השר דרעי: "אני תומך בעונש מוות למחבל; הגלאים הוצבו גם מחשש לתג מחיר"

    עמית דניאל 6 Comment on השר דרעי: "אני תומך בעונש מוות למחבל; הגלאים הוצבו גם מחשש לתג מחיר"

    שר הפנים, אריה דרעי, אומר: "אני חושב שעל המחבל מחלמיש צריך להיגזר גזר דין מוות; הממשלה צריכה לתבוע מהתביעה הצבאית לדרוש דין מוות" • על המגנומטרים: "עד שלא יהיו חלופות ביטחוניות אמיתיות, אלחם שישארו; אתן גיבוי למשטרה" • וגם, חושף: "הגלאים בהר הבית הוצבו גם מחשש לתג מחיר"

    שר הפנים, אריה דרעי צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הפנים, אריה דרעי, אומר כי במקרה של האירוע בליל שבת האחרונה יש לדרוש עונש מוות למחבל.

    "אני חושב שממשלת ישראל צריכה לקבל החלטה היות ומדובר ביהודה ושומרון והפרקליטות הצבאית יכולה לדרוש עונש מוות, הממשלה צריכה להנחות את התביעה הצבאית לדרוש עונש מוות" אמר והוסיף "חבל שלא הרגו אותו באותו ערב".

    באשר לסערה סביב הצבת המגנומטרים בהר הבית, אמר: "הר הבית זה המקום הכי קדוש לנו אבל אני לא עולה להר כי יש פסק הלכה שאנחנו לא עולים להר. כל האירועים של הר הבית לא התרחשו בגלל שממשלת ישראל החליטה לשנות משהו בהר הבית. הכל התחיל בגלל רצח מתועב של שני שוטרים צעירים בהר הבית. הצבת המגנומטרים היתה אך ורק למטרה אחת – ביטחון. יותר מזה לא רק בגלל החשש של מחבלים ערבים שייכנסו גם חשש של שלום המתפללים שם. שלא יהיה שם תג מחיר. בוותיקן ובכל המסגדים הגדולים בעולם, להבדיל, יש גלאים. גם כשאנחנו נכנסים לכותל אנחנו עוברים בגלאים".

    "הצבת הגלאים נעשתה ע"י החלטה של ראש הממשלה בהתייעצות עם כל גומרי הביטחון. זה אומר התייעצות עם המל"ל, אמ"ן, שב"כ, צבא ומשטרה – כולם. ביום שישי קרה הרצח המתועב של שני השוטרים באותו יום הוחלט לסגור את ההר עד ראשון בבוקר לעשות חיפושים. הוחלט על פי כל הגומרים שאף אחד מהם התנגד להציב מגנומטרים. אם באותה ישיבה בטחונית היו גורמים ביטחוניים שמתנגדים, אז אולי היה צריך לכנס ישיבת קבינט ולדון בכך, אבל כשכל גורמי הביטחון אומרים לחיוב אין מה לדון ואנחנו לא היינו שותפים להחלטה".

    השר דרעי מסביר על הנסיגה מרעיון המגנומטרים של חלק מכוחות הביטחון: "חלק מגורמי הביטחון טוענים 'הסכמנו, אבל בשטח יש חשש שיביא להסלמה, טעינו בא נחזור מהטעות'. ראש הממשלה זימן את ישיבת הקבינט לדיון ארוך מאד מאד ודנו בהכל. לבסוף, החליטו להסמיך את כוחות המשטרה לפעול על פי הבנתם כי התרשמו שהמשטרה פועלת כראוי. היתה פניה מארה"ב, כולנו מודעים".

    דרעי טוען כי אמנם "מחפשים חלופות אבל לא נראה שתימצא כזו בעתיד הקרוב" לדבריו: "אנחנו לא משחקים משחקי כבוד אנחנו צריכים לדאוג שיהיה כאן ביטחון ושהמשטרה תוכל למלא את תפקידה עם חישוב של סיכונים. אני בעד כל תכנית ביטחון שיבואו כוחות הביטחון ויגידו בזה אנחנו יכולים לפעול. אם המשטרה תמשיך להתעקש שהגלאים חובה אני אתן גיבוי למשטרה ואני אחפש דרך מול הירדנים ומול האמריקאים" מבטיח דרעי.

    לדבריו, הקריאות כנגד ישראל כרגע מוטעות: "היה לנו ליקוי בהסברה. אם היינו עושים שינוי מבחינת היהודים, עולים שרים, חברי כנסת. אבל מישהו מעלה על דעתו שאחר רצח של שני שוטרים נצטרך לתת תשובה למה לשים גלאים?" תמה דרעי.

    על הציפיות שלו והאכזבה שנחל מראשי הרשויות הערביות בישראל לאחר הפיגוע בהר הבית בו נרצחו שני השוטרים כמיל שנאן והאיל סיתאווי ז"ל, סיפר: "חלקם כמו ראש עיריית נצרת, שלח לי ולרה"מ מכתב מאד ברור שמגנה את הפיגוע, כנ"ל ראשי הרשויות הבדויות בדרום, הפורום. אבל שאר ראשי הרשויות, פניתי אליהם וביקשתי פעם, פעמיים. המנכ"ל שלי טיפל בזה ולצערי הרב מה שהם הוציאו זו הודעה שמאשימה את הכיבוש. התחושה שלי, כאחד שהכי זועק בשולחן הממשלה לגבי השיוויון, מעביר סכומים גדולים ובצדק. אבל אי אפשר לבקש להיות אזרחים שווים וכשקורה כזה אירוע שותקים ולא מגיבים ולא יוצאים בגינוי חד וחריף" אומר דרעי בריאיון לגלי צה"ל.

    דרעי מדגיש שוב את השארת המגנומטרים על ההר ואומר: "שום דבר לא יוסר בלי שמגיעים להבנה והסכמה על תחליפים ביטחוניים אמיתיים שנותנים ביטחון. אני לא רואה דבר כזה ולכן זה לא עומד על הפרק. אין שינוי בסטטוס קוו. אני נגד לשנות ואני אלחם שלא יהיה שינוי בסטטוס קוו. הנה תראה אבו מאזן שלא נותן חשמל לעזה כבר מציע לעזה להתחבר בעניין של הר הבית. אבו מאזן יודע את האמת לאמיתה".

    דרעי תקף גם את חברי הכנסת הערביים שהשתתפו בהפגנות הסוערות בסוף השבוע בירושלים ואמר: "חברי כנסת ישראלים בכנסת ישראל, באיזו מדינה בעולם היו מרשים לעצמם לעשות את זה? ללכת ולהתסיס נגד יהודים? בושה וכלימה" אמר.



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      סוף סוף, התחיל לדבר לעניין!

      1. בדקות של אחרי הרצח , הבית היה צריך להיות הרוס כולל מי שנימצא בפנים , ללא התראה .

    2. 5

      עונש מוות לא ירתיע מחבלים, שרוצים להיות שאהידים. מה שירתיע אותם זה עונש שיתוק ידיים, במקרה של פיגוע ירי / דקירה, ושיתוק רגליים במקרה של פיגוע דריסה.
      חז"ל אומרים שאלמלא נגדוה לחנניה מישאל ועזריה הוו פלחו לצלמא (פירוש: אילו היו מייסרים ביסורים את חנניה מישאל ועזריה כדי שישתחוו לצלם, לא היו עומדים בניסיון, ורק משום שלא איימו עליהם אלא במוות הצליחו לעמוד בניסיון).

      1. הם יותר מפחדים מקטיעת ידים ! כך בסעודיה מלמדים אותנו לא יוכל לעבוד לא יוכל לשתות ולאכול לבד שיתמודד עם זה 50 60 שנה + בית הסוהר יותר אף אחד לא יחזיק אפילו סכין ביד מפחד !

    3. 3

      איזו תמימות!! נניח שיגזרו גז"ד מוות. זה יקח שנתיים או שלוש. אח"כ יהיו הפגנות של השמאלנים. אח"כ ימי זעם ואולי אינתיפאדה. מישהו עלול ח"ו להיפגע בעקבות זה. אח"כ כל העולם יפנו לרה"מ ולנשיא לתת לו חנינה. נניח שנעבור את כל זה, בג"ץ יפסוק שזה לא חוקתי. מה בסוף? הממשלה יוצאת מטומטמת, המדינה יוצאת מטומטמת. העולם הערבי ילמד שאפשר לרצוח שלושה בני משפחה ולא יקרה כלום. כמו שישראל גבורה לשים מגנומטרים ולבסוף מסירה אותם. מדינה של פה גדול וחלשי אופי. קל לדבר ולקרוא להוציא אותו להורג. תחשבו קצת קדימה.