החוק אושר: לפני שתובעים – הליכי הידברות

    איתי גדסי No Comments on החוק אושר: לפני שתובעים – הליכי הידברות

    ח"כ משה גפני שיבח את החוק, ח"כ אורי מקלב הסביר את חשיבותו והחוק אושר

    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה סופית את הצעת החוק של ח"כ משה גפני ואורי מקלב אשר נועדה למצות את הליכי ההידברות עם תביעות כנגד צד שלישי כך שחברת ביטוח תחויב להידבר מול נתבע צד ג' בטרם הגשת תביעה, על פי המצב הקיים קיימת תופעה שלילית ופוגענית כאשר חברות הביטוח תובעות מעורבים בתאונה בבית המשפט, בלא להקדים ולברר את מידת אחריותם לאירוע ואת רצונם לבירור החוב הקים לטענתם.

    יוזם החוק ח"כ אורי מקלב אמר בדיון "הצעת חוק זו באה לאחר קבלת פניות רבות מצד הציבור, במקרים רבים אנשים היו מודים באשמה ומביעים נכונות להגיע להבנות מיד בדרך הקלה ללא פנייה לבית המשפט".

    יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני הציג את החוק בפני מליאת הכנסת ואמר: "זה חוק צרכני פשוט, הצעה הזו גורפת, היא דורשת הודעה של שלושים יום קודם, מי שמרוויח מזה הם רק עורכי הדין אבל הציבור מפסיד, בסופו של דבר שכנענו את הממשלה וביטלנו את הסתייגויות שלהם, החוק הזה עושה טוב לעסקים ועושה טוב לאזרח, ויעזור להתגבר על הבירוקרטיה המיותרת", ח"כ מקלב הודה לחברי הכנסת, יו"ר ועדת הכספים שיבח את החוק לאין ערוך, "החוק נותן הרבה יותר מהחוק הקיים, הוועדה חייבה לשלוח את חברת הביטוח לשלוח מכתב, דבר נוסף ישנה אפשרות לשופט למחוק את כל התביעה שזה משמעותי מאוד, דבר נוסף שלא רק אדם פרטי אלא גם גופים עסקיים זה שינוי משמעותי".

    לבקשת יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני הורחב החיוב לא רק לאזרחים פרטיים אלא גם לעסקים קטנים, בנוסף במדיה וחברת הביטוח לא תעשה תמצא את ההליך מול הנתבע בית המשפט יחייב את החברה עד ביטול התביעה "אנו מבקשים שחברת הביטוח תשלח אל צד ג' מכתב שבו תיאור המקרה ותיתן אפשרות למו"מ לפני פנייה בית המשפט".

    "יצויין כי ההצעה נוגעת לכל סוגי האירועים הביטוחיים, כולל למשל במקרה של שריפה בדירה בבניין שמתפשטת לדירה נוספת ולאחר שהבעלים אל אותה דירה תובע את חברת הביטוח שלו, זו ממהרת לתבוע את בעל הדירה שבה פרצה השריפה מבלי לבוא עמו בדברים או לתת לו התראה, במקרים רבים האזרחים מוכנים להודות או להתפשר ואין הצדקה להליך משפטי. ההימנעות מהגשת תביעות ללא צורך גם תקל על המערכת שהיא עמוסה מאוד וגם תקל על הצדדים המעורבים". סיכם ח"כ מקלב את הצעת החוק שכאמור, אושרה סופית בפני מליאת הכנסת ונכנסה לספר החוקים של מדינת ישראל.



    0 תגובות