השר כץ: "אדרוש מהקבינט עונש מוות למחבל"

    איתי גדסי No Comments on השר כץ: "אדרוש מהקבינט עונש מוות למחבל"

    השר ישראל כץ הודיע כי ידרוש מחר בישיבת הקבינט הביטחוני עונש מוות למחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש

    ישראל כץ צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ הודיע כי ידרוש מחר בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני מהיועץ המשפטי לממשלה להנחות את התביעה הצבאית לדרוש עונש מוות למחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש.

    לדברי כץ, הדין הצבאי מאפשר לדרוש עונש מוות אך התביעה הצבאית לרוב אינה מיישמת אותו. יצוין כי היועץ המשפטי לממשלה הביע בשנה האחרונה עמדה לפיה דרישת עונש מוות אפשרית אם זו מדיניות הקבינט.

    כמו כן, השר כץ מציע לפעול לסילוקו וגירושו של השייח ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, בשל חלקה של התנועה בהסתה והתססת המתיחות בהר הבית.

    השר כץ שלח את תנחומיו לבני משפחות הנרצחים בחלמיש בעת סעודת ליל שבת. "יש לגזור עונש מוות על חיית האדם שרצח את 3 בני המשפחה ואילמלא תושיית החייל שירה היה רוצח יותר. החוק הצבאי מאפשר לתביעה הצבאית לדרוש עונש מוות ולהרכב שופטים לגזור עונש מוות בפה אחד. זה המקרה ליישם את המדיניות" אמר השר כץ.

    השר כץ הוסיף כי צריך לטפל במוקדי ההסתה. "15 שנה לקח לי להביא להוצאת השיח ראאד סלאח והפלג הצפוני של התנועה האיסלמית מחוץ לחוק. המשימה שלי כעת היא להביא לסילוקו מחוץ לתחומי מדינת ישראל. השאלה היא לא המגנומטר, אלא הקילומטר שצריך להצעיד את ראאד סלאח מעבר לגבול עם סוריה, או הגדר מול עזה. אין מקום למסיתים מסוגו בתחומי מדינת ישראל .בירדן הוא מנוע כניסה מלונדון הוא סולק, מה יש לו לחפש כאן?"

    "התנועה האיסלמית התחילה את אינתיפאדת היחידים בהסתה בהר הבית והוצאה מחוץ לחוק, המפגעים מאום אל פחם שרצחו את שני השוטרים כמיל ואיל בהר הבית היו קשורים לתנועה האיסלמית, ועכשיו צריך לעבור לשלב הבא. לסלק מכאן את ראאד סלאח וחבריו", הוסיף כץ.

    השר כץ ציין גם כי הגיע הזמן להפסיק את הפרודיה הזו שנקראת חנין זועבי שעומדת ומסיתה נגד המדינה. "אין לה ולאנשים מסוגה מקום בכנסת. צריך לבדל את מרבית הציבור הערבי בישראל מהקיצוניים והמסיתים. אם נתקפל לא נהיה כאן. שלא יאיימו עלינו. אנחנו לא נמצאים כאן הודות לרצונם הטוב, אלא מתוקף הזכות ויכולתנו לעמוד כעם וכמדינה. כל האיומים שמיליארד מוסלמים יצעדו לעבר ירושלים לא מפחידים אותנו – אם היו יכולים היו צועדים כבר מזמן. הם לא יכולים ורובם המוחלט כבר לא רוצים. יש לנו מלחמה משותפת עם מרביתם מול האיסלם הקיצוני- ואנחנו מסייעים להם לא מעט במלחמה הזאת".

    השר כץ הבהיר כי אחרי הרצח השפל בהר הבית , גורמי הבטחון באישור הדרג המדיני החליטו על אמצעי בידוק בטחוני למניעת פיגועים נוספים והקבינט שכונס החליט שיש להמשיך אותם. "מדינת ישראל אחראית לבטחון, לחוק ולסדר על הר הבית. אנחנו ננקוט בכל האמצעים הנדרשים לשמירה על הבטחון. למוסלמים יש חופש פולחן מוחלט במסגד אל אקצה ובמתחם ההר- ואני גאה בכך שאנחנו מאפשרים להם את זה. אנחנו המדינה היחידה באזור שיש בה חופש פולחן דתי לבני כל הדתות".

    חשוב לציין כי יש גלאי מתכות גם במסגדים בסעודיה ומדינות מוסלמיות נוספות. "הם פשוט לא רוצים אותנו בהר הבית, בירושלים ובכל מדינת ישראל. אנחנו כאן ונמשיך להיות כאן לתמיד. שמעתי את אחד השיחים בהר הבית אומר שעוד 7 שנים לא נהיה כאן. גם השיח יאסין התנבא נבואות דומות. אנחנו פה והוא כבר מזמן לא".

    גורמי הבטחון מייעצים, הדרג המדיני מחליט ואחראי לתוצאות. "אני קורא לכל המערכת הפוליטית והציבור בישראל להתלכד סביב הממשלה וכוחות הבטחון במאבק כנגד האיסלם הקיצוני. אני מחזק את ידי כוחות הבטחון. מפקדי וחיילי צה"ל, שרות הבטחון הכללי ושוטרי משטרת ישראל והמוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים , שעומדים בחזית , עושים לילות כימים ומאפשרים לאזרחי ישראל לחיות כאן בבטחה" ציין כץ .



    0 תגובות