ח"כ אייכלר: "הונגריה מעוניינת בשימור חיי הקהילה היהודית"

    איתי גדסי 2 Comment on ח"כ אייכלר: "הונגריה מעוניינת בשימור חיי הקהילה היהודית"

    ח"כ הרב ישראל אייכלר המשתתף במשלחת ראש הממשלה נתניהו בבודפסט: "הונגריה מעוניינת בשימור חיי הקהילה היהודית ולא רק בבתי עלמין" • לדברי סגן השר ההונגרי: יושקעו שלשה מיליון יורו באתרי התיירות בקברי צדיקים בהונגריה

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ הרב ישראל אייכלר המשתתף במשלחת ראש הממשלה להונגריה כיו"ר אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל הונגריה, קיים דיון עם סגן השר הממונה על מורשת הונגריה. שם הושגו סיכומים על סיוע של מיליוני יורו לשימור בתי קברות ואתרי מורשת יהודיים בהונגריה.

    סגן השר בלשכת ראש הממשלה אורבן ציין כי ממשל אורבן מעוניין להחיות את התרבות היהודית המקורית בהקמת כולל אברכים וסיוע למוסדות חינוך ושיקום חיי הקהילה בעזרת הממשלה וקהילות יהודיות בעולם.

    לגבי 1600 בתי העלמין המוזנחים הודיע סגן השר כי השנה תשקיע ממשלת הונגריה מיליון וחצי יורו בבתי עלמין. בשנתיים הבאות עוד ששה מיליון יורו לשיקום בתי קברות מוזנחים בקהילות שנכחדו בשואה.

    מלבד זאת יושקעו שלשה מיליון יורו באתרי התיירות בקברי צדיקים בהונגריה. "יש כאן השקעה מושכלת להכנסה תיירותית גדולה יותר".

    ראש הממשלה נתניהו זכה לכבוד מלכים בהונגריה בביקור ראשון של ראש ממשלה ישראלי. רחובות מרכזיים נסגרו ואלפי שוטרים הוצבו בכל הצמתים בחגורות בטחון שלא היתה כמוה בהונגריה.

    בטקס קבלת פנים ממלכתית לראש הממשלה למרגלות ארמון הפרלמנט ההונגרי, הוצג ח"כ הרב ישראל אייכלר על ידי ראש הממשלה נתניהו, בפני אורבן, כנציג נאמן של היהדות החרדית בישראל.

    ראש הממשלה ההונגרי בקש בלחיצת יד להרב אייכלר למסור ברכה ליוצאי הונגריה הרבים החיים בארץ ישראל.

    בעת שיחותיו של נתניהו עם ראשי המדינות, בעניינים מדיניים וכלכליים חובקי עולם, נפגש ח"כ הרב אייכלר עם שרים וחברי פרלמנט על נושאי יהדות חינוך וכשרות. הם הבטיחו לשמור על חופש הדת, השחיטה וברית המילה בכל תוקף. לאנשי הממשל הבכירים, התלווה שגריר הונגריה בישראל ומתורגמן להונגרית.

    השר הממונה על קשרי הונגריה והאיחוד האירופי הבטיח גם לעמוד לצד היהודים בנושא ברית המילה והשחיטה במדינות האיחוד.

    הנושאים הללו יעלו בין השאר גם בוועידת וישגראד של ראשי מדינות הונגריה פולין סלובקיה וצ'כיה המתכנסים השבוע בבודפסט. הם מקיימים פגישה משותפת עם ראש הממשלה נתניהו.

    בארוחת צהריים כשרה של שני ראשי הממשלות עם המשלחות ונציגי הקהילות היהודיות ובהם הרב דבלינגר והרב שלמה כובש המקורב לממשל אורבן, דיבר ראש ממשלת הונגריה על מחויבותו לעמוד לצדו של העם היהודי בכל התחומים. הוא הזכיר גם את הימים שהונגריה חטאה לאזרחיה היהודים חטא גדול, שלא עמדה לצדם אל מול הנאצים. אסור שדבר כזה יקרה לעולם. אנו נילחם באנטישמיות בכל הכוח אמר אורבן.

    ראש הממשלה נתניהו שיבח את אומץ לבו של אורבן לעמוד בתוקף נגד האנטישמיות המודרנית ושיתוף הפעולה עם ישראל בכל הפורומים הבינלאומיים.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      שונאי ישראל , רוצחים שפלים , איכלר מכשיר אותם