- רדיו קול חי - -

מחזק: שמירת הקדושה שהצילה את האברך במסעדה בפולין

צילום: באדיבות ישיבת מרן

מאות השתתפו בעצרת חיזוק שנערכה בעיר בני ברק ע"י "ישיבת מרן", לקראת ימי בין המצרים והאבל על חורבן ביהמ"ק ובמלאת שנה להסתלקותה של האשה הצדקנית מרת אסתר חזן ע"ה.

בעצרת נשאו דברים גדולי התורה ובראשם חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני, הגר"נ בן שמעון ראב"ד ת"א יפו, הגה"צ רבי אלימלך בידרמן, הגר"מ בן שמעון ראש ישיבת אור אליצור, הגר"ש חזן ראש מוסדות משכן מאיר, הגרי"א יזדי ראש כולל בית אבא. ובני המנוחה.

הגר"ש בעדני בדבריו זעק על רדיפת הכבוד, ואמר: "כבוד זהו חיידק טורף. אנשים רודפים אחרי הכבוד ורוצים עוד ועוד כבוד ובסוף משתגעים ומאבדים את כל עולמם. צריך להיזהר ולברוח כמה שיותר מן הכבוד".

הגר"מ בן שמעון בדבריו עורר את הציבור להתרחק מכל המכשירים הטמאים ואמר כי אפילו להסתכל בדברים טובים במכשירים אלו צריך להזהר ולהתרחק לגמרי.

המשפיע הרה"צ ר' אלימלך בידרמן אמר בדבריו: " בימים אלו שהשכינה בצער אנו צריכים להתעורר. הקב"ה דופק אצל השכן בשביל שאנחנו נתעורר, האסון של המשפחה היקרה ושל האבא האברך הרב חזן שליט"א זה לעורר אותנו".

בדבריו סיפר סיפור מעניין שהתרחש זה עתה: "יש אברך בשם רבי שמעון סגל. הוא משגיח במסעדה בפולין. לפני שלושה שבועות הוא קיבל דום לב, שם בפולין. ושם, במסעדה, הטבחית הגויה קראה להצלה ולאמבולנס. עבדו עליו חצי שעה. אחרי חצי שעה אמרו שהוא מת, אין מה לעשות. הטבחית הגויה ביקשה מהם: יש לו אשה וילדים, האם אפשר לנסות עוד פעם? ניסו עוד פעם, אחרי שעה ייצבו את הדופק וב"ה השתפר המצב והביאו אותו לארץ. הוא היה בתל השומר עד לפני שבוע, ואז יצא מתל השומר ב"ה.

"רבותי, תקשיבו טוב טוב את הסיפור שאני אומר לכם: הטבחית הזאת במסעדה הייתה אוהבת לשיר, אבל קול באשה ערווה, אז שמעון כל פעם שהיה פותח את המסעדה, היה עושה בפה שש…ששש.. שקט, ואז היא הייתה שותקת וככה כל יום. ככה היה לפני שלושה שבועות, ביום שאירע לו דום לב, הוא פותח את המסעדה ועשה ששש… שקט ונכנס פנימה. והיא, תוך כדי המלאכה, התחילה שוב לשיר והרגישה שהיא שרה יותר מידי זמן ולא העירו לה, שמעון לא מגיב. היא רואה שהוא יושב כאן ולא מגיב. היא לקחה סיר גדול והעיפה על הרצפה, כי רצתה שיגיב. אבל הוא רואה שהוא לא מגיב, ואז היא קראה לאמבולנסים. רק בזכות זה הוא חי. הוא חי בזכות גדרי קדושה, בזכות השש… לדעת מה זה גדרי קדושה", סיפר הרב בידרמן.