אלקין: "מקווה שרה"מ לא יורה על הסרת המגנומטרים"

    עמית דניאל No Comments on אלקין: "מקווה שרה"מ לא יורה על הסרת המגנומטרים"

    השר זאב אלקין אומר כי "כל עוד המשטרה ממליצה על הצבת המגנומטרים, יש להציבם"

    השר זאב אלקין צילום: גילי יערי, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר זאב אלקין אומר כי הוא מקווה שהמגנומטרים יישארו בכניסות להר הבית: "אני מקווה שראש הממשלה לא יקבל החלטה להוריד את המגנומטרים כי אם המשטרה וכוחות הביטחון אומרים שזה נחוץ, חשוב שהמגנומטרים יהיו. בכותל ובמערת המכפלה יש מגנומטרים".

    "אנחנו הריבונים בהר הבית. זה שטח של מדינת ישראל. את הקצבאות של הביטוח הלאומי האוכלוסיה הערבית מגיעה ולא מתלוננת על הבידוק בכניסה, לבתי החולים הם מגיעים ולא מתלוננים. גם במנהרות הכותל שהיום פועלת ועוברים שם המון תיירים וישראלים שמגיעים, אז אמרו שיהיו מהומות. כל עוד שהמשטרה חושבת שיש בזה צורך, צריכים" קבע אלקין.

    קלין סיפר כי לדעתו המשטרה שינתה גישה: "לפני שנתיים משטרת ישראל שינתה לחלוטין את דפוס ההתנהגות בהר הבית. שנים היה נהוג שאם יש התפרעויות מורידים את היהודים ואת הערבים משאירים. בשנתיים האחרונות הוכיחו שאפשר להרחיק את המורביטאן והמורביטאט" אמר בריאיון לגלי צה"ל.

    הוא מספר כי לו אין בעיה לעלות להר הבית: "לי אין בעיה לעלות להר הבית אבל לאחר בקשתו של ראש הממשלה אמרתי שאין לי בעיה כל עוד האיסור חל גם על ח"כים ערבים וכל עוד אזרחים כן יכולים לעלות. יש פה הגבלה של זכויות בסיס" אמר.



    0 תגובות