הסוף ליחידות דיור רעועות? החוק לשכירות הוגנת

    איתי גדסי No Comments on הסוף ליחידות דיור רעועות? החוק לשכירות הוגנת

    אושר סופית: דירה ללא שירותים – היא לא דירה • עוד קובע החוק מהי דירה הראויה למגורים, כללים לעריכת החוזה ותוכנו, אפשרות קביעת חוזה מצוי שישמש מקור להשלמה, חובות הצדדים לעניין תיקון פגמים בדירה, תשלומי השוכר ועוד

    בניין דירות • אילוסטרציה צילום: אלון קניג, פלאש 90
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק השכירות והשאילה. הצעת החוק אושרה בתמיכתם של 64 חברי כנסת וללא מתנגדים.

    הצעת החוק קובעת כי דירה אינה ראויה למגורים אם אין בה מערכת ביוב, מערכת חשמל או תאורה, אין בה פתחי אוורור ותאורה טבעית, מערכת לאספקת מי שתייה; שנתיים מאסר למי שיפר את החוק
    הצעת חוק השכירות והשאילה.

    התיקון המרכזי בהצעת החוק הוא הוספת פרק מיוחד העוסק בחוזה שכירות למגורים שנועד להבטיח יחסים הוגנים יותר בין שני הצדדים לעסקה, לתת פתרונות הולמים המותאמים לשוק המתפתח של שכירות למגורים, ולהבטיח רמת איכות מינימלית לדירות המושכרות למגורים. הצעת החוק מסדירה היבטים חוזיים שונים בין משכיר לשוכר בשכירות של דירה למגורים ומגדירה בין השאר מהו חוזה שכירות למגורים ומהי דירה שאינה מתאימה למגורים.

    יו"ר ועדת החוקה, ח"כ ניסן סלומינסקי, אמר כי הצעת החוק בנויה על שלושה עקרונות: הרצון להגן על השוכר מפני המשכיר, שמירה על זכויות הפרט תוך הבנה שאי אפשר להכתיב לפרט מה טוב בשבילו ושמירה על זכויותיו של משכיר. "צריך לזכור" הוסיף סלומינסקי "כי יש מקומות בארץ שיש אינטרס לסייע לשני הצדדים וצריך להיות הוגן גם עם השוכר וגם עם המשכיר".

    ח"כ סולמינסקי ביקש להודות לששת חברי הכנסת היוזמים שדחפו לקידום החוק ללא הפסקה.

    יו"ר סיעת 'כולנו', ח"כ רועי פולקמן אמר שעמל קשות לקידום החוק: "שמח וגאה להוביל יחד עם ח"כ סתיו שפיר את הבשורה לשוכרי הדירות בישראל. החוק המקודם מביא חידושים גדולים לשוק השכירות. דירות שכורות עד היום לא נתפסו כאלטרנטיבה אך כאשר יהיו דירות איכותיות להשכרה עם רמת אחזקה מספקת, ויחסים מוסדרים בין השוכר למשכיר, הדבר יהווה תחליף אמתי לרכישת דירות בשלב מוקדם מידי בחיים. זה הפתרון האפקטיבי ביותר לאזורי הביקוש".



    0 תגובות