"אם אין לחם תאכלו עוגות" • הקשר בין אוכל, חופש והשמנה

    אתי קצבורג No Comments on "אם אין לחם תאכלו עוגות" • הקשר בין אוכל, חופש והשמנה

    איך שלא תהפכו את זה הוא כבר כאן ובתרגום חופשי זה אומר אפס שגרה, ומי הראשון שסובל מהחופשה? הגוף שלנו. הארוחות בשעות לא שגרתיות, ואנחנו מתעצלים לעשות כושר כיוון שהחום בחוץ לא מפתה • מידע בריא במיוחד

    פייסבוק של "פיצה וספה"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אם כל השנה אפשרי פחות או יותר, לנהל שגרת אכילה מאוזנת בקרב המשפחה, בחופשה הכל יוצא מאיזון. אז חשוב לזכור שאכילה בריאה צריכה להיות תמיד חלק מהחיים – גם בחופשה. שאיפה לאיזון היא שיעור חשוב לחיים בכלל, כולל בתזונה. חשוב מאוד לזכור שאכילה מאוזנת, בעיקר אצל ילדים, מתמקדת בבחירה נכונה של אבות המזון והיתרונות שלהם – וממש לא בארוחה שכוללת מספר נמוך של קלוריות.

    מה תעשו בחופשה, אם הילדים נשארים בבית ואתם בעבודה? כדאי לדאוג מראש לארוחות מוכנות, או לפחות לבסיס שלהן. אם יהיה אוכל טרי ומבושל יש סיכוי טוב יותר שהילדים יאכלו ממנו ולא יפשירו שוב פיצה מהפריזר, אם הילדים קטנים יותר – ונשארים עם מטפלת או עם קרובת משפחה – דאגו לארוחות מוכנות שרק צריך לשים בצלחת ולהגיש, עקב האכילס התזונתי של ימות החופשה הוא היציאה מהבית. לפעמים נראה שכל יציאה מהבית, כולל לקייטנה, הפכה לסוג של מלכודת לחטיפים ולממתקים.

    הדרך הטובה ביותר ליציאה מהמלכודת היא לסכם מראש עם הילדים על כמות החטיפים שהם יאכלו ביום ובשבוע. נשמע להם כמו משימה בלתי ישימה? אולי מדובר במשימה לא נעימה, אבל גבולות הם חיוניים, גם בתחום האוכל. אם הגבול ברור וידוע מראש, קל יותר לעמוד בו, בכל יציאת מהבית כדאי להצטייד באוכל שהכינותם מראש. נוח מאוד לקנות אוכל בחוץ. זה מקצר תהליכים ומפנה זמן, אבל אין ספק שכמעט תמיד זה פחות בריא ופחות מומלץ.

    התארגנו מראש לקראת יום מחוץ לבית עם מגוון של מאכלים. כריך משביע, פירות, אגוזים וגם חטיפים. השתדלו להתחיל במזון האמתי ואת החטיף לשמור לסוף, ובאשר לשתיה – הצטיידו במים, במים ושוב במים. אפשר לגוון את הטעם של המים בנענע, בפרוסות לימון ובפירות חתוכים.

    תכנון מראש ומודעות לאכילה בריאה תחסוך הרבה אנרגיות מיותרות ותעזור לכם לעבור את הקיץ בצורה בריאה יותר.



    0 תגובות