- רדיו קול חי - -

יו"ר מפלגת העבודה הנבחר: "רוב הציבור הישראלי – חילוני, ואין סיבה שלא לאפשר להם נסיעה ציבורית בשבת"

יו"ר מפלגת העבודה הנבחר, אבי גבאי, אומר הערב בראיון ראשון לתקשורת החרדית, כי הוא מעודד מהסקרים, אבל יותר מעודד מהשטח. "מצביעי ליכוד אומרים לי אנחנו עוברים לעבודה, אנשים רוצים פוליטיקה נקייה", אמר גבאי בראיון לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" של "קול חי".

גבאי בחר להשמיע גם בראיון הזה את אמירותיו הבעייתיות, בעניין דת ומדינה. "רוב הציבור הישראלי – חילוני, ואין סיבה שלא לאפשר לחילונים נסיעה ציבורית בשבת. כרגע רק חילוני עשיר יכול להרשות לעצמו מונית. לגבי ברית הזוגיות והגיור אני בעמדה שלא תהיה כפייה של אף אחד על השני, ולאפשר לכבד את אמונתו של כל אזרח מדינת ישראל".

יו"ר מפלגת העבודה התייחס גם ליריבו משמאל, יאיר לפיד. "הוא הודיע שהוא לא מוכן לחבור לגוש מרכז, ולכן כרגע אני לא רואה איחוד בתוך הגוש, למרות שזה היה טוב לכולם", אמר גבאי. "אני אתמקד בניצחון על נתניהו עם החברים המצויינים במחנה הציוני".

דבריו של גבאי בעניין התחבורה הציבורית בשבת ונושאים נוספים בתחום דת ומדינה, עוררו תמיהה בקרב הפוליטיקאים החרדים. ח"כ יעקב אשר ("דגל התורה") אמר בראיון למהדורה המרכזית, כי מוזר שאבי גבאי בחר בראיון הראשון שלו לציבור החרדי להביע עמדות בעד תחבורה ציבורית בשבת וברית הזוגיות. "אבל אני לא מתייחס לזה ברצינות, כי הוא אומר את הדברים מטעמים אלקטורליים, הוא רוצה את הקולות של לפיד. גבאי מסורתי, זו לא באמת האידיאולוגיה שלו, הוא שונה מלפיד מאוד".