לוחית הרישוי שלכם? היסטוריה

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on לוחית הרישוי שלכם? היסטוריה

    זה התחיל בלוחיות של 3 ספרות עבר ל-5,6 ועמד תקופה ארוכה על 7 ספרות וממחר, היסטוריה בכבישים: לוחיות רישוי בנות 8 ספרות • השר כץ: מדובר בפרויקט רחב היקף, בעל השפעה ישירה ועקיפה על כלל המשק הישראלי

    לוחית הרישוי החדשה • אילוסטרציה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדינת ישראל עוברת ללוחית רישוי בת 8 ספרות. החל ממחר (יום שני), כל רכב חדש שיעלה על הכביש יקבל לוחית רישוי בת 8 ספרות, במקום 7 ספרות כיום. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי מדובר בפרויקט רחב היקף, בעל השפעה ישירה ועקיפה על כלל המשק הישראלי.

    הנפקת לוחיות רישוי בנות 8 ספרות תחול על כלי רכב חדשים בלבד ותכלול כלי רכב פרטיים, משאיות ואוטובוסים. כלי רכב שעלו על הכביש לפני מועד הנפקת לוחיות הרישוי החדשות, ימשיכו לשאת לוחיות רישוי בנות 7 ספרות.

    משרד התחבורה החל להיערך למהלך עוד לפני ארבע שנים ועדכן את כל הגופים הרלוונטיים העשויים להיות מושפעים מהשינוי, תוך דרישה להיערך בהתאם. מדובר בשורה ארוכה של גופים, החל ממשרדי הממשלה, מערכת הביטחון, הרשויות המקומיות, הבנקים, חברות הליסינג, יבואני הרכב ועד למסופון של פקח החניה.

    מדי שנה מתווספים למצבת כלי הרכב בישראל כ-250 אלף כלי רכב חדשים. על פי נתוני משרד התחבורה, הסדרות הקיימות המוקצות למספרי הרכב יספיקו לחודשים ספורים בלבד. המעבר ללוחית רישוי בת 8 ספרות, תאפשר להנפיק מספרים חדשים לכלי הרכב ל-50 השנים הקרובות לפחות.

    קצת היסטוריה: עד שנת 1961, היו מספרי הרישוי של כלי הרכב בארץ בני 3-5 ספרות. בשנת 1961 החלה הנפקה של מספרי רישוי בני 6 ספרות. החל משנת 1980 עברה ישראל ל-7 ספרות, כאשר שתי הספרות האחרונות ציינו את שנת הייצור של הרכב. ממחר, עוברת מדינת ישראל להנפיק לוחיות רישוי בנות 8 ספרות.



    1 תגובות

    מיין תגובות