נתניהו בסיכום מפגש הפסגה: "ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון"

    איתי גדסי 3 Comment on נתניהו בסיכום מפגש הפסגה: "ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון"

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם בסיכום מפגש הפסגה בין ישראל לחברי ה-V4 וקרא:" להילחם בכוחות העבר ולהבטיח עתיד טוב יותר ומשגשג יותר למען עמינו" • וגם, סיים בתפילה: "לשנה הבאה בירושלים"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת צ'כה בוהוסלב סובוטקה צילום: חיים צח, לע"מ
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בפגישת פסגה של ראשי מדינות וישגרד (V4) – הונגריה, פולין, צ'כיה וסלובקיה. במהלך המפגש הציע נתניהו לראשי הממשלות לקיים בשנה הבאה את הוועידה בישראל.

    ראש הממשלה אמר: תודה רבה, ראש הממשלה אורבן. ברצוני לסכם בקצרה את הפגישה. ראשית, אני מרגיש כבוד אישי להיות ראש הממשלה הישראלי הראשון שהוזמן לפסגת וישיגרד, ואני מבקש להודות לראשי הממשלות של הונגריה, פולין, צ'כיה וסלובקיה על הכבוד הגדול הזה, אני חושב שהוא גם רב חשיבות".

    "אני מאמין שאנו חמש דמוקרטיות שעומדות יחד בפני הזדמנויות אדירות ואתגרים גדולים. האתגר הגדול שמולו כולנו עומדים הוא האיום שמציבה עלייתו של האיסלאם הקיצוני וגלי הטרור שהוא שולח ברחבי המזרח התיכון, ושחודרים לאירופה, אפריקה, אסיה ומקומות אחרים. ישראל משחקת תפקיד ייחודי בהיותה המדינה המערבית היחידה באזור, המדינה היחידה שמסוגלת להגביל את הסכנה הזאת שמאיימת על כולנו ולהיאבק בה מתוך האזור. אני מציע, כפי שאמר ראש הממשלה אורבן, לקיים קבוצת עבודה שתבחן כיצד לעבוד יחד ולשתף פעולה במאבק הזה מול הטרור האסלאמי הקיצוני והתפשטותו בעולם. אני מאמין שנוכל לעשות ביחד הרבה יותר מאשר לבד".

    "האתגר השני הוא לממש את ההבטחה הגלומה בעתיד. העתיד שייך למי שמחדש. מדינות שמחדשות יוכלו לשפר את ההכנסה של אזרחיהן ולהצדיק את המחיר שאנו גובים על מוצרים ושירותים על ידי הוספת ערך. טכנולוגיה היא המפתח. טכנולוגיה מחוללת מהפך בכל תעשייה – מים, חקלאות, אנרגיה, תעבורה, בריאות, תקשורת – בכל פעילות. אנו אומת חדשנות, יש לנו אלפי חברות הזנק ואנו רוצים את שיתוף הפעולה הזה אתכם, קבוצת וישיגרד, ועם אירופה. אני מאמין שזה אינטרס אובייקטיבי של אירופה, לשתף פעולה עם ישראל בשני התחומים הללו – המאבק בטרור וטכנולוגיה – למען העתיד. הראשון, משמעותו להילחם בכוחות העבר, והשני, להבטיח עתיד טוב יותר ומשגשג יותר למען עמינו".

    "בהקשר זה אני מביע גם את הערכתי לעמדות שנקטו מדינות וישיגרד במספר הזדמנויות, כשייצגו את העמדה הזאת בנוגע לישראל בפני מדינות אירופה. קיימת כאן אנומליה, ואיני מסתיר זאת. אנחנו סופגים ביקורת ממערב אירופה, לעתים קרובות יותר מאשר כל מקום אחר בעולם".

    "ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. ישראל היא המקום היחיד באזור נרחב מאוד שבו יש סובלנות. ישראל היא המקום היחיד שבו נוצרים בטוחים ומוגנים. הקהילה הנוצרית בישראל לא רק שורדת אלא משגשגת וגדלה. ישראל היא מרכז של ערכים אירופאים ומערביים בלבו של אזור חשוך מאוד".

    "זה מובן כיום לא רק כדבר שמשרת את האינטרסים שלנו, אלא גם את האינטרסים שלכם. אני חושב שמדינות ערב רבות מבינות שישראל משרתת את האינטרסים שלהן. הגיעה העת שאירופה תבצע הערכה מחודשת לגבי יחסיה עם ישראל. יש לנו הרבה מה להציע זה לזה, יש לנו הרבה מה להציע בתחום הביטחון ובתחום הטכנולוגיה. זה טוב לא רק לנו אלא גם לכם. בהקשר זה אני שמח מאוד שקבוצת וישיגרד החליטה להיענות להזמנתי ולקיים את הפסגה הבאה בישראל. אני מסיים את הצהרתי במשפט שהעם היהודי אומר כבר אלפי שנים: לשנה הבאה בירושלים".

    ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, אמר בסיכום הוועידה: "לסיכום, אני מבקש לחזור שוב על שלוש סוגיות – ראשית כל, אנו מבקשים להודות שוב לישראל על מה שהיא עושה למען ביטחון אירופה. (שנית) בעתיד, אנו נדאג לכך ששיתוף הפעולה בין ישראל לאיחוד האירופי יתחזק, והדבר השלישי הוא שאם אירופה לא תשתף פעולה עם ישראל, היא תעניש את עצמה, שזה חסר תוחלת, ולכן אנו נציע בתקופה הקרובה ששיתוף הפעולה בין ישראל לאיחוד האירופי יחזור להתנהל על בסיס השכל הישר. שוב, אני מבקש להודות לבנימין נתניהו על שכיבד את מדינות מרכז ומזרח אירופה בביקורו".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      שום דמוקרטיה!
      זו מדינה שמדירה את החרדים מדיור ומזכויות בסיסיות לחינוך!
      וכל זה בחסות ראש הממשלה המושחת והעמוס בתיקים!
      שילך כבר הביתה, הוא עשה כבר מספיק לביתו על חשבון הקופה הציבורית.

    2. 1

      תגובה ל2
      כל מילה פנינה