חסות גרמנית: הסוף לחילול האנטישמי באוקראינה

    קלמן טלר No Comments on חסות גרמנית: הסוף לחילול האנטישמי באוקראינה

    הסוף לחילול האנטישמי: גרמניה תגדר את שטח בית הקברות בו טמונה בתו של רבי נחמן מברסלב

    קבר שרה ע"ה, בתו של רבי נחמן מברסלב צילום: אהלי צדיקים
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות חילול קברה בפעם הרביעית של בת הרה"ק רבי נחמן מברסלב זי"ע בעיר קרימנצ'וג שבאוקראינה, 'אהלי צדיקים' פעלה וארגון ESJF הממומן ע"י הגרמנים יגדר בקרוב בהשקעת ענק את בית הקברות בעיר

    בחודש האחרון חולל בפעם הרביעית בשנתיים האחרונות קבר בתו של רבי נחמן מברסלב בצורה מחפירה על ידי אנטישמיים, ומאז ועד היום לא נעשה דבר בכדי למנוע את החילול הנוראי, כך שלמרות שהאוהל נבנה ושופץ מחדש, השטח נשאר פרוץ ללא כל שמירה מינימלית מפני פורעים מקומיים.

    תחילת הסיפור הוא לפני כ-9 שנים, כאשר יזמים מקומיים קיבלו אישור לבניית בנייני מגורים בשטח בית העלמין שהיה מוזנח למדי. כאשר נודע על התוכנית שתכחיד את שרידי בית העלמין, נזעקו העסקנים לעיר קרימנצו'ג והחלו בשיפוץ הקברים בשטח בית העלמין וטיפול מיידי בהזנחה הכללית, דבר שהצליח לבטל את תוכנית הבנייה. במסגרת שיקום בית העלמין, התגלה במקום אוהל אשר נחרב למחצה, באוהל זה היו קבורים בני משפחתו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א. האוהל שופץ מחדש והוצבה במקום אנדרטה, המציינת את שמות הצדיקים הקבורים בה. לצערנו, אותה מצבה חוללה שוב ושוב ע"י אנטישמים.

    יו"ר אגודת 'אהלי צדיקים' הרב ישראל מאיר גבאי העוסק זה למעלה מ-30 שנה בשיקום בתי קברות ברחבי אירופה מספר כי "כידוע, חילולי בתי הקברות ברחבי אוקראינה ואירופה מתבצעים מדי יום, אנטישמיים מקומיים מנצלים את אי קיומם של שומרים בבתי העלמין רבים ועושים ככל העולה על רוחם, את מעשה החילול בבתי הקברות הפזורים ברחבי אוקראינה לא ניתן למנוע ללא הצבת גדר חזקה ומאסיבית שתקיף את כל המתחם עד לנקודה שבה תוצב השמירה, עלות הקמת גדר סביב בית קברות מסתכמת בעלויות גבוהות מאוד, בפרט כשמדובר בבתי קברות המשתרעים לאורך קילומטרים".

    "נושא בתי הקברות ברחבי אוקראינה מטופל על ידי אגודת "אהלי צדיקים-גדר אבות" בעזרתו של נציג הארגון הרב משה רובין מארה"ב שעירב את כל מי שהיה ביכולתו לסייע" ממשיך היו"ר הרב גבאי "ובעזרת עסקנים ואישי ציבור נוספים, ביניהם הרב יצחק שפירא מלונדון ועוד, שהגיעו בדרישה להתייחסות הגרמנים בנושא והצליחו להגיע להישגים משמעותיים מול גרמניה, עד לכדי הכרה רשמית בחוקה הגרמנית. בשנת 2015 הוכנס הנושא לחוק הגרמני המחייב את המדינה לתקצב את בניית הגדר בבתי הקברות הפזורים ברחבי אירופה.

    הדבר נעשה באמצעות ארגון ESJF"" הגרמני שהוקם בתחילת שנת 2015, במטרה להגן על אתרי בתי הקברות היהודיים ברחבי היבשת האירופית ולשמור עליה, באמצעות קביעת גבולות בית הקברות ובניית קירות קורות ושערי נעילה. בשנה האחרונה נשלחו צוותים מטעם הארגון הממשלתי שהחלו ליישם את החוק שנקבע".

    "בכדי לאפשר את בניית הגדר אנו נדרשים להמצאת המפות והאישורים על מיקומם של בתי הקברות דבר שאורך זמן רב, במשך 3 שנים אני עובד על השגת המפות בכדי למנוע מהעירייה את הפשרת הקרקע לבניית שטח מגורים, ברוך ה' יש בידינו את כל המפות וההוכחות על מיקומו המדויק של בית הקברות המשתרע לאורך 1 ק"מ. הצוותים הגרמניים מטעם ארגון ESJF קיבלו לידם את כל המסמכים והמפות הדרושים ובתקופה הקרובה יחלו בבניית הגדר מסביב לכל בית העלמין בה טמונה שרה ע"ה בתו של רב נחמן מברסלב זי"ע, וחתניו. בסיום בניית הגדר נציב שומר מטעמינו שיאייש את מוצב השמירה 24 שעות ביממה כנהוג על ידינו בבתי קברות רבים כיום".

    לסיום אומר הרב גבאי: "חשוב שהציבור יידע כי בתי הקברות באוקראינה אינם הפקר! אגודת 'אהלי צדיקים' פועלת ודואגת כל העת על שימור קברי הצדיקים ברחבי אוקראינה ומנסה בכל דרך למנוע את הישנותם של מעשי בזיון וחילול בתי הקברות היהודיים בהם טמונים יהודים צדיקים קדושי עליון".



    0 תגובות