פער מטורף: בחינוך החרדי בירושלים חסרות לא פחות מ-1,419 כיתות

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on פער מטורף: בחינוך החרדי בירושלים חסרות לא פחות מ-1,419 כיתות

    נתונים עדכניים שפורסמו היום, מצביעים על מצב מדאיג ביותר במערכת החינוך החרדית בירושלים: 1,419 כיתות חסרות במוסדות החינוך • המגזר הערבי במזרח ירושלים מוביל עם פער גדול יותר ובמגזר הכללי הפער קטן בשני שליש • גורמים בליכוד קראו לחברי המפלגה להתגייס למאבק "נגד הפקרת ילדי ירושלים"

    כיתה • אילוסטרציה
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו 1 Comment on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול התקיים דיון בוועדת החינוך על מצב הכיתות בירושלים. היום הופץ בקרב חברי הליכוד מסמך ובו עולה כי מצב הפער בכיתות החרדיות בירושלים הוא כמעט הגרוע ביותר. המגזר הערבי במזרח ירושלים סובל מפער של כ-500 כיתות נוספות ממספר הכיתות החסרות במגזר החרדי.

    "בשנה זו בה אנו מציינים יובל לאיחודה של העיר ירושלים אי אפשר להתעלם מהקיפוח הקשה ממנו שמתמשך זה שנים רבות וממנו סובלים תלמידי ירושלים. כ-100,000 תלמידים לומדים בכיתות לא תקניות בשל מחסור עמוק בכיתות לימוד! במצב האבסורדי הקיים – תושבי ירושלים מממנים את המדינה שהיתה צריכה לקחת אחריות בזמן שהילדים לומדים במבנים שאינם ראויים" נכתב.

    על פי הנתונים המובאים במכתב עולה כי קיים פער של מעל 3,800 כיתות לימוד שהמדינה אינה מתקצבת כאשר המגזר חרדי נמצא במקום השני עם פער של כ- 1,419 כתות לימוד.

    במזרח ירושלים מובילים עם פער של כ-1,938 כתות לימוד ובמגזר הכללי ישנו פער של כ-505 כיתות לימוד.

    במכתב נקראו חברי הליכוד להתגייס למאבק "אנו קוראים לכם חברי הליכוד, להתגייס ולהילחם יחד כנגד הפקרת ילדי ירושלים. מזמינים את כולכם, בוועדת החינוך בכנסת לסייע ולתמוך במציאת מענה ראוי לתלמידי הבירה".

    אתמול אמר ח"כ מנחם אליעזר מוזס בדיון בועדת החינוך, כי במשרד החינוך מנסים להדביק פערים, "אך מה לעשות ומגיע האוצר, מנחית קריטריונים שמשבשים את סדר העדיפות. הרי קיימנו כאן בוועדה, בעבר, דיון רציני ועמוק, כיצד ניתן לשים קץ לתופעת הקראוונים. סיכמנו אז כי 50% מהתקציב יופנה לביטול קראוונים. הצעתי אז כי אם יש בעיית מחסור בשטחי קרקע לבינוי כיתות, נשתמש בפתרונות המיושמים בחו"ל: נבנה לגובה באופן מפולס", אמר מוזס.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      וב"חינוך" החרדי. מה נוציא מתוכינו ? מדענים ? רופאים ? מהנדסים ? שאר עוסקים ביישובו של עולם. ? או שנור ונטל קומבינות ורמאויות ?

    2. 1

      מנהלי עסקים (מוסדות) פשפשו במעשיכם
      פן יהיה מאוחר…