"אנו מתקרבים לנקודת אל חזור בנוגע ללוויני תקשורת"

    קובי פינקלר 1 Comment on "אנו מתקרבים לנקודת אל חזור בנוגע ללוויני תקשורת"

    שני לוויני תצפית מתוצרת התעשייה האווירית ישוגרו לחלל • מנכ"ל התעשייה האווירית: "אנו מתקרבים אל נקודת האל-חזור באובדן יכולותיה של ישראל בתחום לווינות התקשורת"

    משגר הלווינים צילום: התעשיה האווירית
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבוע הבא תשגר התעשיה האווירית שני לוויני תצפית חדשים לחלל. מתברר שמאז אבדן הלווין עמוס 6 לפני כ-10 חודשים, לא התקבלה כל החלטה לגבי עתיד התחום, מה שיוביל בסופו של דבר לאובדן הידע והיכולות הטכנולוגיות שנצברו "אנו מתקרבים אל נקודת האל-חזור שתוביל לחיסול יכולותיה של ישראל בתחום לווינות התקשורת בעל כורחנו". אומר מנכ"ל החברה.

    השניים, לווין התצפית המתקדם OPTSAT3000, המיועד לשימוש משרד הביטחון האיטלקי והלווין לניטור חקלאי וחקר הסביבה "ונוס" שנבנה עבור סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה וסוכנות החלל הצרפתית CNES, פותחו ונבנו בתעשייה האווירית וישוגרו לחלל על גבי המשגר האירופאי Vega של חברת Arianespace מאתר השיגור קורו, שבגינאה הצרפתית.

    הלווינים שישוגרו בימים הקרובים, הם פאר הטכנולוגיה הישראלית ומביאים לידי ביטוי את פעילותה הבינלאומית של ישראל בתחום החלל ואת שיתוף הפעולה היוצא מן הכלל עם איטליה וצרפת. תכנית לווינות התצפית הסדורה של מדינת ישראל מאפשרת פיתוח וייצור לצרכים מקומיים ולייצוא, ומתקיימת בזכות מדיניות ממשלתית ברורה בתחום.

    OPTSAT3000 הינו לוויין תצפית במשקל 368 ק"ג בעל רזולוציה גבוהה ביותר. הלוויין הוא חלק מסדרה רחבה של לווייני תצפית אלקטרו-אופטיים המיוצרים בתעשייה האווירית ופעילים בחלל בהצלחה מרובה.

    ל- OPTSAT3000 כושר תמרון גבוה וגמישות תפעולית רבה, בין היתר הודות למשקלו הנמוך באופן משמעותי ביחס ללוויינים דומים בעולם, משקל שהושג תוך שימוש בטכנולוגית מזעור חדשנית ומתקדמת שפיתחה התעשייה האווירית. ללוויין רזולוציה גבוהה המאפשרת אבחנה בפרטים קטנים על הקרקע, ומציבה אותו בחזית העולמית של לווייני התצפית. הלוויין נרכש על ידי ממשלת איטליה ב-2012 כחלק מעסקת רכש הדדית בין המדינות, כאשר חברת Telespazio האיטלקית משמשת כקבלן הראשי של הפרויקט.

    "ונוס", הלווין הישראלי הראשון למטרות ניטור חקלאי וחקר הסביבה, הינו פרויקט דגל משותף של סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה וסוכנות החלל הצרפתית CNES. הלוויין יעקוב אחר 110 אתרים שונים מהחלל למטרות מחקרי סביבה, תוך ניטור מצב קרקע, צמחייה, ייעור, חקלאות, איכות מקווי מים ועוד. "ונוס" מצויד במצלמה מיוחדת שיכולה לקלוט פרטים על פני כדור הארץ ב-12 אורכי גל, בהם גם כאלה שאינם נראים לעין.

    ללוויין אף משימה טכנולוגית במסגרתה תבחן בחלל מערכת הנעה חשמלית שפותחה על ידי רפא"ל, שתאפשר ללוויין לטוס במסלול מדויק בגובה נמוך הלווין נבנה בשנים האחרונות במפעל חלל בתעשייה האווירית, בשיתוף אלביט, שפיתחה את הטלסקופ ורפאל שפיתחה את מערכת ההנעה. הלוויין ישקול 265 ק"ג בעת השיגור וייכנס למסלול מסונכרן שמש בגובה של 720 ק"מ.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אשרינו שמשתמשים לטובה בחכמה שנטע בנו הבורא.