- רדיו קול חי - -

מטוס החלומות מגיע ל'אל על': "סופרים את הימים להגעתו"

צילום: סיון פרג'

אל על יוצאת לדרך חדשה: חברת אל על מתחדשת בצי מטוסי הדרימליינר בהשקעה של למעלה מ- 1.25 מיליארד דולר. במשלחת עיתונאים למפעלי חברת בואינג העולמית בסיאטל ארה"ב, הציג דוד מימון מנכ"ל אל על את מטוסי הדרימליינר. הראשון מבין 16 מטוסי הדרימליינר – בואינג 787 המתקדמים בעולם מצטרף לצי המתחדש של אל על החל מאוגוסט 2017.

הגעתם הצפויה של מטוסי ה- 787 החדשים תהווה את שיאה של תנופת ההתחדשות אשר תכלול מהפכה בחוויית הלקוח בכל ממשקי הטיסה.

מנכ"ל אל על דוד מימון בראיון ל"קול חי" על סיפונו של מטוס הדרימלייר החדש.

איך ההרגשה לעמוד על המטוס החדש שאל על אמורה לקבל?

"אנחנו באמת מתרגשים לראות את החלום קורם עור וגידים ומתגשם, וסופרים את הימים עד הגעת המטוס לישראל".

מאיפה הקשר המיוחד של חברת אל על עם חברת בואינג?

"הקשר שלנו עם חברת בואינג הוא מיוחד, הוא בן 50 שנה. קשר משפחתי כמו שהגדיר יו"ר בואינג ריי קונור לפני כשבועיים באירוע ההשקה של הדרימליינר בתל אביב. אני חושב שהוא צודק, הקשר שלנו הוא מיוחד. כל צי המטוסים של חברת אל על הוא של חברת בואינג והם יודעים להעריך את זה".

מה הייחודיות של הדרימליינר מול המטוסים האחרים?

"חווית הלקוח בדרימליינר היא חוויה מדהימה זה מטוס מסוג אחר ומעולם אחר. במטוס החדש יש מרווח ונוחות גדולה יותר במושבים, חלון גדול יותר עם שליטה על האור שנכנס למטוס, זרימה של אוויר לח וחמצן שמאפשר הפחתה בג'ט לג, והורדת העייפות לאחר טיסה ארוכה. תא המזוודות בתוך המטוס גדול יותר ומאפשר מקום לכל נוסע, יש נקודות חשמל וכניסת USB לכל מושב. אנחנו חוסכים גם דלק – מעל 20 אחוז – וגם הטיפולים שלו הם פעם בשלוש שנים ולא פעם בשנה וחצי".

מה הדרישות של הלקוח הישראלי?

"הלקוח הישראלי הוא מגוון, ללקוח העסקי חשוב לוח הזמנים והמושב שיהיה נוח. ללקוח הפרטי חשוב לו מחיר הכרטיס וכמובן חווית טיסה. הלקוח הדתי לא שונה מהלקוח האחר, גם הם רוצים מושב טוב, אוכל טוב, שירות מצוין של הדיילים, ביטחון ובטיחות. אני חושב שהמטוסים החדשים של אל על עונים על הצרכים של הלקוחות שלנו".

בתום הביקור בחברת בואינג מימון מביט בדגל ישראל שמתנוסס על זנב המטוס החדש, "אני מסתכל על הדגל ומתרגש לראות את דגל ישראל מתנוסס כאן, בסיאטל, בחברת המטוסים של בואינג ומחכה לראות את המטוס בישראל".

צפו: סיור מיוחד במפעלי בואינג – איך בונים מטוס דרימליינר [1]

מנכ"ל אל על דוד מימון ציין כי "החל מספטמבר יבצע טיסות לאירופה ומסוף אוקטובר ישולב בהדרגה בטיסות ליעדים ארוכי הטווח של אל על בצפון אמריקה והמזרח הרחוק. בכך ממשיכה אל על להוביל את שוק התעופה בישראל ולהוות את הבחירה הראשונה והמועדפת לכל התנועה האווירית לישראל וממנה, תוך מתן שירות איכותי ובלתי מתפשר לתועלת לקוחותינו".

במסגרת התכנית, הצטיידה אל על ב- 16 מטוסים חדישים מדגם דרימליינר. מהלך זה מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בשירות לנוסעים ובחוויית הטיסה. מטוסים אלו, שייכנסו בהדרגה עד לשנת 2020, יחליפו במהלך השנים הקרובות את צי מטוסי ה- 747-400 וצי 767-300.  מטוסי הדרימליינר הינם מהחדישים והמתקדמים בעולם, בעלי יתרונות תפעוליים רבים ונחשבים לחסכוניים בצריכת דלק ויעילים באחזקה. מטוסים אלה מתווספים למטוסי ה- 737-900 החדישים שרכשה החברה, אשר פועלים כבר כיום בקווים באירופה והופכים את צי מטוסי אל על לצעיר יותר. המטוסים יהוו קפיצת מדרגה בכל הקשור לשירות ולנוחות בטיסה ולשדרוג של המוצר וחוויית הטיסה אותו מעניקה אל על לנוסעיה."

ריי קונור, נשיא בואינג היוצא, סגן יו"ר מועצת המנהלים של תאגיד בואינג העולמי, מסר כי "אנו בבואינג חשים גאווה ענקית וכבוד גדול  על כך שחברת התעופה אל על מפעילה צי מטוסים המורכב כולו ממטוסי בואינג בלבד".  הוא הוסיף: "אנו שמחים ונרגשים שחברת התעופה אל על תצטרף בקרוב למשפחת חברות התעופה בעולם, ההולכת וגדלה, שכבר מפעילות את מטוס הבואינג 787 הדרימליינר". מר קונור הוסיף: "מטוסי הדרימליינר מאופיינים בביצועים חסרי תקדים וללא מתחרים בעולם, ומאפשרים חיסכון משמעותי בצריכת הדלק.  לשם ההשוואה, דגם זה יאפשר לחברת התעופה אל על חיסכון של עד 47 אחוזים בתצרוכת הדלק בקו הישיר בין תל אביב לניו יורק, בהשוואה למטוסי ה-747 הפועלים בקו זה כיום".