יו"ר הכנסת נאם בפרלמנט הרוסי והכריז בעברית: "שלום עליכם"

    איתי גדסי No Comments on יו"ר הכנסת נאם בפרלמנט הרוסי והכריז בעברית: "שלום עליכם"

    יו"ר הכנסת בנאום היסטורי בפרלמנט הרוסי: "היום, אני עומד כאן לפניכם, כיו"ר כנסת ישראל, ובשפה שבעוון הוראתה נאסרתי, אני מברך אתכם בברכה היהודית העתיקה: "שלום עליכם" • בהתייחסו לטרור העולמי אמר אדלשטיין: "הטרור במאה ה-21 תפס את מקומו של הנאציזם כרוע המוחלט"

    יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין צילום: דוברות הכנסת
    18:52
    18.04.24
    הרב נחמיה רוטנברג No Comments on מה בודק ישראלי לפני השקעה בעסק? כמה השני מרוויח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין, נשא היום (ד') נאום היסטורי בבית העליון של הפרלמנט הרוסי במוסקבה. אדלשטיין שהוזמן לביקור ממלכתי ע"י מקבילתו, יו"ר הפרלמנט, ולנטינה מטביינקו, נשא את נאומו 30 שנים בדיוק לאחר שריצה 3 שנות מאסר בעבודות פרך בעוון פעילותו הציונית.

    אדלשטיין פתח את נאומו בשפה העברית ואמר: "לפני שלושים ושלוש שנים, נאסרתי כאן במוסקבה, על ידי שלטונות ברית המועצות, בעוון לימוד השפה העברית. נאסרתי, כי לימדתי את השפה שבישרה לעולם את דחיית העריצות ואת שלטון הצדק, את אהבת האדם ואת תקוות הדרור. השפה בה התנבאו נביאי ישראל, על היום בו "לא יישא גוי אל גוי חרב ולא יילמדו עוד מלחמה". נאסרתי, כי פעלתי להפצת השפה בה נאמר לאברהם, מייסד הדת היהודית: "ויאמר ה' אל אברם, לך-לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך".

    "היום, אני עומד כאן לפניכם, כיושב ראש כנסת ישראל, ובאותה השפה שבעוון הוראתה נאסרתי, אני מברך אתכם בברכה היהודית העתיקה: "שלום עליכם"! גם בחלומותיי הטובים ביותר, לא האמנתי שאגיע לרגע הזה. עבורי, זוהי סגירת מעגל כפולה: שלי, יולי אדלשטיין, ושל העם היהודי כולו, שאני עומד כאן כנציגו".

    יו"ר הכנסת המשיך את נאומו בפרלמנט בשפה הרוסית. הוא ציין את עמידתה ושרידותה של ישראל על אף המלחמות הרבות שחוותה והוסיף שישראל עדיין עומדת מול איומים רבים בהם: החיזבאללה בצפון שמאחוריו נמצאת אירן והחמאס בדרום שבוחר בטרור על פני טובת האזרחים של עזה.

    אדלשטיין התייחס גם לטרור העולמי באמרו: "במאה ה-21 הטרור תפס את המקום של הנאציזם בתור הרוע המוחלט. כמעט מדי שבוע אנו רואים רכבים דורסים עוברי אורח תמימים, ומחבלים מתאבדים מפוצצים תלמידי בית-ספר בהופעות. עלינו ליצור אווירת כבוד הדדי בין המדינות השונות. אווירה שתאפשר שיתוף פעולה צמוד יותר בלחימה בטרור כדי שאף אחד לא יצטרך להסתכל בעיניה של אם ששכלה את בנה היחיד בפיגוע טרור. אני מאמין שזה אפשרי. הטרור הוא אחד ויחיד ונוכל לנצח אותו אך ורק באמצעות לוחמה אמיצה כנגדו, צד לצד.

    יו"ר הכנסת ביקש בסיום דבריו למסור ברכה בעברית מירושלים, "בירתו הנצחית של העם היהודי, ממנה יוצאת כבר כמעט שלושת אלפים שנה בשורת הצדק והמלחמה ברשע" ואמר: "יהי שלום בחילך שלוה בארמונותיך, למען אחי ורעי אדברה נא שלום בך, למען בית ה' אלוקינו אבקשה טוב לך" .



    0 תגובות