באיחור של 70 שנה: ניצולי שואה חגגו בר מצווה בכותל המערבי

    אבי יעקב No Comments on באיחור של 70 שנה: ניצולי שואה חגגו בר מצווה בכותל המערבי

    בטקס מרגש שנערך ביוזמת יד שרה, ציינו עשרות קשישים את הגיעם למצוות, אותה לא זכו לחגוג במועדה. רב הכותל: "מהאירועים המיוחדים שיחקקו בתולדות המקום הקדוש"

    הניצולים בעת הוצאת ספר תורה ברחבת הכותל המערבי
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו 1 Comment on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בין אירועי היובל לשחרורו למאבקים הפוליטיים סביבו, זכה השבוע הכותל המערבי גם לכמה רגעים של נחת יהודי: עשרות ניצולי הגיעו לאתר הקדוש ביותר לעם היהודי כדי לציין בו את הגיעם למצוות – באיחור של 70 שנה.

    ה"נערים" וה"נערות", שבשנות המלחמה לא יכלו לחגוג כמקובל את מעמדם החדש, עשו זאת כעת, כשהם בני יותר מ-80. ביוזמת יד שרה, ובשיתוף הקרן למורשת הכותל והמשרד לשוויון חברתי, הם הניחו תפילין, עלו לתורה והיו לחתני וכלות השמחה בסעודה החגיגית שנערכה לכבודם.

    יחידת חיילים קיבלה את פניהם של בני ובנות המצווה ברובע היהודי של העיר העתיקה, כדי לבטא את הערכת הדור הצעיר לניצולי השואה. החיילים שרו והריעו להם, ולאחר ביקור במרכז שרשרת הדורות, ירדו הניצולים בליווי נגנים לבית הכנסת אשר ברחבת הכותל.

    התרגשות גדולה ניכרה על פניהם של בעלי השמחה. בסיום התפילה הם רקדו במעגל סביב הבימה, כשעיניהם זולגות דמעות. "כמה זמן לא הייתי בכותל, איזו זכות זה להיות כאן בגילי", אמרה אחת הניצולות. ניצול אחר הוסיף: "זו חוויה של פעם בחיים. בדרך כלל אין מי שייקח אותי לכותל, ואתם עשיתם את זה עם טקס כל כך מרשים".

    הניצולים השתתפו, כאמור, בסעודה חגיגית, בה השמיע דברי ברכה הגאןם הרב יעקב וינר, רב יד שרה. במהלך הסעודה קיבל כל משתתף תעודה גדולה ומעוטרת, המנציחה את הביקור בכותל המערבי ואת חגיגת בר או בת המצווה.

    רב הכותל והמקומות הקדושים, הגאון הרב שמואל רבינוביץ', סיכם: "זהו אחד מהאירועים המרגשים לי כרב הכותל ואחד מהאירועים המיוחדים שיחקקו בתולדות הכותל".

    עדנה היישריק, מנהלת מחלקת ליווי ניצולי שואה ביד שרה, אמרה: "אשרינו שזכינו לארגן את האירוע בכותל. אין ספק שזו גולת הכותרת של הפעילות שלנו. במהלך השנה אנחנו מתקשרים ודואגים לכל מחסורם של הניצולים. היום עשינו פעילות ייחודית ויוצאת דופן. כולם יצאו מרוגשים ומלאי חוויות, גם הניצולים וגם אנחנו המתנדבים המארגנים. זה אירוע של פעם בחיים. רגעי השמחה והסיפוק שחשו הניצולים והרושם העז של החוויות שזכינו להם ביום המיוחד הזה – לא יישכחו".



    0 תגובות