"קרוב ל-70 בנות שמחכות לוועדת הערר; הלוואי ויכולתי להעביר את החוק לרישום אזורי"

    עמית דניאל No Comments on "קרוב ל-70 בנות שמחכות לוועדת הערר; הלוואי ויכולתי להעביר את החוק לרישום אזורי"

    יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי, אומר כי החוק לרישום אזורי אינו הרסני כפי שתיארו אותו "בהיעדר חוק כזה אנחנו נמצאים בתהליך מורט עצבים" • הסטטוס: "כ-70 בנות ממתינות" • האיום: "משרד החינוך יחכה עד ל-15 לחודש, אז יחל לשבץ על דעת עצמו"

    ח"כ יעקב מרגי צילום: יעקב כהן
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), שוחח הבוקר עם מרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר" על סערת הסמינרים ששבה כמדי שנה באותה תקופה.

    באשר לסטטוס הבנות שממתינות לתשובה האם התקבלו לסמינר אליו רצו ללכת, אמר: "נתנו ארכה של שבוע למועצות החרדיות ובשבוע הבא נתכנס ונבדוק מה הסטטוס. בשנה שעברה שיחות כאלו ניהלנו בספטמבר אוקטובר ועכשיו אנחנו עושים את זה ביולי. יש קרוב ל-70 בנות שמחכות לתוצאות ועדת ערר של משרד החינוך. את הנתונים המלאים נדע בהמשך. התקנות שתוקנו צמצמו את הבעיה למימדים אחרים".

    על החוק לרישום אזורי אותו רצה להעביר אך נתקל בהתנגדותה של יהדות התורה, אמר: "הלוואי ויכולתי להעביר את החוק של רישום אזורי. בהיעדר חוק שכזה אנחנו נמצאים במצבים שמחודש חשוון, כסלו המשפחות נרשמות ופונות לעירייה. תהליך מורט עצבים. אני מקבל פניות כבר מחודש שבט. החוק לא הרסני עד כדי כך אבל אני מבין שצריך להביא חוק שכזה בהסכמה".

    בנוגע לנעשה בבית שמש שם עלתה מעל לפני השטח מחלוקת בין מסודות לעירייה: "בבית שמש היה ויכוח בין ראשי המוסדות והעירייה. ראש העיר התחייב ולכן נתנו ארכה גם בשבילם. אני לא רוצה לאיים אבל אין ספק שאם בחמש עשרה לחודש עיריית בית שמש לא תפתור את הבעיה משרד החינוך יפעיל את סמכותו וישבץ את הבנות כראות עיניו".

    לאחרונה ייחסו לח"כ מרגי אמירה לפיה המניעים העומדים מאחורי דחיית הבנות הספרדיות לסמינרים הן לא גזעניים, באשר לכך הוא אומר: "מה שאמרתי זה שלא כל הבעיות של הבנות הספרדיות הם ממניעים גזעניים. בהחלט יש רצון למתג את המוסדות על גב הבנות הספרדיות".



    0 תגובות