בסימן חופש: "את בעבודה והם מנשנשים פיצות ובורקסים"

    אתי קצבורג No Comments on בסימן חופש: "את בעבודה והם מנשנשים פיצות ובורקסים"

    האתגר הגדול של הקיץ זה להשאר שפויים חרף החום הגדול והילדים שבחופשה • מספר טיפים שווים במיוחד לצלוח את החופש בשלום • באוויר בים ביבשה

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החופש הגדול, תרצו או לא תרצו, כבר כאן ולא נתפלא אם אתן, אימהות לילדים בחופשה, כובשות אנחה קלה ושואלות את עצמכם איך אפשר להיערך נכון לקראת ימים שבהם השיגרה מופרת ללא הרף, אחד הנושאים השגרתיים המופרים היא שגרת האכילה. אם כל השנה אתן מצליחות, פחות או יותר, לנהל שגרת אכילה מאוזנת בקרב המשפחה, בחופשה הכל יוצא מאיזון. אז חשוב לזכור שאכילה בריאה צריכה להיות תמיד חלק מהחיים – גם בחופשה. שאיפה לאיזון היא שיעור חשוב לחיים בכלל, כולל בתזונה. חשוב מאוד לזכור שאכילה מאוזנת, בעיקר אצל ילדים, מתמקדת בבחירה נכונה של אבות המזון והיתרונות שלהם – וממש לא בארוחה שכוללת מספר נמוך של קלוריות.

    מה תעשי בחופשה, אם הילדים נשארים בבית כשאת יוצאת לעבודה? כדאי לדאוג מראש לארוחות מוכנות, או לפחות לבסיס שלהן. אם יהיה סיר שניחוחות נעימים עולים ממנו, יש סיכוי טוב יותר שהילדים יאכלו ממנו ולא יפשירו שוב פיצה מהפריזר, אם הילדים קטנים יותר – ונשארים עם מטפלת או עם קרובת משפחה – דאגי לארוחות מוכנות שרק צריך לשים בצלחת ולהגיש, עקב האכילס התזונתי של ימות החופשה הוא היציאה מהבית.

    לפעמים נראה שכל יציאה מהבית, כולל לקייטנה, הפכה לסוג של מלכודת לחטיפים ולממתקים, הדרך הטובה ביותר ליציאה מהמלכודת היא לסכם מראש עם הילדים על כמות החטיפים שהם יאכלו ביום ובשבוע. נשמע להם כמו משימה בלתי ישימה? אולי מדובר במשימה לא נעימה, אבל גבולות הם חיוניים, גם בתחום האוכל. אם הגבול ברור וידוע מראש, קל יותר לעמוד בו, בכל יציאת מהבית כדאי להצטייד באוכל שהכינותם מראש. נוח מאוד לקנות אוכל בחוץ. זה מקצר תהליכים ומפנה זמן, אבל אין ספק שכמעט תמיד זה פחות בריא.

    בבתי מלון "הכל כלול" – מלכודת של פיתויים שבה האוכל מוגש ללא הפסקה, שגורמת גם לילדים וגם למבוגרים לאכול יותר מכפי שהם צריכים. החליטו שההנאה והבילוי אינם סובבים סביב האוכל, קבעו זמנים לארוחות והציבו גבולות.

    בנוסף, כדאי לראות מה מוגש לפני שבוחרים ושמים בצלחת – כדאי להימנע מדברי מאפה ובעיקר מבצק עלים ומוצריו (למשל ג'חנון ובורקסים) שמכילים שומן רב ובדרך כלל גם שומן טרנס – שומן צמחי מעובד שמעלה את רמות הכולסטרול. כדאי למלא שליש עד חצי מהצלחת בירקות וביתר לחלק בין פחמימות (רצוי מדגנים מלאים) ומזונות המכילים חלבון (לדוגמה ביצה, טונה או סרדינים).

    בבריכה ובים – הצטיידו באוכל שהכנתם בבית. אם אין צידנית, רצוי לבחור בסוגי מזון שלא מתקלקלים מהר בשמש כגון: פרות וירקות
    במקום ארטיקים שמכילים שומן צמחי מוקשה עתירי שומן וקצפות עדיף לבחור ארטיקים מקרח או כאלו עם פרי המכילים סוכר אך פחות שומן. רצוי לסכם על כך מראש עם הילדים.

    פעילות גופנית משותפת – למשל טיולי אופניים, הליכה בפארק, בילוי פעיל בגינת המשחקים (גם של ההורים) – מומלצת לפחות שעה ביום.

    התארגנו מראש לקראת יום מחוץ לבית עם מגוון של מאכלים. כריך משביע, פירות, אגוזים וגם חטיפים. השתדלו להתחיל במזון האמתי ואת החטיף לשמור לסוף, ובאשר לשתיה – הצטיידו במים, במים ושוב במים. אפשר לגוון את הטעם של המים בנענע, בפרוסות לימון ובפירות חתוכים.

    המידע באדיבות כללית



    0 תגובות