נתניהו: "אני מצדיע לצרפתים אצילי הנפש"

    איתי גדסי 1 Comment on נתניהו: "אני מצדיע לצרפתים אצילי הנפש"

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם בטקס לציון 75 שנה לגירוש יהודי צרפת • על אז: "נראה שערכי המהפכה הצרפתית – חירות, שוויון ואחווה – נמחצו בברוטליות תחת מכבש האנטישמיות" • על היום: "האסלאם הקיצוני מבקש להשמיד את הציוויליזציה המשותפת שלנו"

    ראש הממשלה ונשיא צרפת בפתח הארמון הנשיאותי צילום: חיים צח, לע"מ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו השתתפו יחד עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ובהזמנתו, בטקס לציון 75 שנה לגירוש יהודי צרפת למחנות ההשמדה בשואה. בטקס השתתפו מאות מוזמנים וניצולי שואה. בין המשתתפים, נח קליגר ורעייתו, אשר הוזמנו במיוחד ע"י ראש הממשלה נתניהו להשתתף בטקס. קליגר, ניצול שואה בן 92, יליד שטרסבורג.

    בתחילה דיבר ראש הממשלה בצרפתית ואמר "אדוני הנשיא, אני לא מדבר צרפתית כל כך טוב, אבל, כאן בפריז, אני מבקש לפתוח במספר מילים בשפה שלכם. צרפתית הייתה גם שפתם של אלפי יהודים שאת זכרם אנו מוקירים כאן היום, ב"ול דיב". ההזמנה הזאת לזכור יחד, יד ביד, היא מחווה רבת עוצמה. היא עדות לידידות רבת השנים והעמוקה בין צרפתים וישראלים. לך, אדוני הנשיא, לצרפת ולעם הצרפתי, אני שולח תודה מעומק הלב".

    ואז עבר ראש הממשלה לנאומו באנגלית: "עד כאן הצרפתית שלי היום".

    אדוני הנשיא, ידידי עמנואל מקרון, וכל האנשים המכובדים שהתכנסו כאן, ראש עיריית פריז,  השגרירים שלנו, ראשי הקהילה היהודית, העדים וכל אלה שעמלו כל כך קשה להיות עדים. אני רוצה להודות לכם על שהזמנתם אותי להצטרף אליכם היום כדי לכבד את זכרם של היהודים שנשלחו מהמקום הזה למחנות המוות".

    "שמענו עדויות מצמררות, עדויות קורעי-לב על אנשים שהפכו לעשן ואבק משרפות. 4,000 איש, כולל ילדים. כדי להבין את ממדי השואה, את מה שקרה שם באותו יום בלב פריז, נסו להכפיל זאת ב-400, פריז כפול 400, וכך תבינו את ההיקף העצום של השמדת יהודי אירופה, השמדת ילדינו".

    "באתי לכאן היום מירושלים, בירת הנצח המאוחדת של העם היהודי והמדינה היהודית. באתי לכאן כדי להרכין ראש לזכר אחינו ואחיותינו שנרצחו רק בשל היותם יהודים. באתי לכאן כדי לבכות יחד אתכם את אובדן הנספים. רעייתי שרה, הנמצאת איתנו, איבדה את כל משפחתה בשואה. כולנו באנו לכאן כדי לבכות את אובדן הנספים ובו בזמן להכריז בקול צלול: עם ישראל חי!".

    "במקום הזה, עיר האורות, לפני 75 שנה, נחתה עלטה כבדה. ב"ול-דיב", הנאצים ועוזריהם בצרפת – ואנו מוקירים את ז'אק שיראק ונשיאי צרפת בזה אחר זה על שאמרו את האמת – ניפצו לרסיסים את חייהם של אלפים מיהודי צרפת. נראה שערכי המהפכה הצרפתית – חירות, שוויון ואחווה – נמחצו בברוטליות תחת מכבש האנטישמיות. עם זאת, אנו חייבים לומר, ושמענו זאת גם היום, שלא הכל היה שחור".

    "בשם מדינת ישראל, בשם העם היהודי, אני מצדיע לצרפתים אצילי הנפש, שתוך סיכון עצום לחייהם שלהם, הצילו את אחיהם היהודים. תמיד נזכור בהוקרה עמוקה והערצה את תושביהם הגיבורים של מקומות כמו שמבון סור-ליניון שהצילו אלפי יהודים . זוהי גבורה מיוחדת. אנו בישראל מכירים סוגים שונים של גבורה, כמו שאתם מכירים כאן בצרפת. זוהי גבורה מסוג אחר. ישנה גבורה בשדה הקרב, בהקרבת חיים למען הצלת אחרים. אולם הגבורה של אותם אנשים שהצילו יהודים הייתה כרוכה בסיכון חיי משפחותיהם, חיי ילדיהם, נשותיהם, בעליהם, בסיכון של הוצאה להורג".

    "לעולם לא נשכח – לעולם – את אותם אנשים מופלאים, חסידי אומות העולם. הם העניקו לנו מפה ומצפן למסלולה העתידי של האנושות".

    "אחרי מלחמת העולם השנייה הנוראה בנתה צרפת את עצמה מחדש והפכה לדמוקרטיה משגשגת ומצליחה של יזמות ותרבות. כך עשו גם יהודי צרפת, ועבור רבים מהם, סימון וייל סימנה את אותה תחייה משותפת. סימון נשאה על זרועה את המספר 78651 כזכר תמידי לסבלה באושוויץ ובברגן בלזן. כשרה בממשלות צרפת וכנשיאת הפרלמנט האירופי, סימון וייל ניצחה את רודפיה. כך גם העם היהודי כולו. מתוך האפר והחורבן, הקמנו את המדינה היהודית, ועוצמתה של מדינת ישראל היא הערובה הוודאית היחידה שהעם היהודי לעולם לא יחווה שואה נוספת. לעולם לא עוד. לעולם לא נאפשר לזה לקרות שוב".

    "אדוני הנשיא, ידידיי, באנו לכאן יחד עם ניצולי הרדיפות הללו, כמו נח קליגר, בן למעלה מ-90, היושב כאן בכיסא גלגלים, הוא כאן כיוון שהוא ואנחנו למדנו את הלקח הנצחי שאפליה ורדיפה אולי מתחילות עם היהודים, אבל לעולם לא נגמרות שם. לאחרונה אנו עדים לעלייתם של כוחות קנאיים החותרים להכחיד לא רק את היהודים וכמובן גם את המדינה היהודית, אלא מעבר לכך, הם מבקשים להכחיד כל מי שעומד בדרכם – יהודים, נוצרים ומוסלמים, הסובלים מנחת זרועם הברברית".

    "אדוני הנשיא, לפני יומיים בניס, אמרת שזוהי מלחמת תרבויות. אני מסכים איתך לחלוטין. האסלאם הקיצוני מבקש להשמיד את הציוויליזציה המשותפת שלנו – השיעים הקיצוניים בהנהגת איראן והסונים הקיצוניים בהנהגת דאע"ש, שניהם חותרים להשמידנו. הם חותרים להרוס את אירופה".

    "זה ברור לגמרי עבור כל מי שמקשיב למה שהם אומרים, מה שהם מטיפים לו, מה שהם מלמדים את חסידיהם ואת ילדיהם. הם חייבים להכניע, לדכא, לשעבד ובסופו של דבר להכחיד את הציוויליזציה האירופית. ישראל היא רק המטרה המערבית הראשונה הניצבת בדרכם. האסלאמיסטים הקיצוניים אינם שונאים את המערב בגלל ישראל. להפך. הם שונאים את ישראל בגלל המערב, בגלל שהם רואים, ובצדק, את ישראל כמוצב קדמי של ערכינו המשותפים – חירות, אנושיות, דמוקרטיה. הם מנסים להשמיד אותנו אבל הם מנסים גם להשמיד אתכם, וצרפת היא מעצמה מובילה בעולם, דמוקרטיה מובילה, ולכן הם לא פסחו גם עליה. בניס, בפריז ובמקומות אחרים, הטרור הברברי טבח באכזריות אזרחים צרפתים. הם גם תקפו יהודים צרפתים בטולוז, בהיפר כשר כאן בפריז, ולאחרונה רצחו את שרה חלימי, זיכרונה לברכה".

    "אדוני הנשיא, אתה ניצב בעוז ובגאווה נגד נגע הטרור. אתה מגנה בבירור את האנטישמיות ונלחם נגדה ואתה מגנה בבירור ונלחם נגד הקנאות הזאת החותרת להשמיד את עולמנו. התרשמתי עמוקות מהעובדה שביקורך הראשון מחוץ לצרפת היה במאלי, שם אותו נגע סרטני מנסה לאכל את לב ליבה של אפריקה ומשם להתרחב למקומות אחרים".

    "אדוני הנשיא, מאבקך הוא מאבקנו. קנאי האסלאם הרדיקלי החותרים להשמיד אותך, חותרים להשמיד גם אותנו. עלינו להתייצב מולם יחד. עלינו להתייצב מולם חזקים יחד ועלינו להביס אותם יחד, למען זכרם המקודש של אלה שהושמדו כאן, למען הדורות הבאים. הבה נבטיח את הניצחון ואת ערכי החירות, השוויון והאחווה. הבה נזכור את העבר ונבטיח את המחר".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חתיכת אצילות יש לצרפתים