יו"ר מפלגת העבודה הנבחר: "רוב הציבור הישראלי – חילוני, ואין סיבה שלא לאפשר להם נסיעה ציבורית בשבת"

    אבי יעקב 20 Comment on יו"ר מפלגת העבודה הנבחר: "רוב הציבור הישראלי – חילוני, ואין סיבה שלא לאפשר להם נסיעה ציבורית בשבת"

    בראיון ראשון שהעניק הערב, מאז נבחר, למהדורה המרכזית ב"קול חי", לתקשורת החרדית, בחר אבי גבאי להציג את עמדותיו האמיתיות בנושאי דת ומדינה, אך הבהיר: "אני בעמדה שלא תהיה כפייה של אף אחד על השני, ולאפשר לכבד את אמונתו של כל אזרח מדינת ישראל" • ח"כ יעקב אשר: "גבאי מסורתי, אמירותיו מוזרות, אבל הוא רוצה את הקולות של לפיד"

    יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי צילום: פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר מפלגת העבודה הנבחר, אבי גבאי, אומר הערב בראיון ראשון לתקשורת החרדית, כי הוא מעודד מהסקרים, אבל יותר מעודד מהשטח. "מצביעי ליכוד אומרים לי אנחנו עוברים לעבודה, אנשים רוצים פוליטיקה נקייה", אמר גבאי בראיון לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" של "קול חי".

    גבאי בחר להשמיע גם בראיון הזה את אמירותיו הבעייתיות, בעניין דת ומדינה. "רוב הציבור הישראלי – חילוני, ואין סיבה שלא לאפשר לחילונים נסיעה ציבורית בשבת. כרגע רק חילוני עשיר יכול להרשות לעצמו מונית. לגבי ברית הזוגיות והגיור אני בעמדה שלא תהיה כפייה של אף אחד על השני, ולאפשר לכבד את אמונתו של כל אזרח מדינת ישראל".

    יו"ר מפלגת העבודה התייחס גם ליריבו משמאל, יאיר לפיד. "הוא הודיע שהוא לא מוכן לחבור לגוש מרכז, ולכן כרגע אני לא רואה איחוד בתוך הגוש, למרות שזה היה טוב לכולם", אמר גבאי. "אני אתמקד בניצחון על נתניהו עם החברים המצויינים במחנה הציוני".

    דבריו של גבאי בעניין התחבורה הציבורית בשבת ונושאים נוספים בתחום דת ומדינה, עוררו תמיהה בקרב הפוליטיקאים החרדים. ח"כ יעקב אשר ("דגל התורה") אמר בראיון למהדורה המרכזית, כי מוזר שאבי גבאי בחר בראיון הראשון שלו לציבור החרדי להביע עמדות בעד תחבורה ציבורית בשבת וברית הזוגיות. "אבל אני לא מתייחס לזה ברצינות, כי הוא אומר את הדברים מטעמים אלקטורליים, הוא רוצה את הקולות של לפיד. גבאי מסורתי, זו לא באמת האידיאולוגיה שלו, הוא שונה מלפיד מאוד".



    20 תגובות

    מיין תגובות
    1. 19

      מהר מאוד הוא יקרוס בסקרים. מוטב שיתעסק עם הנושאים המדיניים-חברתיים ולא בנושאי דת. אין כלל שאומר ששמאלני הוא שונא דת.

    2. 18

      לעסקנינו בטח כבר לא מעניין שבת. [מהשפה ולחוץ לא מודים. אבל זה מה יש.]עיין ערך מירון.

    3. 17

      יאיר. איש הגון. אינו חרדי. לא נצביע לו.

      1. מה הגון פה? נראה שאתה לא יודע מה אתה מקליד

    4. 16

      תכל'ס הוא צודק. לחילונים מאוד מפריע שהחרדים מחליטים בשבילם מה הם יכולים או לא יכולים לעשות ובשביל חילוני שאין לו רכב ואין לו מה לעשות בבית בשבת זה ממש עינוי

    5. 15

      עם כל הכבוד לבחירתך, וכמובן כבוד לשלטון הדמוקרטיה הפסול שכופה על המיעוט הצודק והירא שמיים שמקיים את כל העולם את הרוב המתנהג בחוקות הגויים. מעניין לדעת שלהיות יהודי דתי זה קיום כל הראשי תיבות: ד'-דעת=חיבור לבורא והשוואת הצורה אליו ע"י שבת ומועדים ,ת'-תפארת=תורה ומצוות, י'-יסוד=שמירת הברית והנישואין. צריך למחות על כל דבריו, כי הוא יוצא נגד הקב"ה להתחנף לרשעים על מנת לקבל קולות, ולנו אסור לשתף פעולה נגד אבינו שבשמיים. מי נותן יד שידברו ככה על אבא שלו. ותפנימו התפקיד של היהודי זה ליצג את האלוקות בעולם אנחנו השגרירים היחידים של בורא עולם ועד להתגלות המשיח נהייה תמיד במיעוט.

    6. 14

      תכלס, כואב אבל צודק בעיניים של אדם לא דתי

    7. 13

      אם מדברים על רוב, אז רוב העולם בעד חלוקת ירושלים, ובכלל בעד הפלסטינאים וגבאי יודע את זה היטב,
      התשובה היחידה שלנו נגד הרוב, היא כי אתם הרוב, אבל אנחנו צודקים כי כך כתוב בתורה שזו הארץ המובטחת לנו.
      ברגע שגבאי קורא להפר בפרהסיה של מדינת היהודים את צו השבת הכתוב בתורה, במה הוא מנופף מול רוב העולם??

      1. כבר עכשיו חלק גדול במדינה עובד בשבת…. אז אל מה אתה מתלונן? שהוא אומר את זה בקול<?

    8. 12

      צודק, מה לעשות. הוא לא מבקש תחבורה ציבורית במאה שערים וקוממיות. למה להתערב עם חילונים רוצים?

      1. שבת זה שבת
        אם הם רוצים לחלל אותה שיסעו ברכבים שלהם…

      2. אני לא משלם לחילולי שבת בשונה ממך ולדעתך יש חרדים בכל מקום ותאמר לי עכשיו יש גם חילונים אז הענה לך לכן משאירם את הסטטוס קוו

    9. 11

      רוב הציבור היהודי רוצה מסורת חבל שגבאי מנסה ללכת בדרכי לפיד לא מתאים לבן עדות המזרח

    10. 10

      לפחות אומר מה שחושב לא כמו ביבי שהוא בוגד סידרתי

      1. מה הקשר? הוא לא בוגד בעם היהודי לפחות ביבי מבין את הדת וגבאי לא כל כך הוא כמו לפיד אף פעם לא יוכל לשבת עם החרדים בדיוק כמו לפיד כל עוד לא ישנו את דעותיהם אז תחשוב פעמיים לפני שאתה מתחיל לסנגר עליו ועוד באתר חשוב כזה

    11. 9

      אל תשכח מר גבאי, שהקב"ה מגביה שפלים, אבל גם משפיל גאים!!! ראה הוזהרת.

    12. 8

      גם אם החילונים היו מיעוט בארץ, גם למיעוט יש זכויות וצריך להתחשב ברגשותיהם. לכפות על אנשים להשאר בבית ביום חופש היחיד שיש להם
      זה לא לכבד. על אחת כמה וכמה שרוב הציבור בארץ רוצה לנסוע בשבת – עובדה הכבישים מלאים. זה לא הוגן שזו פריבילגיה של אלו שיש להם כסף להחזיק אוטו ומי שלא סובל מכפייה דתית.