אדלשטיין: "צריך לחשוב איך מחזירים את כללי המשחק בכנסת"

    איתי גדסי No Comments on אדלשטיין: "צריך לחשוב איך מחזירים את כללי המשחק בכנסת"

    את הדברים אמר יו"ר הכנסת בטקס 'אות הפרלמנטר המצטיין' של המכון הישראלי לדמוקרטיה בו זכו ח"כ רועי פולקמן וח"כ קארין אלהרר

    יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין צילום: דוברות הכנסת
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בטקס שנערך היום באולם ע"ש שפרינצק הוענק "אות הפרלמנטר" לשנת 2016 של המכון הישראלי לדמוקרטיה ליו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר וליו"ר הועדה המיוחדת לדיון בהצעה לסדר היום בנושא קשיים ברפורמה בשירות המדינה, חה"כ רועי פולקמן. הטקס נערך במעמד יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, שר האוצר משה כחלון, חברי כנסת, חברי ועדת הפרס, אנשי המכון הישראלי לדמוקרטיה ובני משפחה.

    יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר: "זה כבוד להשתתף באירוע כזה. זה לא אומר שהח"כים שמקבלים את הפרס לא מוכרים לציבור אלא שהם עושים את עושים את זה בדרכים המקובלות של חקיקה או רשות ועדה. זה מוכיח שאפשר להגיע להכרה והישגים ללא קללות או בריונות. הכנסת נמצאת בצומת דרכים ומה שצריך להנחות אותנו הוא לחשוב על האיזונים. ישנם ניסיונות לתקן משהו בלי לחשוב על התוצאות".

    "בכל מעשה שנעשה בכנסת חסרים לי מאד כללי המשחק של פעם היום זה נוח לאנשים לפעול בכנסת בלי לחשוב על הצד השני ובלי לחשוב שיום אחד אולי הם יהיו בצד הזה. צריך לחשוב איך מחזירים את כללי המשחק בכנסת". יושב ראש הכנסת הדגיש בדבריו שחוק הלאום לא יעלה להצבעה בקריאה ראשונה במהלך כנס הקיץ המסתיים בתחילת אוגוסט, אלא רק יתחילו הדיונים בו.

    זוכי ה'אות', חברי הכנסת רועי פולקמן וקארין אלהרר, הגיבו לקבלת ה'אות'. ח"כ רועי פולקמן אמר: "אני בטוח שכדי להחזיר את אמון הציבור לכנסת יש צורך להיות מקצועי אבל לשמור על כללי המשחק. לדעת מהם הגבולות ומה נכון ביחסי קואליציה-אופוזיציה". ח"כ קארין אלהרר אמרה: "זו גאווה להיות חברת כנסת, לקום כל בוקר ולקדם עשייה משמעותית לטובת הציבור. אני מאמינה ביכולת של הכנסת לשנות את המציאות של האנשים".



    0 תגובות