אינטל, מובילאיי ואמא לשנים עשר ילדים

    איתי גדסי No Comments on אינטל, מובילאיי ואמא לשנים עשר ילדים

    בסיור של ח"כ אורי מקלב במפעל 'אינטל' שבדרום התרשם מפעילות החברה בכל הקשור בהעסקת חרדים • בפני ח"כ מקלב הוצגה אשת אברך, אמא לשנים עשר שנחשבת במפעל עובדת מצטיינת

    ח"כ מקלב בסיור

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, ח"כ אורי מקלב, הגיע היום לסיור ופגישת עבודה במפעל אינטל ישראל, הסיור כלל ביקור במרכז המבקרים, סקירה על פעילות אינטל ישראל והמפעל בקרית גת וביקור באקווריום המשקיף על העבודה בחדר הנקי שבמפעל, יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב אמר עם תחילת הביקור "כוועדת המדע והטכנולוגיה אנו חווים שההערכה לעם ישראל בעולם מבוססת בחלקה הגדול על הפעילות המדעית והטכנולוגית אצלנו בארץ, אפשר להביא את ביקור ראש ממשלת הודו כראיה לעניין, כאשר מדינה של 1.3 מיליארד איש משקיעה רבות בקשריה עם ישראל בדיוק מהסיבות הללו. לצד כך קרא מקלב לסייע לנשים חרדיות המגיעות לעבוד במקום "ברגע שאתם מספקים את הצרכים, סביבת עבודה ראויה מותאמת ומתחשבת, אתם מקבלים תמורה מעולה מהם, והדבר מביא למעגל של פתיחת דלתות בקרב חברות נוספות שרואות כי טוב".

    מנכ"ל אינטל ישראל מר יניב גרטי ציין בפני יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב כי מאות נשים חרדיות אשר עובדות במפעלים ברחבי הארץ, מר גרטי הציג בפני מקלב את אחת מהעבודות המצטיינות במפעל – אשת אברך ואימא לשנים עשר ילדים כ"י. גרטי ציין כי היקף הייצוא של אינטל ישראל עומד על 3.35 מיליארד דולר בשנה, וכי מאז כניסתה של החברה לארץ עומד סך כל היקף הייצוא על סך 46 מיליארד. מנהל המפעל בקריית גת, מר דניאל בן עטר ציין כי המפעל פועל להתאמה מיטבית לעובדים מכלל המגזרים בישראל, כולל המגזר החרדי. לדבריו גמישות של מנהלים יכולה להביא לשילוב יעיל של כל עובד מכל מגזר.

    גרטי ציין כי במסגרת רכישת מובילאיי, צפויה החברה לקיים חלק גדול מפעילותה בתחום הרכב האוטונומי מישראל, בתחומי האסטרטגיה, המכירות, הפיתוח והקידום, בהיקף שלא נראה כמותו בארץ. גרטי העריך כי לישראל סיכויים טובים להיות שנייה רק לארה"ב בתחום הרכב האוטונומי, וכי מבחינת אינטל צפוי הרכב האוטונומי להיות אחד התחומים הדומיננטיים ביותר בפעילותה תוך עשור, אם לא הדומיננטי ביותר, בהיקף של עשרות מיליארדים בשנה.

    ח"כ מקלב ציין על רקע הפעילות הנרחבת של ועדת המדע בתחומי ייעול התחבורה הציבורית, קידום התחבורה השיתופית ובתוך כך הרכבים האוטונומיים, כי "הוועדה רואה במערכות הרכב האוטונומיות ככאלה שיביאו לשינוי התחבורה הציבורית לאין היכר, הציבור צריך את השינוי הזה, התחבורה בישראל חייבת את השינוי הזה. הממשלה מצידה צריכה להסיר חסמים בתחום הבירוקרטי ולצאת מהקיבעון המחשבתי, אנחנו חייבים לייעל את כל המערכות למלחמה בגודש בכבישים והתחום האוטונומי הינו נדבך מרכזי בכך".

    אינטל ישראל עוסקת בפיתוח וייצור של מיקרו־מעבדים ומוצרי תקשורת, בחברה הענקית המתפרסת על פני מספר מפעלים ברחבי הארץ מועסקים עשרות אלפי עובדים בצורה ישירה ועקיפה, בסיור הציגו בפני הוועדה את 'החדר הנקי' – אולם יצור השבבים אשר פעיל בכל שעות היממה ונקי פי עשרה מחדר ניתוח ממוצע בישראל, רמת שמירת הנקיות גבוהה כאשר רק העובדים הנחוצים בלבד נכנסים לאולם כאשר לגופם ביגוד וציוד מגן מיוחד – רק לצורך תיקון תקלות שכן רובו פועל ללא מגע יד אדם.



    0 תגובות