החוק למיגור אפליית בחורי הישיבות בתחבורה הציבורית יעלה לדיון

    איתי גדסי No Comments on החוק למיגור אפליית בחורי הישיבות בתחבורה הציבורית יעלה לדיון

    באיגוד בחורי הישיבות לא מתייאשים וממשיכים במאבקם למיגור האפליה ממנה סובלים בחורי הישיבות בתחבורה הציבורית • לקראת הדיון בוועדה השרים ובשל אי הסכמת האוצר, שלחו באיגוד מכתב לשר האוצר כתבו: "מן הראוי שתשמע גם את צורכיהם של המגזר החרדי"

    בחורי ישיבה • אילוסטרציה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החוק להשוואת מעמדם של בחורי ישיבות בתחבורה הציבורית יעלה ביום ראשון הקרוב. נכון לעכשיו טרם הושג סיכום עם האוצר.

    באיגוד בחורי הישיבות שלחו מכתב לשר האוצר, משה כחלון וכתבו: "ביום ראשון הקרוב תעלה להצבעה בוועדת שרים לענייני חקיקה הצעת החוק של חבר הכנסת יעקב אשר להשוואת בחורי ישיבות לסטודנטים בתחבורה ציבורית. הצעת החוק הוגשה לאחר לחץ ציבורי רב מצד המגזר החרדי לביטול האפליה הקיימת, כאשר לימוד תורה הינו המקצוע היחידי שאינו מוכר במל"ג לקבלת הנחה".

    "כשר אוצר של כלל אזרחי ישראל לרבות המגזר החרדי חושבני שמן הראוי שתשמע גם את צרכיהם של המגזר החרדי. העלות המשוערת של החוק הינו זניח ביחס להוצאות של המל"ג לסיבסוד הסטודנטים ויעלה כ6 מיליון ש"ח בלבד לשנה".

    בהמשך המכתב, מפרט יו"ר איגוד בחורי הישיבות, נפתלי סיגל את פירוט העלויות הכרוכות במיגור האפליה הזו: "קניית כרטיסייה או רכישה בערך צבור מזכה נוסע ב20% הנחה. הנחת סטודנט מזכה נוסע בהנחה של 33% מהמחיר המקורי (קרי 13% מעל ההנחה שכולם מקבלים ברכישת כרטיסיה ו/או ערך צבור. ועל כן סבסוד האוצר במידה והחוק יאושר הינו 13% ולא 33%) במידה וסטודנט רוכש חופשי שנתי או סימסטריאלי הוא מקבל הנחה של 50% בנסיעות. מכיוון שבחורי ישיבות לנים בפנימיות ולא שווה להם לקנות חופשי שנתי, הרי שזה אינו נוגע אליהם".

    "כמות בחורי ישיבות בשנתון עומד על קרוב ל-10,000 בחורים. ומכיוון שבחורים לנים בפנימיות וחוזרים הביתה פעם בחודש, אנו מעריכים בהערכה מופרזת שבחור ישיבה מוציא בממוצע 100 ש"ח על נסיעות בחודש. (כולל חופשים, וכן נסיעות מחוץ לעיר במידה והישיבה אינה שוכנת בעירו). בשנה בחור מוציא 1,200 ש"ח על נסיעות. ועל כן סבסוד האוצר הוא 156 ש"ח לבחור לשנה. וסבסוד האוצר לשנתון הוא 1,560,000 ש"ח".

    "בהתחשב בעובדה שתלמיד מתחת לגיל 18 אינו מקבל את ההנחה האמורה בגלל שיש לו הנחה של נוער (שזה 50% הנחה). הרי שההנחה רלוונטית לכיתות יג' יד' טו' החל מאמצע טוי בחורים מתחתנים, כך שזה רלוונטי למקסימום 4 שנתונים (מכיוון שכמות הבחורים ביחד של טו' ומעלה הינו מקסימום של שנתון אחד, בהתחשב בעובדה שבגיל הזה מתחתנים ועוזבים את הישיבה). הרי שהעלות למשרד האוצר (שוב, בהערכה מופרזת) הוא 6,240,000 ש"ח לשנה".



    0 תגובות