דרעי מזהיר: "בהר הבית אין סכנה קיומית, בגבול הצפון – יש"

    עמית דניאל No Comments on דרעי מזהיר: "בהר הבית אין סכנה קיומית, בגבול הצפון – יש"

    שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, מתייחס לסערות הביטחוניות וחושף: "היו פה טביעות אצבע של האיראנים שמנסים להפנות את תשומת הלב מגבול הצפון – שם יש סכנה קיומית" | מסכם מושב סוער במיוחד: "בכותל לא נגעו, בחוק הגיור הצלחנו ואם בג"ץ יפסוק לטובת המרכולים, סיכמנו על שני חוקים חדשים" | וגם, במי הוא תומך לרבנות בית שמש?

    שר הפנים, אריה דרעי צילום: פלאש 90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, שוחח עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית", והתייחס למספר נושאים, בין היתר סיכם את מושב הקיץ הסוער.

    תחילה התייחס השר לאירועים הביטחוניים שמלווים אותנו בשבועות האחרונים ואמר: "הכל התחיל כשהם רצחו במקום קדוש שני שוטרים ואז המשטרה סרקה את ההר במהלך הימים שההר היה סגור בכדי לבדוק שאין שם אמצעי לחימה. כל גורמי הביטחון שהיו שותפים לדיון, כך הבנתי, המליצו להציב את הגלאים הללו. לאחר כמה ימים אמרו חלק מגורמי הביטחון כי הם טעו באבחנה וזה מצליח ללכד את כל שונאינו בעיקר את האיראנים וגורמים אחרים להניח טביעת אצבע".

    דרעי מגן על החלטות ראש הממשלה והחלטת הקבינט וטוען כי אין קשר בין האירועים הבטחוניים סביב הר הבית לסערת השגרירות הישראלית בירדן: "ההחלטה של הקבינט מאוזנת ואחראית. כל כוחות הביטחון והדרג המדיני במקום להתעסק עם האיראן בחסות רוסיה עם חיזבאללה בגבול הצפון והאמריקאים נתנו לזה הסכם לצערי ואנחנו צריכים לנהל על זה מערכה מדינית והסברתית וגם להיערך לאפשרויות שאני לא רוצה לדבר עליהם. הר הבית זו לא סכנה קיומית בצפון יש סכנה קיומית".

    "ההחלטה היא להיות חכמים ולא צודקים. ראינו בחוש איך האיראנים כל כך מלבים את העניין והמטרה היתה שיתעסקו כולם בהר הבית והם יוכלו בנתיים להתעסק בגבול הצפון".

    "באחריות מוחלטת אני אומר אין שום קשר בין הורדת הגלאים לבין סערת השגרירות בירדן. הירדנים הבינו שמבחינת החוק הבינלאומי אין להם שום אפשרות דיפלומטית לעצור את המאבטח. אנחנו קיבלנו החלטה שעות אחרי שהוא היה בארץ. הנשיא טראמפ לא התערבו במהלך. הם נתנו לנו גיבוי מלא, הם לא לחצו. כן הי קריאות לסיים את הפרשה אבל כחברים. בלי שום לחץ עלינו. פעלנו מתוך שיקולים של להיות חכמים ולא להיות צודקים".

    באשר לפעילות חברי הכנסת החרדיים בקדנציה הזו, אומר דרעי: "ההישגים הם עצם הדברים השוטפים שחברי הסיעות החרדיות מצליחים להשפיע בקואליציה ולהעביר תקנות ולהשפיע בוועדות. כולם רואים את הפעילות. למעלה מ-100,000 ילדים שיוצאים לקייטנות עם סבסוד. עשרות אלפי בחורי ישיבות שיצאו למסע בגליל ומאמץ גדול בין מפלגתי שקט שלקח עשרות שעות בנושא התקנות של חוק הגיוס שהיה חשוב לנו להעביר אותם היום. השגנו את כל שרצינו והגענו להישג היום".

    "אתמול הייתי בכנס לכמה דקות כי היה קבינט, כנס של מחנכים של מעיין החינוך התורני. בריצה שלי לאוטו תופס אותי מחנך ואומר לי אני רוצה להגיד לך תודה. עשיתי חשבון עם אשתי וחסכת לנו 4,000 שקל בשנה נטו חסכנו בשבילך. התחבורה הציבורית, המים והארנונה. אמרתי לו שימחת אותי".

    האזינו:

    דרעי מתייחס לסערות שהתפתחו סביב חוק הגיור ומתווה הכותל ואומר: "בכותל לא נגעו כלום. הכותל ממשיך להתנהל כרגיל. לא נגעו בשערה מהסטטוס קוו שהיה בכותל. היתה סכנה גדולה בנושא הגיור. לא עזר לאף אחד ממרכיבי הקואליציה. אני לא רוצה לחוקק חוק חדש אני מסתפק במה שיש. אם ימשיכו עם העתירה לבג"ץ בנושא אני יחוקק חוק. אנחנו בקואליציה הזו לא יוזמים שום דבר אבל אנחנו יודעים להתגונן".

    "שבוע אחרי תשעה באב יש דיון על חוק השבת בתל אביב. הנשיאה קבעה הרכב של שבעה שופטים. לגבי כל הארץ סיכמנו בפורום ראשי המפלגות, גם אם חס ושלום נפסיד בבית המשפט וקשה לי להאמין שנפסיד, אנחנו נתקן בחקיקה שני דברים משמעותיים בנושא".

    "כשאני רואה את הבתי ספר שלנו, את הכיתות שהולכים וגדלים בכמות ואיכות. כשאני רואה כמה אלפי תלמידים שסיימו כיתות ח' ברשת מעיין החינוך התורני ושכמעט מאה אחוז הולכים לישיבות קדושות והולכים להיות בני תורה זה נותן את הנחת וכמובן גם הבנות שממשיכות לסמינרים".

    "לגבי החינוך המוכר שאינו רשמי, בהסכם הקואליציוני של ש"ס יש סעיף שאומר שבנושא המוכר שאנו רשמי המצב יוחזר למה שהיה קודם תקופת לפיד. יו"ר ועדת החינוך שלנו יעקב מרגי שעושה עבודה מעולה עומד על המשמר. הבעיה היתה עם יועצת משפטית במשרד החינוך שעכשיו עזבה".

    "הנציגות החרדית יושבת בצומת מאד חשובה בקואליציה מתחשבים בה ולציבור החריד יש היום נציגים טובים מאד" מסכם דרעי במשפט.

    באשר לבחירות לרבנות בית שמש: "קודם כל, זה צרות של עשירים, ב"ה, שיש לנו הרבה תלמידי חכמים מוכשרים וטובים" פתח דרעי והמשיך: "רבנות בית שמש היא אחת מהרבנויות הכי נכבדות שיש. היא עתידה להיות אחת מהערים הגדולות התורניות שיש. מאז ומתמיד מהקמת ש"ס ועד היום ולא אתן לאף אחד לקלקל, נשיא מועצת חכמי התורה ומועצת חכמי התורה, כך היה וכך ימשיך, הוא מחליט במי אנחנו נתמוך. הוא החליט לגבי בית שמש לתמוך ברב ינון רביב, הוא כתב מכתב ואנחנו, כל השליחים וכל מי שכפוף תחת מועצת חכמי התורה, יעבוד בשביל זה", אמר.



    0 תגובות