מתחם וורבורג יועבר לחילונים – קריית אשכול לחרדים

    איתי גדסי No Comments on מתחם וורבורג יועבר לחילונים – קריית אשכול לחרדים
    קרית יובל צילום: Nati Shohat/Flash90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתחם ורבורג עומד במרכז המחלוקת עוד לפני כניסתו של ניר ברקת לתפקיד. כבר בשנת 2012 עת כיהן אורי לופוליאנסקי כראש העירייה, אישרה הועדה המחוזית את העברת השטח לצרכים חילוניים, אך החרדים התנגדו ומנעו הוועדה את ההחלטה גם כעת, ראה"ע ברקת מנע כל השנים קידום פרויקטים אחרים במתחם ורבורג, המתחם שהיה אמור להיות מיועד לחינוך קיבל שינוי ייעוד לטובת בילוי ותרבות.

    כעת דלית זילבר, יו"ר הועדה המחוזית דרשה "לנקות שולחן" עם סיום תפקידה וביקשה להפקיד את התוכנית. וכך, לאחר מו"מ ארוך של ניר ברקת מול הנציגות החרדית, הוועדה המחוזית לתכנון ובניה אישרה להפקדה את תכנית ראש העיר ניר ברקת להקמת מבני ציבור ותרבות לציבור הציוני במתחם וורבורג שתחזק את קרית יובל, וקרית חינוך לכל המגזרים ברמת אשכול.

    במסגרת התכנית במתחם ורבורג בקרית יובל יוקמו מעונות סטודנטים, בית לחייל הבודד, מבנה למכינה קדם צבאית ומתחם בוגרים, מרכז תרבות, קפיטריה ובית קפה קהילתי וגינה קהילתית שישרתו את הקהילה הציונית בשכונה.

    בנוסף החליט ראש העיר להקים בית ספר ממ"ד חדש בקרית יובל ולהרחיב את בי"ס הממלכתי ניסויי ארגנטינה בשכונה שהפך לעוגן חינוכי ותרבותי למגזר הציוני בשכונה.

    ההחלטה עברה לאחר שראש העירייה ניר ברקת קיבל אור ירוק מהנציגות הרבנית בירושלים, כאשר במשך עשרה חודשים מנהל ראש העירייה ניר ברקת ערוץ חשאי ישיר באמצעות יועצו אברימי קרויזר ומנכ"ל העירייה אמנון מרחב מול רבני דגל התורה מבלי לעדכן את הנציגים העירוניים, ויחד הגיעו להשיגם בשכונות שונות. כולל חלוקת השכונות לחרדים וחילונים.

    אך לאחר שהתוכנית נחשפה ונרשמה התנגדות בקרב הנציגות החרדית ובה ח"כ משה גפני, ביקש הגר"ב סולוביצ'יק מרבני 'דגל התורה' בירושלים לדחות את ההצבעה למועד אחר, בהוראת מרן הגר"ח קניבסקי, אך למרות זאת הצביעה הוועדה ואישרה את התוכנית, בשל העובדה שאין נציגים חרדים בוועדה למעט סגן ראש העיר מטעם עץ חיים אפשטיין שנמנע בהצבעה.

    בין ההישגים החרדים ניתן למנות את תכנית קריית החינוך ברמת אשכול שאף היא אושרה היום בוועדה המחוזית. במסגרת התכנית תוקם קריית חינוך שתיתן מענה למגזר החרדי והמגזר הציוני. במתחם יוקם מתחם חינוך למגזר החרדי, מתחם חינוכי למגזר הציוני שיכלול מוסד חינוכי ומכללה אקדמית.  כמו כן ישופץ מגרש הכדורגל הסמוך לרווחת תושבי השכונה.

    במסגרת המתווה הוחלט לבלום את ההתפשטות החרדית בשכונות החילוניות, והוחלט כי לא ייבנו בתי ספר ומוסדות חרדים (למעט גני ילדים) בשכונות חילוניות, והמענה יינתן בשכונות סמוכות ובקווי התפר בין השכונות כדי לא לפגוע במרקמי השכונות, כאשר המענה לבתי הספר למיעוט החרדי בקרית יובל יינתן בבית וגן ובתפר בין השכונות, המענה למיעוט החרדי בגבעה צרפתית יינתן ברמות אשכול והמענה למיעוט החרדי בפסגת זאב יינתן  בנווה יעקב.

    ראש העיר ניר ברקת ציין כי: "אישור מבני הציבור והתרבות לציבור הציוני במתחם ורבורג וקרית החינוך לכל המגזרים ברמת אשכול הן בשורות גדולה שיחזקו את השכונות. אנחנו נמצאים בסיומו של תהליך היסטורי. לראשונה גיבשנו מתווה הסדרה פורץ דרך בין המגזרים בעיר המסדיר את השמירה על צביון השכונות תוך מענה אופטימלי לצרכי המגזרים השונים. זהו מתווה שנותן תקווה לכל המגזרים להמשיך ולצמוח שלא אחד על חשבון השני. במקום שיח של מלחמה על שארית הבשר של כולם אנחנו עוברים לשיח של הבאת שלום אמיתי שיאפשר לכולם לצמוח, זה מה שרוב הציבור רוצה, לא לתת לקיצונים מאף צד להוביל אותנו. אני מודע לכך שבכל צד תמיד יהיו קיצונים שלא יקבלו שום מתווה ולא משנה מה יעדיפו תמיד מלחמה, אבל זה הדבר הנכון והטוב לירושלים".



    0 תגובות