"לפתע פערה האדמה את פיה ובלעה את החתן והכלה"

    אתי קצבורג 1 Comment on "לפתע פערה האדמה את פיה ובלעה את החתן והכלה"

    הבולענים הינה תופעה גיאולוגית שהתרחשה מאז ומעולם ,כבר בימי התנ"ך • קרח כמוביל המחלוקת 'זכה' לחוש את טעמו של הבולען וכך מתך האדמה נשמעה צעקת האמת • האזינו לקטע המרתק

    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משה אמת ותורתו אמת, כך צועקים קורח ועדתו ממעמקי האדמה מאז שנבלעו בה, כפי שמובא ובפרשת קורח "ַתִּפְתַּח הָאָרֶץ אֶת-פִּיהָ, וַתִּבְלַע אֹתָם וְאֶת-בָּתֵּיהֶם, וְאֵת כָּל-הָאָדָם אֲשֶׁר לְקֹרַח, וְאֵת כָּל-הָרְכוּשׁ". מקרה קורח ועדתו הוא לא היחיד בו פערה האדמה את פיה ובלעה את העומדים עליה.

    בשנת קכ"ג כיהן הגאון רבי יצחק כרבה הראשי של קראקוב, באותם ימים יהודי מתבולל בשם זליגמן שהפך את שמו לזיגמונד, החליט לשאת אישה גרושה למרות שהיה כהן. הוא פנה לרבי יצחק על מנת שזה יחתנו אך הוא כמובן סירב, הלך זיגמונד אל הנסיך הפולני ששלט בקראקוב וסיפר לו על כך. שלח הנסיך פלוגת חיילים שיביאו את הרב בכח לככר השוק שבמרכז העיר, שם הועמדה חופת הזוג, בזמן שהמתינו בני הזוג שיחל הרב בטקס החופה והקידושין, הוא הרים את עיניו השמימה ולחש את נוסח התפילה הבא: "ה' אלוקי אברהם יצחק וישראל, קדש את שמך ברבים ויוודע כי אתה אלוקים בישראל וכי יש בעל-בית לבירה. ענני ה', ענני, וידעו כל העם הזה כי אתה ה' אלוקים ובדברך עשיתי את הדברים האלה", ברגע שסיים הרב את תפילתו, פערה האדמה את פיה תחת מקום עומדם של החתן והכלה, והם נבלעו בתוכה, כששמע זאת הנסיך, ביקש את סליחתו של הרב, ועל פי בקשתו, גידר את המקום על מנת שלא יעברו בו כהנים ויכשלו.

    אין לנו באמת הבנה איך קרו הדברים המתוארים, אבל יכולים אנו לקבל מושגים בעקבות אירועים שונים מהתקופה האחרונה בהן האדמה בלעה אנשים.

    ב-1 במרץ 2013 תושב פלורידה בן 37 נבלע באדמה כשבולען בקוטר של שישה מטרים נפער מתחת לחדרו ובלע את מיטתו, כך דווח על זה בתקשורת האמריקאית.

    אז מהו בעצם הבולען? בולען ,הוא שקע הנפער באופן פתאומי בקרקע. בולענים נוצרים בין השאר באזורי חוף כתוצאה מהמסה של שכבת מלח מתחת לפני הקרקע. זו הסיבה שכשאנו נוסעים באיזור ים המלח אנו נתקלים בשלטים המזהירים אותנו "סכנת בולענים".

    זה לא שבאמת יש לנו מה לעשות עם המידע הזה (חוץ מאולי לא ליסוע בכבישים הללו), כי בולענים מתפתחים באיטיות מתחת לפני השטח, אך כשהם קורסים, זה קורה ממש במפתיע.
    כמו למשל מה שקרה למשפחה שנסעה עם רכבה על אחד הכבישים המרכזיים בפרו.

    הקולות הנרגשים הם של המחלצים שהצליחו להוציא בשלום את המשפחה מתוך הבולען, התופעה הזאת, בה האדמה פוצה את פיה ובולעת את מה שמעליה, לא יכולה להשאיר אף אחד אדיש, גם כשמה שנבלע, הוא רכוש בלבד, כמו שארע בבולטימור, שם, שורה של מכוניות על פני רחוב שלם כמעט נבלעו באדמה.

    אפילו בבני ברק לפני כ- 5 שנים בת"ת בעלזא, בולען בקוטר של כשלושה מטרים נפער בתוך כיתה. במקרה הזה בנס לא היו נפגעים שכן הדבר אירע בשעות הלילה.
    יש תיעודים רבים – היסטוריים ועכשוויים, למקרים בהם האדמה פערה את פיה, בחלק מהמקרים לצערנו, נבלעים האנשים אך יש מקרים בהם אפילו לאחר שהות ממושכת במעמקים מצליחים לחץ את האנשים.

    כך ארע גם לחוקר הבולענים אלי רז בחודש תשרי תשע"ד יצא רז כהרגלו אל השטח באיזור עין גדי, כדי לחקור את ה"בולענים".

    כשלפתע קרסה האדמה תחתיו והוא נפל לתוכה. האדמה נסגרה מעליו, והוא הבין שאין באפשרותו להיחלץ ממנה, במשך שעות הוא כתב מכתבי פרידה למשפחה ותיעד את קורותיו
    ומחשבותיו בתחתית הבור הוא למעשה השלים עם גורלו, אך כעבור 12 שעות,כשהכל היה נראה אבוד הגיעו מחלצים והצילו את חייו.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תגידו מה נסגר איתכם??? מה זה הכתבה הלא קשורה הזאת??