"כ פולקמן על יוזמותיו המשותפות לקידום דיור להשכרה: "אני מברך אותך על החוק הנוכחי ועל כל מיני יוזמות טובות שאתה פועל, ובפרט בנושא דיור להשכרה, שאתה פועל יחד אתי. אני מקווה שנוכל לברך על המוגמר בבית שמש בפרויקט הראשון שלנו. ברכותי".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מי שמחמיר ומחמיר ומחמיר. וגם מעלית שבת גלאט לא משתמש. שישלם מכיסו בניין נמוך. ולא יטיל עצמו על הציבור שוב שוה ושוב.