יש לך רשיון להובר-בורד?

    חיים כץ 2 Comment on יש לך רשיון להובר-בורד?

    הכירו את ההוברבורד כלי התחבורה הכיפי והמסוכן ביותר בארץ • במסווה של אורות, גימיקים וצבע הפך ההוברבורד לחלק מהנוף על הכביש והמדרכה • אמש נפצעה ילדה באורח קשה מהכלי התמים הזה • סכנה ממונעת

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הטרנד החדש והמלהיב של הילדים ומבוגרים שחשים עצמם ילדים מתברר כסכנת חיים ממשית.

    אמש באלעד בשעה 18:16 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על ילדה שנפלה מסגאווי – ע"ע הברבורד באלעד. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי והפנו אותה  לבי"ח בלינסון במצב קשה עם חבלה בראש כשהיא מורדמת ומונשמת.

    פראמדיקית מד"א גל גרנדר וחובש בכיר במד"א אלי פכטר סיפרו: "כשהגענו ראינו ילדה כבת 6 מחוסרת הכרה עם סימני פגיעת ראש קשה, סיפרו לנו שהיא נפלה מסגאווי ונחבלה בראשה ומצבה החל להידרדר כעבור שעה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה, הנשמה וטיפול תרופתי ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים כשמצבה מוגדר קשה ויציב".

    הפראמדיקית גל גרנדר הוסיפה וציינה כי: "בפגיעות ראש סימני הפגיעה יכולים להופיע גם שעות לאחר האירוע ובעיקר אצל ילדים יש לעקוב אחר סימנים מחשידים כמו הקאות, עייפות, ישנוניות ואפטיות ובכל צורך יש להזעיק את מגן דוד אדום בקו החירום 101". בחודשים האחרונים היו מספר פציעות ואף מקרי מוות (מהתלקחות הוברבורד) חרף האזהרות השונות.

    הגאדג'ט היקר שהפך פופלארי מאד באוכלוסיית הנוער והילדים, הפך לכלי תחבורה שמחליף את האופניים המסורתיות, הוא מדליק, מלא אפקטים ומחבר לבלוטוס כך שחווית הנסיעה מלווה במוזיקה רועשת  מה שהופך את זה לחווית אקסטרים. ההברבורד מהיר ולא דורש מאמץ מיוחד כך שהילדים שנוסעים עליו שקועים בתוכו ולא שמים לב בכלל לנעשה סביבם, מה שמגביר את הסכנה המיידית.

    ב'טרם' מדגישים מספר כללים חשובים שחשוב לשנן לפני נסיעת הבכורה:

    ילד מתחת לגיל 16 לא רוכב על כלי ממונע

    מעדיפים רכיבה בשבילי אופניים ולא בכביש (לא רוכבים על המדרכה)!

    לא מבצעים שינויים המאפשרים נסיעה העולה על 25 קמ"ש באופניים ובקורקינטים חשמליים

    חובשים קסדה בכל רכיבה

    לפני הרכישה מלמדים את הילדים את חוקי התנועה והתמרורים ומתרגלים איתם

    נשמעים לחוקי התנועה ומתחשבים בהולכי רגל

    הרכבת ילדים על אופניים חשמליים אפשרית רק בשימוש במתקן מתאים וקסדה ולילדים מעל גיל שנה לפחות. הרכבת ילדים על קורקינטים אסורה

    ברכיבה בשעות החשכה מדליקים פנס ולובשים אפוד זוהר

    קונים אופניים וקורקינטים העומדים בדרישות התקן



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      זה דבר הכי מסוכן שיש……….

    2. 1

      לפחות המחיר של הדבר הזה קרוב לאלף והמון אנשים לא יכולים להרשות לעצמם רכישה כזו -מה שבעצם מצמצם את אפשרויות הסיכון-ומי שרוכש צריך לדעת שזה כלי תחבור לכל דבר רק שהסכנה בו גדולה יותר מאופניים -כי אי אפשר להעזר בידיים או ברגליים לצורך האטה לפני עצירה. -כידוע האטה ועצירה כן נעשית באמצעות הרגלים (זוית העמידה ) אבל ברגע האמת כשעומדים במצב של שניות להחלטה ממש"מאבדים ידיים ורגליים" ולא זוכרים בשבריר שניה מה צריך לעשות ואז חס וחלילה קורה מה שקורה -אנא !!!! שימו לב !!!!!!!!!!!!! לפני שאתם קונים משחק מפוקפק ומסכן חיים שכזה לילדיכם.