"הערים החרדיות נבנו ללא אזורי תעסוקה"

    איתי גדסי 1 Comment on "הערים החרדיות נבנו ללא אזורי תעסוקה"

    בדיון שנערך בכנסת בשדולה לפתרונות דיור למגזר החרדי אמר ראש מועצת רכסים, יצחק רייך: "קיימת בעיה עם מספר ראשי ערים שאומרים ללא בושה שהם לא ידאגו לציבור החרדי"

    ראש מועצת רכסים, איצה רייך, ראש מועצת טלזסטון, אברהם רוזנטל ורא"ע ביתר עילית, מאיר רובינשטיין צילום: יעקב כהן
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון שנערך בכנסת בשדולה לפתרונות דיור למגזר החרדי בראשות פרופ' מנואל טרכטנברג ורועי פולקמן שבה דנו בפתרונות דיור לציבור החרדי. סקר תחילה ראש מועצת רכסים, יצחק רייך, את הבעיות הכלליות של הציבור החרדי בנושאים המונציפאלים והדגיש: "יש אולי שיגידו שהציבור החרדי הוא ציבור במצב סוציואקנומי נמוך, אך אין סיבה שהרשויות המנהלות את הערים יהיו עניות, שירותים רבים הניתנים בכל עיר מתוקנת לא ניתנים בעיירות החרדיות בשל חוסר בתקציב. כמו כן, הערים החרדיות שהוקמו במיוחד לציבור החרדי, מודיעין עילית, ביתר עילית, אלעד ורכסים הוקמו ללא שום אזור תעסוקה, תעשייה ומסחר, בנו את הערים בלי לתת את הדעת על מה שיהפוך את העיר לעיר טובה יותר שמניבה מקומות תעסוקה ומכניסה כספים למען פיתוח העיר".

    "הציבור החרדי נמצא במשבר דיור עמוק. בכל שנה מתחתנים קרוב ל-8,000 זוגות מהציבור החרדי, ומסיבה זו יש צורך להוסיף מקומות דיור ושכונות מותאמות לציבור החרדי גם בערים נוספות בכל רחבי הארץ" אמר.

    רייך מתריע שקיימת בעיה עם מספר ראשי ערים שאומרים ללא בושה, בפה מלא, שהם לא ידאגו לציבור החרדי, מכיוון שהם יודעים שציבור זה אינו מצביע עבורם. גם אם הציבור יבחר בראש עיר שיסכים לפתח עבורם שכונה, יגיע אחריו ראש עיר אחר שיפסיק את הפיתוח, לא ייבנה גנים, כיתות ומוסדות המיועדים לצרכי הציבור החרדי.

    אין את האמירות האלו כלפי אף ציבור אחר בישראל. צריך להקים שכונות עם התחייבות והגנה שהשכונות ייבנו על פי צרכיו של הציבור החרדי ולא על פי תכנון עירוני כללי. עוד שיבח רייך את שר הבינוי והשיכון יואב גלנט וכל צוות משרדו על קידום הבניה ברכסים לאחר 28 שנה והבנת צורכי הציבור החרדי שבאים לידי ביטוי באישור המע"ר העירוני עם תוכנית הרחבת הבניה ברכסים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      המדינה מתייחסת לחיריה יותר טוב מאשר לערים החרדיות או מהתושבים החרדים בערים השונות בארץ …