כולם מנצחים: מוקד מד"א יזניק גם את מתנדבי "איחוד הצלה"

    דוד פיינגולד 5 Comment on כולם מנצחים: מוקד מד"א יזניק גם את מתנדבי "איחוד הצלה"

    משרד הבריאות הגיע להסכמה עם מד"א ואיחוד הצלה כי מוקד מד"א יזניק את כונני 'איחוד' ובתגובה לכך יעצור 'איחוד' את פעילות המוקד שהקים

    אילוסטרציה צילום: אורי דייויס, דוברות איחוד הצלה
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד הבריאות פרסם חוזר מנכ"ל המסדיר את נהלי העבודה ושיתופי הפעולה בין ארגון מגן דוד אדום לארגון איחוד הצלה, וזאת במטרה לייעל ולמקסם את פעילות כונני החירום במדינת ישראל ,לטובת כלל הציבור.

    לפי הנוהל עליו סוכם בשיתוף פעולה של שני הארגונים, כונני האיחוד הצלה יופעלו במסגרת מוקד הכוננים הלאומי המופעל על ידי מד"א. הכוננים יוזנקו באמצעות מוקד מד"א אשר תאתר את הכוננים הקרובים ביותר למקום האירוע, בלא קשר לשייכותם הארגונית.

    במקביל יתבצע חיווי למוקד איחוד הצלה אודות כונני הארגון שאותרו, והמוקד ייצור קשר עימם ויבדוק יציאתם לאירוע, ויעביר המידע למד"א, לצורך הזנקתם והעברת פרטי האירוע אליהם. לצורך כך, באחריות מד"א לפתח אפליקציה משותפת, שתפעל כמוקד מידע משולב ועל שני הארגונים לבצע התאמות נדרשות לאפליקציה, שתאפשר הפעלת הכוננים במתכונת זו.

    במטרה לייעל את התהליך ועל מנת שכל פניות החירום ינוקזו דרך מוקד הכוננים הלאומי, סוכם על דעת הצדדים כי איחוד הצלה יחדל מפרסום ציבורי ופומבי של המוקד שלו. ככל שתתקבל קריאת חירום במוקד איחוד הצלה, המוקד יעביר את הפרטים למוקד מד"א ובמקביל יאתר כוננים של איחוד הצלה ויזניקם לאירוע.

    משרד הבריאות יפקח על הפעלת ההסדר למול מד"א ואיחוד הצלה. לצורך כך יקבל המשרד דיווח מפורט אודות היקף האירועים, ונתונים נוספים הנדרשים לביצוע בקרה. בכדי למנוע פגיעה בחיי אדם, עד להטמעת האפליקציה, מוקד מד"א יפנה באופן יזום למוקד איחוד הצלה בכל אירוע החייאה ושל מחוסר החייאה. מוקד מד"א יפנה למוקד איחוד הצלה לצורך איתור של עד 2 כוננים נוספים, לצורך הגעה למקום האירוע.

    חוזר מנכ"ל זה גובש לאחר דיונים משותפים שיזם משרד הבריאות יחד עם כל הצדדים במהלך החודשים האחרונים, מתוך הערכה הדדית וכבוד משותף של מד"א ואיחוד הצלה כשלנגד עיניהם הצלת חיי אדם בלבד.

    שר הבריאות, יעקב ליצמן, בירך את מד"א ואיחוד הצלה על פועלם החשוב להצלת חיי אדם ועל הנכונות וההסכמה של שני הארגונים לשיתוף פעולה ביניהם ביישום המתווה ובהפעלת הכוננים.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      תמיד בסוף יש מנצחים!
      איחוד הצלה בהצלחה.
      בהצלחה לשני ארגוניים בשותפות.
      שנשמע רק בשורות טובות …
      בהצלחה………

    2. 4

      טוב מאד שמד״א יפקח על פעולות ההצלה, כולם עובדים בהצלת חיי אדם אבל בסופו של דבר מדא הכי מקצועיים ומנוסים

    3. 3

      שמח שהפרשה הזאת סוף סוף נגמרה, העיקר שמד״א עכשיו יכולים לפעול בשקט

    4. 1

      ברוך ה הגיע הזמן שיהיה שלום במדינה שלנו