ריבלין על מתווה הכותל: "אחדות העם צריכה לעמוד לנגד הממשלה"

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on ריבלין על מתווה הכותל: "אחדות העם צריכה לעמוד לנגד הממשלה"

    מתווה הכותל: נשיא המדינה העביר היום את תשובתו הלא ברורה לאיזה צד הוא נוטה בשיח סביב הקפאת המתווה | התשובה מגיעה לאחר מספר רב של פניות בנושא ביטול מתווה הכותל אשר הגיעו בימים האחרונים לבית הנשיא

    נשיא המדינה רובי ריבלין צילום: מארק ניימן, לע"מ
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה, רובי ריבלין, העביר היום את תשובתו למספר רב של פניות בנושא ביטול מתווה הכותל אשר הגיעו בימים האחרונים לבית הנשיא. מצורף הנוסח המלא של מכתב המענה שנשלח לפונים: "כילד עוד צעדתי עם אבי לרחבת הכותל לשמוע את תקיעת השופר במוצאי יום הכיפורים, תחת שלטון המנדט הבריטי. אני זוכר את הרחוב הצפוף הומה אדם, הומה מתפללים, ביניהם שוטרים במדים וכולם ממתינים. השקט המתוח ותקיעת השופר החרישית שהפרה את הדממה ונשמעה בעוז למרות השוטרים הבריטיים השועטים אל התוקע המוקף בחבריו, היו עבורי סמל לאמונת הנצח של העם".

    "לפני חמישים שנה זכינו לאחד את ירושלים ולשוב לשריד בית מקדשנו הכותל המערבי. ברגעים אלו היה ברור לכולנו שתקוות העם היהודי התגשמה. מאז כולנו עסוקים יחד בבניין הבית. בתהליך הזה אנחנו מתמודדים באופן בלתי נמנע עם מחלוקות קשות בינינו, מחלוקות כואבות ואמיתיות. גם בצער המחלוקת, חובה עלינו לזכור שכולנו משפחה אחת ולכל יהודי מקום מיוחד בלבו לכותל המערבי, שריד מקדשנו".

    "מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי והיא תמשיך להיות נאמנה למחויבותה זו. לאחינו יהודי התפוצות מקום חשוב ומשמעותי בעשייה ובבנייה של מדינת ישראל. כך היה וכך ימשיך להיות. אחדות העם היהודי צריכה לעמוד לנגד עיני ממשלת ישראל כל העת".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      חייבים תמיד רק נשיא שמלאני שלא צריל להתייפיף

    2. 1

      דעותיו השתנו לרעה. משהו יודע למה ?