לראשונה מאז כינון היחסים: ראש ממשלת ישראל נוחת בהונגריה

    איתי גדסי 1 Comment on לראשונה מאז כינון היחסים: ראש ממשלת ישראל נוחת בהונגריה

    במהלך ביקורו של נתניהו בהונגריה צפויים להיחתם הסכמים רבים ושיתופי פעולה

    ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: חיים צח, לע"מ
    18:31
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on מעקב קול חי: תקלת כשרות נוספת ברשת יש חסד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחת אמש בבודפשט שבהונגריה.

    בביקורו בבודפשט ייפגש רה"מ נתניהו עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן ושרי ממשלתו. במפגש יחתמו על הסכם תרבות בילטרלי ועל הצהרת כוונות לשיתוף פעולה בתחום החדשנות הטכנולוגית.

    הסכם התרבות יאפשר מימון הדדי למופעי תרבות. עשרות מופעים ישראלים מתרחשים מדי שנה בהונגריה באמצעות הסכם התרבות הקיים ועשרות רבות יתווספו בזכות החדש, שיאפשר לעוד אמנים, במאים ויוצרים להגיע להונגריה ולחשוף את התרבות הישראלית לקהל ההונגרי.

    הצהרת הכוונות לשיתוף פעולה בחדשנות טכנולוגית תוביל לשיתוף פעולה הדוק בין רשות החדשנות הישראלית למקביליה ההונגרים ולקידום אקוסיסטם וסטארטאפים ישראלים הונגרים. מטרת ההסכם הוא להניע שיתופי פעולה ממשלתיים ומהם לקדם שיתופי פעולה בסקטור הפרטי בדגש על תחומי ההייטק, רכבים אוטונומיים וטכנולוגיות חדשות.

    כמו כן, ראש הממשלה ייפגש גם עם נשיא הונגריה יאנוש אדר בארמון הנשיא.

    ראש הממשלה ישתתף ויישא דברים במפגש פסגה של ראשי מדינות וישגרד – הונגריה, פולין, צ'כיה וסלובקיה. כמו כן, ראש הממשלה ייפגש לפגישות עבודה עם כל אחד מהמנהיגים בנפרד: ראש ממשלת צ'כיה בוהוסלב סובוטקה, ראש ממשלת פולין ביאטה שידלו וראש ממשלת סלובקיה רוברט פיצו.

    ראש הממשלה נתניהו וראש ממשלת הונגריה אורבן ישתתפו בפורום כלכלי מיוחד עם נציגי עשרות חברות ישראליות ולמעלה ממאה חברות הונגריות לחיזוק היחסים הכלכליים. החברות המשתתפות בפורום מגיעות מתחומי הסייבר, הייטק, חקלאות, פרמה, תעשיות ותחומי טכנולוגיה נוספים.

    ראש הממשלה ורעייתו יבקרו בבית הכנסת Dohany בהשתתפות ראש ממשלת הונגריה וייפגשו עם ראשי הקהילה היהודית. זהו ביקור רשמי ראשון של ראש ממשלה ישראלי מכהן בהונגריה מאז חידוש היחסים עם המדינה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תודה לרדיו קול חי על העדכון החשוב מאד!
      הסכם התרבות- בשלושת השבועות ימי בין המצרים.. הופעות אמנים ובמאים… ר
      קולחי כבר אמרנו?