ממשלת רוסיה תשלם לפנסיונרים בישראל

    איתי גדסי No Comments on ממשלת רוסיה תשלם לפנסיונרים בישראל

    לאחר מו"מ ומהלך אותו הוביל ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הוסכם כי רוסיה תשלם לפנסיונרים שעלו לישראל

    נתניהו ופוטין צילום: חיים צח, לע"מ
    12:00
    19.04.24
    יונתן שורק No Comments on "בשבילם הספרדים כמו אוויר": הרב אברהם יוסף תוקף את הבד"צים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ישראל ורוסיה יחתמו מחר על הסכם תשלומי פנסיה, שהובילו ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. לראשונה יקבלו מעל לחמישים אלף ישראלים יוצאי רוסיה תשלומי פנסיה על שנות עבודתם ברוסיה.

    היום יתקיים במשרד החוץ טקס חתימה חגיגי על הסכם הפנסיות הבילטרלי בין ישראל לרוסיה זאת כתוצאה משיחות שקיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם עמיתו הנשיא, ולדימיר פוטין.

    במהלך ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במוסקבה בשנה שעברה, חתם רה"מ נתניהו על הסכם הפנסיות עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. המו"מ המורכב עם רוסיה התנהל משנת 2010 והובל ע"י הדרגים המקצועיים במשרד החוץ ובביטוח הלאומי.

    חתימת הפרוטוקול המינהלי תאפשר לראשונה למעל חמישים אלף ישראלים יוצאי רוסיה לקבל תשלומי פנסיות על שנות עבודתם ברוסיה.

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר: "דאגנו שעשרות אלפי ישראלים יקבלו פנסיה על השנים בהן עבדו ברוסיה. מחר נחתום במשרד החוץ על ההסכם הסופי של הסכם הפנסיות. שוחחתי על כך עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, פעמים רבות, ומחר נשלים זאת".

    יצוין, כי רוסיה היא המדינה הראשונה מבין מדינות ברית המועצות לשעבר אשר חתמה ותיישם הסכם פנסיות עם ישראל. בנוסף, מתנהלים משאים ומתנים נוספים עם מדינות אחרות משטח ברית המועצות לשעבר. ישראל מעריכה כי מימוש הסכם הפנסיות עם רוסיה יסייע בקידום הסכמי הפנסיות גם עם מדינות אלה.

    בטקס במשרד החוץ ישתתפו שר הרווחה של רוסיה מקסים טופילין, השרה לעלייה וקליטה סופה לנדבר, השר להגנת הסביבה וירושלים זאב אלקין ושר העבודה והרווחה חיים כץ, אשר יחתום על ההסכם עם עמיתו הרוסי.



    0 תגובות