התגובות להחלטת הקבינט: "מהלך כניעה"

    איתי גדסי 1 Comment on התגובות להחלטת הקבינט: "מהלך כניעה"

    תגובות רבות להחלטת הקבינט על הורדת המגנומטרים בהר הבית • השרה רגב במתקפה: "החלטה מצערת" • ח"כ נחמן שי תומך: "מעשה נבון ומחויב המציאות" • וגם, התפרעויות אמש בירושלים

    מגנומטרים בהר הבית • אילוסטרציה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש, התכנסו חברי הקבינט לישיבה מיוחדת בנוגע לסערה שהתפתחה סביב הר הבית. תוך כדי הדיון על הר הבית עלה שמה של ירדן מאחר וסערת השגרירות היתה בשלביה האחרונים לאחר הבנות ושיחות מדיניות.

    הקבינט הודיע כי הוא מקבל את המלצת כל גופי הביטחון להמיר את הבידוק של גלאי המתכות בבידוק ביטחוני המבוסס על טכנולוגיות מתקדמות ("בידוק חכם") ובאמצעים נוספים, כדי להבטיח את ביטחון המבקרים והמתפללים בעיר העתיקה ובהר הבית.

    עוד נאמר כי עד ליישום התכנית, תתגבר משטרת ישראל את כוחותיה ותבצע פעולות נוספות ככל שיידרש על מנת להבטיח את ביטחון המבקרים בהר. הקבינט החליט על הקצאת תקציב של עד 100 מיליון ש"ח לטובת יישום התכנית (בפרק זמן של עד שישה חודשים) כולל בקיצוץ רוחבי ככל שיידרש, על פי התכנית שיגיש המשרד לביטחון הפנים. עלות התכנית תכלול גם מימון תקני שוטרים על פי המלצת המשטרה.

    התגובות שהגיעו לאחר מכן עסקו כאמור, גם בהשבת צוות השגרירות הישראלית מירדן. ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, אמר: "אני מודה לנשיא טראמפ שהנחה את יועצו ג'ארד קושנר ושלח את שליחו ג'ייסון גרינבלט לאזור, לסייע במאמצינו להביא את צוות השגרירות הישראלית הביתה במהירות. אני מודה גם למלך עבדאללה על שיתוף הפעולה ההדוק שלנו".

    נשיא המדינה, רובי ריבלין, אמר: "בתום יממה ארוכה ומתוחה אני מבקש לברך את צוות השגרירות שלנו בירדן עם שובם הביתה. חיכינו לכם בדאגה ועקבנו אחרי התנהלותכם המרשימה, בהובלת השגרירה עינת שלאין, לאורך כל המשבר. שיתוף הפעולה ארוך השנים של מדינת ישראל עם הממלכה ההאשמית והמלך עבדאללה, שידע לסייע בתבונה גם הפעם, היו חלק משמעותי במאמצים לסיום המשבר ועל כך הערכתנו העמוקה. יחזקו ידיה של ממשלת ישראל והעומד בראשה על ניהול המשבר יחד עם ראשי מערכת הביטחון כולם ושליחנו המיוחד לירדן, ראש השב"כ נדב ארגמן. אשרי העם שאלו שלוחיו, המהווים חומת מגן עבור כל אזרח ישראלי בארץ ובעולם".

    שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, התייחסה להחלטת הקבינט להסיר את המגנומטרים מהר הבית ואמרה: "החלטת הקבינט אתמול היא החלטה מצערת. לא צריך להיות מומחה בביטחון כדי להבין שלמגנומטר יש אפקט התרעתי ובטחוני".

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב להחלטה ואמר: "הורדת המגנומטרים היא התקפלות וכניעה לטרור. ההנהגה התקפלה וסיפקה ניצחון לטרור ולאלימות. מנהיגות נבחנת ביכולת לקבל החלטות נכונות וטובות לטווח הארוך גם אם הן לא פופולריות בטווח המיידי".

    "החלטות בתחום הביטחון נמדדות בטווח הארוך ולא בטווח המיידי של כאן ועכשיו. כעת הערבים מבינים שטבח במשפחה יהודית היה כדאי ויכול לקפל אותנו. פיגוע רצחני של מחבל נתעב ואיומים בהמשך האלימות שינו את מדיניות ישראל וקיפלו את ראש הממשלה והקבינט. המסר לרחוב הערבי ולמחבלים ברור: הטרור משתלם. החלטות שמתקבלות מתוך הסתכלות קצרת טווח מעודדות פיגועים רצחניים בעתיד ואנו נשלם חלילה בדם רב על החולשה שהפגינה ההנהגה היום. הפוליטיקאים העדיפו הלילה לקנות שקט קצר טווח שירשם על שמם במחיר פגיעה אנושה בכח ההרתעה ומשכון העתיד הביטחוני שלנו – שאתו יצטרכו להתמודד מי שיבואו אחריהם".

    סמוטריץ' הוסיף ואמר: "מנהיגות אמיתית ואחראית צריכה לפעול אחרת ובע"ה נדאג שתהיה כזו לעם ישראל. שמח על גילוי המנהיגות של השרים בנט שקד ואלקין שעל פי הפרסומים העדיפו את האינטרס הביטחוני על פני הפופוליזם והצביעו נגד מהלך הכניעה".

    עם זאת, יש גם מי שמצא לנכון לברך על ההחלטה. ח"כ ד"ר נחמן שי (המחנה הציוני), אמר: "הסרת המגנומטרים היא מעשה נבון ומחויב המציאות. גם אם נעשה באיחור עדיף הדבר על פני המשך האלימות וההידרדרות הבלתי נמנעת. מוטב שהממשלה תלמד היטב את הטעויות שעשתה כי השטח לוהט ועלול להתלקח שוב".

    ח"כ האלוף (במיל') איל בן ראובן אמר: "ירדן הייתה ונשארה אינטרס עליון בביטחון הלאומי שלמדינת ישראל. אני מברך את ראש הממשלה על הטיפול המהיר להחזרת אנשי השגרירות לארץ. אני שמח על החלטה נכונה להסרת המגנומטרים, שללא ספק מצביעה על צורך בשיקול דעת עמוק ובחשיבה אסטרטגית בתהליכי קבלת החלטות, גם תחת לחץ".

    בתוך כך, בסיום תיפלת הלילה של המוסלמים ועם פיזורם בכביש מעלה מוטה גור, בוצע יידוי אבנים והשלכת חפצים לעבר הכוחות. שני שוטרים נפגעו באורח קל ופונו לטיפול רפואי. מפירי הסדר פוזרו תוך שימוש באמצעים. הכח עצר חשוד שהפר את הסדר ויידה אבנים. בנוסף, בסילוואן נעצר תושב המקום שיידה אבנים לעבר רכב.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יש להחזיר את השערים המגנטיים להר הבית !