הרבנות כינסה את המוהלים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הרבנות כינסה את המוהלים
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרבנות הראשית לישראל ערכה בשבוע האחרון כנס השתלמות מקצועי למוהלים בבניין הרבנות הראשית, במטרה לחזק את הפיקוח והרגולציה על תחום הבריתות, להעלות לסדר היום סוגיות מהותיות, לרענן נהלים ולתת מענה מקצועי לשאלות המוהלים.

    בכנס, שכלל הרצאות בסוגיות רפואיות, השתתפו מעל 50 מוהלים מירושלים והסביבה, המוסמכים על ידי הוועדה לפיקוח על המוהלים שברבנות הראשית ובמשרד הבריאות.

    הרב משה מורסייאנו, מנהל מחלקת בריתות ברבנות הראשית, מסר כי כנס זה הינו כנס אזורי וראשון בסדרה של חמישה כנסים שיתקיימו אי"ה ברחבי הארץ וכי מטרת הכנסים היא ליצור קשר הישיר בין המוהל לבין הרבנות הראשית וכן לתת מענה גם לשאלות הפרטניות ביותר של המוהלים, כנס זה בא בנוסף למוקד הטלפוני הקיים לטובת המוהלים ובו הם יכולים לקבל מידי ערב מענה מקצועי לשאלותיהם.

    ד"ר מיכאל בן אקון, חבר הוועדה הבין-משרדית ונציג משרד הבריאות, הציג בפני המוהלים בעיות שכיחות העלולות לצוץ במהלך הברית ודרכי התמודדות נכונה במצבים של סיבוכי ברית, בעיות במערכת קרישת הדם ועצירת דימום.

    הרב בן ציון בלוינגרונד, חבר הוועדה הבינ-משרדית לפיקוח על המוהלים ומפקח ארצי על המוהלים, רענן את הנהלים וההנחיות בנושאי סטריליזציה, הכנת מקום הברית ושולחן העבודה של המוהל וכן נתן דגש על מתן הנחיות להורים, תוך הצורך בהבנה ובהתחשבות רגישה אל מול ההורים.

    חלק משמעותי מהערב הוקדש למתן במה לשאלות המוהלים במגוון תחומים ומצבים רגישים הנוגעים לתהליך המילה. כאשר לטובת הכנס, הרכיבה הרבנות הראשית פאנל מקצועי מאנשי רפואה ופיקוח מובילים שענו על שאלות המוהלים מניסיונם האישי והעשירו בידע רב את הנוכחים. חברי הפאנל היו – הד"ר מיכאל בן אקון, הרב מרדכי ששון והרב משה וייסברג. בפאנל העלו שאלות ותשובות וניתן מענה מקצועי למוהלים.

    מנכ"ל הרבנות הרב משה דגן, הביע סיפוק רב על ההשתתפות הרחבה של מוהלים בכנס ושיבח את עבודתם המסורה של המוהלים הנדרשים להיות זמינים במסגרת תפקידם עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע.

    הרב דגן הוסיף וציין כי כנס השתלמות זה הוא הראשון בסדרת כנסים מתוכננים למוהלים, ומהווה נדבך נוסף של ייעול ושיפור המערכות והקשר בין הרבנות לכלל הציבור והמוהלים כל זה בהכוונתם של הרבנים הראשיים לישראל. פעילות שהחלה עם כניסתו לתפקיד ונמשכת בתקופה האחרונה ביתר שאת.



    0 תגובות