כחלון בביקור רשמי ראשון בבית הלבן: "ברית אמיצה"

    איתי גדסי 3 Comment on כחלון בביקור רשמי ראשון בבית הלבן: "ברית אמיצה"

    שר האוצר, משה כחלון נפגש עם מקבילו האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין במסגרת ביקורו הרשמי הראשון בוושינגטון • השר כחלון: "ישראל תתאים את עצמה להשפעות רפורמת המיסוי הצפויה בארה"ב"

    שר האוצר ומקבילו האמריקאי
    6:22
    16.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף מ"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר, משה כחלון נפגש עם עמיתו האמריקאי, מזכיר האוצר של ארצות הברית, סטיבן מנוצ'ין. הפגישה התקיימה במסגרת ביקורו הרשמי הראשון של כחלון בוושינגטון.

    במהלך הביקור הדגיש שר האוצר כחלון בפני עמיתו האמריקאי את הצורך בהידוק שיתוף הפעולה בין המדינות בכל המישורים דווקא בימים אלו וביקש ממנו את תמיכתה של ארצות הברית בהפעלת לחץ על הרשות הפלסטינית במלחמה בהלבנת הון ומימון טרור. בתגובה אמר שר האוצר האמריקאי כי הנושא ייבדק בחיוב והדגיש בפני כחלון כי כעת יש בארצות הברית ממשל אוהד כלפי ישראל.

    כחלון ומנוצ'ין שוחחו על רפורמת המס האמריקאית ועל הקיצוץ הצפוי במס החברות בארה"ב. בנוסף, דנו השניים ברפורמת המיסוי שהוביל כחלון בהיי-טק הישראלי ועל המשך השגשוג של מרכזי מו"פ אמריקאים בישראל.

    במהלך הפגישה אמר שר האוצר, משה כחלון: "הכלכלה הישראלית קשורה קשר עמוק לכלכלה האמריקאית, אנחנו עוקבים מקרוב אחרי רפורמת המס הצפויה בארה"ב ועל השפעתה על הכלכלה הישראלית ובמידת הצורך נדע לעשות את ההתאמות הנדרשות. הברית בין ישראל לארה"ב היא ברית אמיצה שאיננה ניתנת לניתוק, נמשיך לקדם יחד יוזמות לשיתוף פעולה כלכלי בתחומים חדשים באופן שיחזק את שתי הכלכלות".

    בפגישה סוכם כי שתי המדינות יקימו צוות מו"מ לבחינת המשמעויות הכלכליות של שדרוג האמנה הבילטרלית למניעת כפל מס. התיקון צפוי להסדיר את שיעורי הניכוי במקור וזכויות המיסוי של משקיעים בשתי המדינות, להסיר חסמי השקעה ולשפר את סביבת ההשקעות בישראל. כחלון ומנוצ'ין קבעו להיפגש בשנית בישראל בחודש ספטמבר.

    במסגרת הביקור נפגש השר כחלון בבית הלבן גם עם חבר הקבינט מיק מולבאני, המגיש את תקציב המדינה השנתי מטעם נשיא ארה"ב. בשיחה סיפר מולבאני על הצעדים שנוקט ממשל טראמפ להפחתת הרגולציה במטרה לשפר את הצמיחה והפריון בארה"ב. לבקשת השר כחלון סיכמו הצדדים על הקמת צוות משותף בנושא.

    בפגישות שהתנהלו ברוח טובה נכחו בין היתר מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד וכן שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מתי כחלון ילמד להתלבש באופן מכובד ? די לביזיון

      1. נטו כחלון נטו בזיון!