ארדן: "אנחנו רוצים לדרדר את תנאי המחבלים אבל מוגבלים מצד בג"צ"

    איתי גדסי No Comments on ארדן: "אנחנו רוצים לדרדר את תנאי המחבלים אבל מוגבלים מצד בג"צ"

    השר לביטחון פנים, גלעד ארדן אמר היום במענה ליוזמה של י"כ מיקי זוהר ומשפחת גולדין: "אנחנו צריכים לדרדר את התנאים של מחבלי חמאס בכלא אבל מוגבלים בגלל בג"צ" • וגם, נאבק בספוקלציות הקיימות באשר לתנאיהם: "מחבלים לא מקבלים השכלה גבוהה בכלא. הכל שקרים"

    גלעד ארדן צילום: POOL
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביוזמה ראשונה משותפת לח"כ מיקי זוהר ולמשפחת גולדין במאבק להשבתם של הדר גולדין ואורון שאול מעזה, הפנה ח"כ זוהר שאילתא דחופה לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בעניין הטבות למחבלים בכלא הישראלי ושאל מדוע ניתנות למחבלים הטבות במקום מענה לצרכים בסיסיים בלבד והאם החוק הבינלאומי מחייב זאת.

    השר ארדן השיב: "נפגשתי אתמול עם משפחת גולדין ועדכנתי אותם בצעדים שאני נוקט. למדינת ישראל ולי יש חובה מוסרית עליונה להחזיר הביתה חיילים ואזרחים המוחזקים בעזה. נעשים מעשים כדי שהמטרה תושג. נקודת המוצא היא שתנאי הכליאה היא בהתאם למשפט הבינלאומי. אנחנו לא מעניקים הטבות. המצב של המחבלים גרוע בהרבה. מחבלים לא מקבלים טלפונים הם לא זכאים לרכוש השכלה גבוהה בשום מסגרת ולשום חופשות מהכלא. הם לא מקבלים ביקורים מקרבה שניה ויש הגבלות נוספות. הייתה שביתה של פתח בגלל המדיניות הנוקשה שלנו שהסתיימה עם 0 הישגים כי החלטנו שאנחנו לא מנהלים מו"מ עם מחבלים. חברי כנסת יכולים לפקח ולדעת אחת ולתמיד שאין לוקסוס והכל שקרים".

    ח"כ זוהר שאל: "האם ניתן להחיל עקרון הדדיות? אם לא מאפשרים לנו לבקר שבויים. אולי נפסיק גם ביקורים מדרגה ראשונה?"

    השר ארדן השיב: "חמאס הוא ארגון טרור ולא מחויב לדין הבינלאומי. השוואה היא לא דבר שניתן לעשות מול ארגון טרור. אנחנו צריכים לשאוף לדרדר תנאים אבל מוגבלים בגלל היועהמ"ש ויוגשו עתירות לבג"צ על כל החלטה. לאחרונה יש התקדמות בנושא הזה ובכך עדכנתי משפחת גולדין. אני מעדיף לנהל הדברים מאחורי הקלעים. אבל שותף לראיה שלך את פני הדברים"



    0 תגובות