בחסות חרדית? אפליה בתקציבי החינוך לטובת בתי הספר הנוצרים

    איתי גדסי 3 Comment on בחסות חרדית? אפליה בתקציבי החינוך לטובת בתי הספר הנוצרים

    מחר, עתידה להתקיים הצבעה במסגרתה צפוי לעבור תקציב משמעותי למוסדות החינוך הנוצריים הנמצאים בהגדרת "מוכר שאינו רשמי" אך מבירור שנעשה עולה תמונת מצב חמורה: העברת התקציב נעשית תוך אפליה חמורה לרעת המוסדות החרדיים הנאנקים תחת חוסר תקציבי משמעותי | ומי החכי"ם שפועלים בנושא? | אתר קול חי חושף את הפרטים המלאים

    יתמוך באפליה? יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפניה שהגיעה לחבר הכנסת, משה גפני המשמש כיו"ר ועדת הכספים הגיעה דווקא מחברי כנסת שאינם חרדים אך הדרישה שהניחו על שולחנו, חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ומיקי זוהר, היתה פרו חרדית מאין כמוה.

    מחר בבוקר צפויה לדון ועדת הכספים בהענקת התקציב המיוחד למוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי כאשר ככל הנראה, בתקציב המדובר יזכו מוסדות החינוך במגזר הנוצרי בארץ. הזכיה בתקציב נעשית תוך אפליה שקופה וברורה לרעת מוסדות החינוך המוכשר שאינו רשמי במגזר החרדי והדתי כאשר כאמור, במוסדות הנוצריים עתידים לגרוף את כל הקופה המדוברת.

    חברי הכנסת סמוטריץ' וזוהר פנו בימים האחרונים ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני ותבעו ממנו למנוע את אפליית התלמידים החרדים על ידי עצירת הדיון מחר בהעברת התקציב כולו לחינוך המוכר שאינו רשמי הנוצרי. בשנה שעברה, אגב, העבירה ועדת הכספים 50 מליון ש"ח לילדי החינוך הכנסייתי תוך אפליית הילדים החרדים.

    הבקשה שתעלה מחר לוועדת הכספים

    הבקשה שתעלה מחר לוועדת הכספים

    כעת משהגיעה שוב לוועדת הכספים בבקשה לאשר חלק מהסכום שלא נוצל עדיין מסיבות טכניות, קרא ח"כ זוהר לגפני ואמר: "האופן בו נעשים הדברים מהווה אפליה בין תלמידים על רקע דתם. האם תלמידים בבתי ספר כנסייתיים זכאים לתקציב המכסה על מה שנגרע מהם בעוד תלמידים בבתי ספר חרדיים או אחרים אינם זכאים?"

    ח"כ זוהר הוסיף ואמר כי משהגיעו לידיו שלושה מסמכים המלמדים בבירור כי הכספים ישמשו את בתי הספר הכנסייתיים למימון שעות לימוד לכל דבר ועניין, כלומר לימודי שפות, כישורי חיים, אמנות וכיו"ב "אני סבור כי ראוי לבחון שנית את ההחלטה ולהימנע מלתת יד לאפליה".

    "מימון שעות לימוד הוא לב ליבו של תקציב החינוך במדינת ישראל. ברור מאליו, כי אם בית ספר זכאי לתקצב שעות לימוד באנגלית הוא זכאי לקבלו ממשרד החינוך. לא ניתן לתקצב שעות לימוד באמצעות משרד ממשלתי שאינו משרד החינוך. הכלל הזה עומד בעינו גם אם לימודי אנגלית מכונים לפתע 'לימודי השפה האנגלית ברוח ערכי הדת הנוצרית'".

    ח"כ סמוטריץ' במכתבו לח"כ גפני תקף את המשרד לשוויון חברתי, שמעביר כסף שמהותו אפליית ילדים שאינם בבתי הספר הכנסייתים. לדבריו, זהו גם כפל תקצוב הפוגע בשוויון המוחלט שחייב לשרור במעמד המוכר שאינו רשמי.

    כזכור, לבית המשפט העליון הוגשו עתירות בעניין כספים אלה, שבעקבותיהן הוקם צוות בין-משרדי שתפקידו לבחון את הסוגיה.

    חברי הכנסת תבעו לפני העלאת הנושא, לקבל בעניין את חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה בנושא האפליה בין דת לדת, את חוות דעת של היועץ המשפטי לכנסת בנושא התקציב המפלה. דו"ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת המציג את המציאות התקציבית של בתי הספר המוכש"ר לפי חלוקה מגזרית, דתית ולאומית, וכן חוות דעת של רפרנט החינוך במשרד האוצר המבהירה מה הצידוק בסכום הזה ומדוע יועבר רק לתלמידים נוצריים ולא לכלל תלמידי המוכש"ר.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מזעזע לשמוע כזה דבר ימחה שמם של כל. הנוצרים !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2. 2

      אני סומך על גפני, הוא לא יתן לנוצרים יותר מליהודים

      1. גפני לא צריך לתת, בפעם הקודמת הוא פשוט ברח מהוועדה ונתן לטיבי להעביר את התקצוב המפלה…
        מעניין מה יהיה הפעם כשזה חוזר לוועדה