- רדיו קול חי - -

הסקרים ביום שאחרי הניצחון: גבאי מזנק, נתניהו מוביל, לפיד וכחלון מאבדים גובה

ביום שאחרי ניצחונו המפתיע והדרמטי של השר לשעבר אבי גבאי בראשות מפלגת העבודה מול עמיר פרץ – מגיעים הערב (ג') הסקרים בערוצי התקשורת הגדולים. אלה מלמדים, שיאיר לפיד הוא המאויים הגדול מול גבאי. וגם לנתניהו יש קצת מה לחשוש. "מהערב, זהו קרב תלת-ראשי: נתניהו-גבאי-לפיד", סיכם הפרשן הפוליטי עמית סגל את תוצאות הסקרים.

לפי סקר ערוץ 2, לו הבחירות היו מתקיימות היום, חלוקת המנדטים בין המפלגות השונות היתה כזו: הליכוד – 25, המחנה הציוני – 20, יש עתיד – 18, הבית היהודי – 13, הרשימה המשותפת (ערבים) – 13, כולנו – 8, יהדות התורה – 7, ישראל ביתנו – 6, ש"ס – 5, מרצ – 5.

בשאלת ההתאמה לראשות ממשלה, הנסקרים השיבו כך: בנימין נתניהו – 34%, אבי גבאי – 13%, יאיר לפיד – 12% ונפתלי בנט 6% בלבד.

לפי סקר ערוץ 10, לו הבחירות היו מתקיימות היום, חלוקת המנדטים בין המפלגות השונות היתה כזו: הליכוד – 29, המחנה הציוני – 24, יש עתיד – 16, הבית היהודי – 14, הרשימה המשותפת (ערבים) – 8, ישראל ביתנו – 7, כולנו – 6, יהדות התורה – 6, ש"ס – 5, מרצ – 5.

בשאלת ההתאמה לראשות ממשלה, הנסקרים השיבו כך: בנימין נתניהו – 37%, אבי גבאי – 14%, יאיר לפיד – 12%, נפתלי בנט 8% ואביגדור ליברמן – 7 %. אם שני המתמודדים הם נתניהו וגבאי – בנימין נתניהו זוכה להעדפה של 51% מהציבור ו-21% תומכים באבי גבאי.

גם ערוץ 1 פרסם הערב סקר של התאמה לראשות הממשלה. התוצאות הן: בנימין נתניהו – 30%, יאיר לפיד – 16%, אבי גבאי – 13%, נפתלי בנט – 7% ו-33% השיבו "אף אחד".

כשמביטים על תוצאות הסקרים הללו, בערוץ 2 גוש הימין נותר גדול יותר, עם 64 מנדטים ובערוץ 10 גוש הימין גדול עוד יותר, עם 67%. כלומר, הסקר החדש גורם לתזוזות פנימיות בתוך גוש השמאל. המשמעות: יאיר לפיד הוא הניזוק הישיר מתוצאות הבחירות במפלגת העבודה. אבי גבאי מוצג בקרב מצביעי השמאל כ"מושיע הגדול" שיכול לנסות, אולי, לנצח את בנימין נתניהו.
חשוב לציין, כי אם אכן זו תהיה המשך המגמה עד לבחירות (שצפויות עוד כשנה וחצי), יהיה זה קרב תלת-ראשי בין נתניהו, גבאי ולפיד. ואסור לשכוח, אומר הערב בכיר במפלגות החרדיות: "נתניהו הוא הקמפיינר הטוב ביותר במערכת הפוליטית. זה לא רק תוצאה בסקרים, אלא בפועל במערכת הבחירות. כך היה, וכך גם בטח יהיה".

עוד נתון בסקר: כולנו נחלשת. משה כחלון מאבד כמה מנדטים לטובת גוש השמאל, כנראה המחנה הציוני בראשות גבאי. (בסקר ערוץ 2) ולמפלגת ימין אחרת (בסקר ערוץ 10). זוהי מכה צורבת לכחלון, שגידל וטיפח את אבי גבאי, עד שזה פרש וערק למפלגת העבודה.

גורם פוליטי אמר הערב: "חשוב לשמור על גוש הימין מאוחד, לא לעשות טעויות, לא לריב יותר מדי בין השותפות הקואליציוניות, והכי חשוב: שהחרדים ישמרו על נפתלי בנט קרוב אליהם. ברגע אחד הוא יכול ללכת לגוש עם יאיר לפיד".