"לימוד ההלכה הוא התבלין המתאים ביותר ליצר הרע של הדור הזה"

    שלום בידרמן No Comments on "לימוד ההלכה הוא התבלין המתאים ביותר ליצר הרע של הדור הזה"

    במהלך התכנסות חברי 'נשיאות הדף היומי בהלכה' של ארגון 'דרשו' שקראו להצטרף ללימוד הלכות שבת בדף היומי בהלכה, השמיע מרן הגר"ח קניבסקי אמירה חשובה אודות לימוד ההלכה בדורנו • גלריה מרגשת

    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גדולי התורה והחסידות התכנסו השבוע במעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי, למושב השלישי של 'מועצת הנשיאות של הדף היומי בהלכה', במסגרתו יצאה קריאה נרגשת לכלל ציבור יראי ה' החרדים אל דברו, להגביר פעלים למען לימוד 'הדף היומי בהלכה', ובפרט כעת כשרבבות לומדי 'הדף היומי בהלכה' מתחילים את חלק ג' מסיימים את חלק ב' של המשנה ברורה ומתחילים בס"ד את חלק ג' העוסק בהלכות שבת, החל מיום שני הקרוב, ט"ז בתמוז.

    הנשיאות הוקמה לפני כשנתיים וחצי בביתו של מרן אדמו"ר מויזניץ, לקראת תחילת המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה', ובה חברים מרנן ורבן גדולי התורה, אשר ליוו עוד קודם לכן את מהפכת לימוד ההלכה שמבצע 'דרשו' במסגרת הפעילות הבלתי פוסקת להחדרת רעיון 'הדף היומי בהלכה' בכל קהילות ובתי ישראל, בארץ הקודש וברחבי העולם היהודי.

    מאז התכנסה המועצה למושב השני של הנשיאות בביתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן ליב שטינמן, לקראת תחילת לימוד חלק ב' של המשנה ברורה. הפעם, לקראת תחילת לימוד חלק ג' העוסק בהלכות שבת, התקיים המושב השלישי של הנשיאות, במעון קדשו של מרן שר התורה, הגר"ח קניבסקי שאירח את הכינוס.

    בזה אחר זה הגיעו מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור, ראש ישיבת פוניבז' הגאון הגדול רבי גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז' הגאון הגדול רבי ברוך דב פוברסקי, מרן האדמו"ר מויזניץ, כ"ק מרן האדמו"ר מבאיאן, כ"ק מרן אדמו"ר מסערט ויזניץ, ראש ישיבת חברון הגאון הגדול רבי דוד כהן, כ"ק מרן אדמו"ר ממודז'יץ וכ"ק מרן אדמו"ר מאלכסנדר.

    בפתח ההתכנסות קידם נשיא 'דרשו' בברכה את מרנן ורבנן גדולי ישראל שהטריחו את עצמם ופינו מזמנם היקר כל כך כדי להשתתף במעמד החשוב: "אנחנו מלאי הכרת הטוב לגדולי ישראל הנמצאים עמנו כאן, על אשר הטילו עלינו את העול הנעים והמתוק של החדרת רעיון לימוד 'הדף היומי בהלכה' בקרב כלל ישראל", אמר נשיא הארגון.

    במהלך ההתכנסות נשא דברים הגאון רבי אליהו מן, תלמידו חביבו של מרן שר התורה ומראשי ישיבת 'אור ישראל', אשר דיבר בשמו של מרן שר התורה והרעיף שבחים על תוכנית לימוד 'הדף היומי בהלכה', ובייחוד בימים אלו כאשר רבבות הלומדים מתחילים ללמוד את חלק ג' של המשנה ברורה העוסק בהלכות שבת.

    "הרבי אמר לי לומר בשמו, שבדור הזה של עקבתא דמשיחא, שולטת טומאה גדולה בעולם והיצר הרע גדול כפי שלא היה מעולם, ועל כן עלינו לברוח מהעולם הזה אל "עולמו של הקדוש ברוך הוא", שזה ד' אמות של הלכה בלבד כמאמר חז"ל, ומה שאמרו חז"ל שאמר הקב"ה "בראתי יצר הרע, בראתי לו תורה תבלין", מלמד אותנו שכגודל היצר הרע כך צריך גם להשקיע בלימוד התורה שכנגדו, שזהו לימוד ההלכה שהוא התבלין המתאים ביותר ליצר הרע הגדול של הדור הזה והניסיונות של שהדור אשר לא שערום אבותינו", אמר הגר"א מן וחתם בדברי ברכה שהורה לו שר התורה לומר בשמו לארגון 'דרשו' ולעומדים בראשו, אשר מובטח להם שכפי שהם מזכים את כלל ישראל בלימוד תורה, בוודאי יזכו גם הם שכל יוצאי חלציהם יהיו תלמידי חכמים יראים ושלמים ויזכו לאריכות ימים ושנים".

    מרן ראש ישיבת פוניבז' הגאון הגדול רבי גרשון אדלשטיין, נשא דברים קצרים אודות חשיבות מעלת לימוד ההלכה, וביותר חשיבות לימוד הלכות שבת, אשר מההקדמה המיוחדת שכתב החפץ חיים לחלק ג' של המשנה ברורה, רואים עד כמה הלכות אלו נחוצות לכל יהודי באשר הוא, והזכיר את דבריו הידועים של ה'יערות דבש' שמי שאינו בקי בהלכות שבת, לא ייתכן שיימנע מאיסורי שבת רח"ל.

    מרן אדמו"ר מויז'ניץ, נשא דברים חוצבי להבות בגודל קדושת השבת והזכיר את דברי אביו הק' זיע"א, בשם הסבא קדישא ה'אהבת ישראל' מויזניץ זצוק"ל, שכתוב "וינח … השביעי", וביאר שהקב"ה הניח את כל המעלות והסגולות ביום השבת קודש, כמאמר הזוהר הקדוש ש"כל ברכאן דלעילא ולתתא ביומא שביעאה תליין".

    מרן האדמו"ר הביא גם את דברי הט"ז בתחילת הלכות שבת, שכותב שמה שאמרו חז"ל ש"כל השומר את שבת כהלכתו אפילו אם עובד עבודה זרה כדור אנוש מוחלין לו", מלמדנו ששבת גדולה אף יותר מיום הכיפורים גם בעניין זה של סליחה ומחילה, כי יש חטאים שאין יום הכיפורים מכפר אלא תולה וייסורים מכפרים, ואילו שמירת שבת כהלכתה מביאה את האדם למצב בו כל עוונותיו וזדונותיו נמחלים כלא היו בלי ייסורים ובלי מיתה רח"ל. "מי אינו רוצה בכך? יהודים תמיד מחפשים סליחה מחילה וכפרה. כי ביום הזה יכפר עליכם".

    חבר מועצת הנשיאות של הדף היומי בהלכה, הגאון הגדול רבי שמעון בעדני שאמור היה להשתתף במעמד אך הדבר נבצר ממנו בשל חולשתו, שיגר מכתב מיוחד לחברי המועצה: "לכבוד גדולי הדור חברי נשיאות הדף היומי בהלכה שליט"א", כתב הגר"ש בעדני, "עקב חולשתי הרבה נבצר ממני להשתתף בכינוס הנשיאות הגדול והחשוב שהתקיים היום, והנני שותף מלא לקריאה היוצאת מליבם של גדולי ישראל שכל אחד ימצא לנכון להתחזק בלימוד הדף היומי בהלכה, ובפרט עכשיו שהלכות שבת לפנינו. הכותב וחותם לכבוד התורה ולומדיה".



    0 תגובות