הפחד: לעלות במשקל • אז מה עושים?

    רבקי אוסטרובר No Comments on הפחד: לעלות במשקל • אז מה עושים?

    יציאה מהשגרה מביאה אותנו להפחית את הרגלי הספורט הטובים • טיפים ופתרונות איך ניתן להפחית בספורט ועדיין לא לאבד את זה לגמרי • ברוח ספורטיבית

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איך צולחים את ימי החופשה ללא עליה מיותרת במשקל וירידה באנרגטיות? יש תשובה! הקיץ כאן, החופש בעיצומו, והמילים "רוטינה" ו"שגרה" מזמן פרחו מהזיכרון. ומי בכלל מדבר על שימת לב לפעילות גופנית (ולא, אנחנו לא כוללים ריצות למבצעי החנויות והעסקת ילדים משועממים בגדר ספורט).

    אבל, ניתן לשנות את דפוס החשיבה הזה. מי אמר שזה הכל או כלום? אפשר להיות בחופש ועדיין לקבוע סדר מסוים של פעילות גופנית. איך?ע"י שנוריד את הציפיות, ונפחית בתדירות/משך הזמן/מספר האימונים, לבסיס שהוא ריאלי והגיוני.

    ולמה בכלל זה חשוב? מכמה סיבות:
    א. החופש הגדול הוא אחד הזמנים בשנה בהם אנשים נוטים לאכילת יתר, ומגיעים להכנסה קלורית גבוהה מהרגיל. כדי לאזן את המצב הזה, חשוב להקפיד על פעילות גופנית בסיסית לכל הפחות.

    ב. בזמן הזה של השנה, בו הרבה מאתנו מרגישים לחץ ומתח (מתח מהוצאות, לחץ של תעסוקה, תעוקה של כולם-בבית-ואין-מה-לעשות, ועוד), הפעילות גופנית היא קריטית; אין כמו אימון גופני ושחרור אנדורפינים כדי לנקות את הראש, לשפר את מצב הרוח, להועיל את תהליך קבלת ההחלטות, לשפר תדמית אישית חיובית ולהעלות את רמת האנרגטיות.

    ג. דווקא בזמן שאין רוטינות ולוח זמנים מסודר, חשוב שיהיה עוגן קבוע של ריטואלים שמחברים אותנו למציאות עם שתי רגליים…

    אז מה בפועל כדאי לנו לעשות? במקום לוותר לגמרי על פעילות גופנית, בואו נוריד את הכמות והאינטנסיביות:

    1. נעשה אימונים קצרים, בני 20 דקות, של פעילות כלשהי שמעלה את הדופק משמעותית. זה יכול להיות ריקוד, ריצה, משחק כדור, קפיצות חבל או שיעור אירובי קצרצר – והכל בתוך הבית הממוזג, או בחוץ בשעות מוקדמות/מאוחרות מאוד, בהם מזג האוויר נסבל יותר. 3 פעמים כאלה בשבוע, היא כמות טובה בשביל לשמר איכשהו את רמת פעילות הגוף.

    2. נכניס לסדר היום כמה תרגילי התנגדות בסיסיים לחיזוק השרירים – ככה, גם בזמן מנוחה, ישרוף הגוף שלנו יותר קלוריות בזמן מנוחה! נשקיע 8 דקות ביום לכפיפות בטן, שכיבות שמיכה, סקוואטים ומתיחות ידיים ורגליים בגומי התנגדות.

    3. ננסה כמה שיותר ללכת ברגל. וכן, כאן בהחלט נחשב גם שופינג וריצה אחרי ילדים משועממים! כל תזוזה של הגוף היא טובה בשביל זרימת הדם ואיזון המערכות הפנימיות. תשאפו להגיע לכ- 30 דקות של הליכה ביום במינימום. אפשר לפצל את חצי השעה הזו לכמה חלקים שאתם רוצים – הכל מתווסף בסופו של דבר לטובתנו!

    אם ננסה כעת לתחזק את הגוף בצורה מינימלית ולא לגמרי להתעלם מצרכיו, יהיה לנו קל יותר לחזור לשגרת הפעילות הגופנית הרגילה בתחילת השנה, והסבירות שנעלה יותר מדי במשקל תפחת.

    אז קיץ מהנה, אנרגטי ובריא!
    רבקי אוסטרובר, מאמנת להתפתחות ושינוי, ומאמנת כושר ותזונה. [email protected]



    0 תגובות