התגובות לפיגוע הקשה: "חסר צלם אנוש"

    איתי גדסי ובנצי ליזרוביץ' No Comments on התגובות לפיגוע הקשה: "חסר צלם אנוש"

    תגובות רבות לפיגוע הקשה שאירע אמש, ליל שבת, ביישוב נווה צוף חלמיש בבנימין | נשיא המדינה: "התמונות הקשות והמחשבות על הילדים הנמלטים אל מחסה, ומתמודדים כעת עם בשורה איומה, שוברות את הלב"

    בית משפחת סלומון לאחר הפיגוע צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תגובות רבות לפיגוע הקשה שאירע אמש ביישוב נווה צוף – חלמיש שבבנימין בו נרצחו בטבח מחריד שלושה מבני משפחת סלומון הי"ד ונפצעה אם המשפחה (שמה לתפילה הוא: טובה בת חיה אסתר בתוך שאר חולי ישראל).

    מלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמסר כי ראש הממשלה מביע "צער עמוק על הרצח אמש, של שלושת בני המשפחה בישוב חלמיש. זוהי פעולת טרור שביצעה חיית אדם, מוסתת בשנאה תהומית. כוחות הביטחון עושים ככל יכולתם על מנת לשמור על הביטחון, וינקטו את כל האמצעים הדרושים לשם כך".

    נשיא המדינה, רובי ריבלין התייחס הערב (מוצאי שבת) לפיגוע ואמר: "בשעות קשות אלו ליבנו יוצא אל המשפחה האבלה בחלמיש ואל בית חלמיש כולו, לאחר האובדן הבלתי נתפס שחוו אמש. התמונות הקשות והמחשבות על הילדים הנמלטים אל מחסה, ומתמודדים כעת עם בשורה איומה, שוברות את הלב. אנו מאמצים את בני המשפחה לליבנו ונפעמים מול אומץ הלב וקור הרוח של אם העומדת לבדה מול התופת ושל חייל צה"ל, אשר שם קץ למסע הרצח האיום".

    "אני נושא תפילה להחלמתה של הפצועה ומחזק את ידי צה"ל, וזרועות הביטחון כולן, העושים במלאכת ביטחוננו כל העת וביתר שאת ביממה האחרונה. חובת העולם כולו, חובת ההנהגה באשר היא באזור ובעולם, להוקיע את הטרור וההסתה ולשתף פעולה עם מדינת ישראל במלחמה נגדם. מי שאינו מוקיע טרור, משתף אתו פעולה ונותן יד לדרדור האזור כולו למלחמת דמים מיותרת שאיש אינו חפץ בה".

    מלשכת שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שהגיע מוקדם ויותר היום, ליישוב נווה צוף – חלמיש נמסר: "שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר היום ביישוב חלמיש ובבית בו בוצע אמש פיגוע הטרור הרצחני, ולאחר מכן קיים הערכת מצב מיוחדת במפקדת אוגדת יהודה ושומרון. אל הביקור נלווה הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט. כמו כן השתתפו בביקור מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי, ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד המרכז אלוף רוני נומה, מפקד אוגדת איו"ש תא"ל ליאור כרמלי, ונציגי השב"כ והמנהל האזרחי".

    "במהלך הערכת המצב קיבל שר הביטחון ליברמן סקירה על הפיגוע אמש בחלמיש, על האירועים והמצב בשטח ועל פעילות הכוחות בגזרות השונות. שר הביטחון ליברמן הנחה לזירוז הליכים להריסת בתי מחבלים מהפיגוע בעיר העתיקה לפני מספר שבועות, וזירוז הריסת בית המחבל מהפיגוע אמש ביישוב חלמיש. כמו כן ביקש שר הביטחון לוודא את הגברת נוכחות כוחות צה"ל בצירים ובמקומות רגישים".

    שר הביטחון אמר: "אנו תובעים מיושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, גינוי מפורש וברור על הטבח שבוצע אמש במשפחה תמימה וחפה מפשע שלא סיכנה איש, טבח נורא שבוצע במהלך ארוחת השבת של המשפחה. אנו מצפים גם ממזכ"ל האו"ם, שהזדרז לדרוש לחקור את מותם של שלושת הפלסטינים בעימותים אתמול עם כוחות הביטחון שלנו, לגנות גם כן את הרצח בחלמיש".

    יו"ר שס, אריה דרעי אמר: "תנחומים מעומק הלב הדואב, על הטבח הנתעב, החייתי, בערב שבת קודש בחלמיש. יוסף, חיה ואלעד סולומון הי"ד. חייבים להיאבק ביד ברזל במחבלים ובמסיתים".

    שרת המשפטים, איילת שקד, אמרה: "פחות מ-24 שעות לאחר שנולד נכדו, נרצח סבא טרי ונרגש ואתו שניים מילדיו. רצח שקטע את השמחה הנפלאה ואת חגיגת החיים. אין מילים לתאר את המעשה הנתעב והזוועה שהתרחשה אתמול בחלמיש. טבח של משפחה בידי חיית אדם שטוף שנאה".

    "הרצח המתועב והנורא בחלמיש לא התרחש בגלל מגנומטר ושלא יספרו לכם אחרת. אני לא זוכרת מגנומטרים בהר הבית כשמשפחת פוגל מאיתמר נטבחה. הוא התרחש בעקבות הסתה משולחת רסן שלא נעצרת על ידי מנהיגים. בעקבות שנאה שנלמדת במוסדות החינוך ובבתים. ליבי עם משפחת האבלים בחלמיש. שלא תדעו עוד צער. עצובים וכואבים באבדנכם".

    השר לשירותי דת, ח"כ דוד אזולאי, הגיב לטבח ואמר: "זהו אחד האירועים הקשים שידענו. משפחה היושבת לסעודת שבת קודש נרצחת על ידי רוצח שפל חסר צלם אנוש. אין דת או אמונה בעולם המתירה מעשי זוועה כאלה. חובה על המנהיגים הדתיים ואנשי הדת לגנות בתוקף את המעשה הנתעב".

    ח"כ סמוטריץ' אמר: "מול הטרור ומחולליו, בלי בג"ץ ובלי בצלם, עד להכרעתו. טרור כזה ממגרים, מנצחים ומכריעים, לא מדברים, לא מנהלים מו"מ. מכים קשה עד שייצא להם החשק. כל תגובה אחרת היא כניעה תבוסתנית לטרור. אני קורא לראש הממשלה לא לחשוב בכלל על כניעה והסרת המגנומטרים אלא לשלוח את צה"ל ויתר גופי הביטחון לפעול באגרוף ברזל נגד המתפרעים בירושלים ולהכות קשה בטרוריסטים בתומכיהם ובשולחיהם ביהודה ושומרון".

    "ליבנו דוה יחד עם משפחת סלומון על אבדן יוסף חיה ואלעד סלומון הי"ד ומתפללים לרפואת טובה סלומון במהרה".

    שגריר ישראל באו"ם דני דנון קרא למועצת הביטחון לגנות את הפיגוע בחלמיש שבו נרצחו 3 ישראלים: "ההסתה חסרת הרסן של הפלסטינים הובילה לרצח הנתעב של ישראלים חפים מפשע שנדקרו בביתם. הקהילה הבינלאומית צריכה לדרוש מהרשות הפלסטינית ומאבו מאזן לעצור את ההסתה" אמר השגריר.



    0 תגובות