טבעי שתאהבו • את הבורקס הזה תנשנשו בלי נקיפות מצפון

    רבקי אוסטרובר No Comments on טבעי שתאהבו • את הבורקס הזה תנשנשו בלי נקיפות מצפון

    על אושר ובורקס • הבחירה הקשה: אוכל טעים או בריאות? האמת: בכלל לא צריך לוותר על כלום • לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלימה

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרבה אנשים שרוצים לעבור לתזונה נקייה, עומדים לפני התלבטות קשה. איך אפשר לחיות בלי בורקסים, רוגעלך, בגטים, גלידות ושוקולדים? עצם המחשבה שצריך לוותר ולחיות בלי המעדנים האהובים עלינו, גורמת לנו להימנע מיצירת שינוי משמעותי לדרך חיים בריאה יותר.

    אבל יש לי חדשות בשבילכם: אפשר, ועוד איך אפשר, לחיות בריא ונכון, ועדיין ליהנות ממאכלים טעימים. ויש לכך שני פתרונות ישימים מאוד:

    1. להימנע במהלך השבוע ממאכלים רעילים, מלאי סוכר, קמחים לבנים, שמנים מזוככים מהצומח, חומרים כימיקליים ועוד, ולהקפיד על פעילות גופנית סדירה (150 דקות אירובי ו- 80 דקות אנאירובי בשבוע – זוכרים?) . ואז, בסוף השבוע, אפשר לקנות לכבוד שבת מאכל או שניים מהקבוצה ה"אסורה". כאשר אדם מקפיד על תזונה נקייה ופעילות גופנית מואצת באופן סדיר, הנזק שנגרם לרקמות הגוף בעקבות כמה טעימות ממאכלים לא בריאים, הוא לא עוצמתי ומסוכן כמו מי שצורך את הרעלים הללו באופן קבוע ורציף ללא הקפדה על ספורט ותזונה בריאה.

    2. אפשר פשוט להכין את ה"מאכלים האסורים" לבד, מרכיבים בריאים וטבעים. בבית שלנו יש כבר מזמן עוגות, עוגיות, שוקולדים, מאפים, לחמניות, רוגעלך, קרקרים, תבשילי פסטות, פיצה ובורקסים ביתיים מרכיבים אורגניים ונקיים. איזה כיף. תחליפו את הקמחים הלבנים בקמחים מלאים (אפשר 80%, ואז זה ממש דומה בטעם ובמרקם לקמח הלבן), את המרגרינות בשמן קוקוס או חמאה, את שמן הקנולה או החמניות בשמן זית כתית, ואת הסוכר הלבן בסירופ אגבה, סילאן או דבש אורגני, או בכמות מועטה של סוכר קנים. את הממרחים הקנויים תחליפו בממרחים ביתיים טעימים, העשויים מחומרים טבעיים. תאמינו לי, יש תחליף לכל דבר!

    כמובן שהכל צריך להיות במידה – עוגה זו עוגה זו עוגה, והיא עשירה בקלוריות ויכולה לגרום להשמנה, ללא כל קשר לטיב הרכיבים ממנה היא עשויה, אם אוכלים ממנה יותר מדי. אבל אין ספק, שמעבר למרכיבים בריאים יוסיף המון לבריאותכם, לאנרגיות ולכוח שלכם.

    השבוע, הכנו בורקסים. אווירה של חגיגיות אפפה את הבית בזמן שהתיישבנו סביב השולחן הערוך עם בורקסים, סלט ירקות חי ורוטב ביתי טעים. אני מזמינה אתכם גם לנסות.

    (מובן ששומרי משקל צריכים להיזהר מיתר פחמימות, ויש כאן גם כמות לא מבוטלת של חמאה, אך כפינוק מדי פעם זה ממש כיף)

    אז בלי דיבורים נוספים, הנה המתכון שלי לבורקסים מרכיבים טבעיים:

    חצי קילו קמח כוסמין 80% (זה בערך 4 כוסות גדושות)
    3/4 חבילת חמאה
    1/4כוס שמן זית
    1 כף חומץ
    חצי כפית מלח
    1 כוס מים רותחים

    מערבבים הכל יחד לבצק קצת דביק ומניחים במקרר לשעה. מכינים ריבועים וממלאים במה שאוהבים – אני שמתי חלק עם גבינה לבנה מתובלת בשום ומלח, וחלק עם גבינת פטה עיזים 5%.

    מקפלים למשולש, מהדקים קצוות עם מזלג ומחוררים קצת מלמעלה. מברישים בביצה ומפזרים שומשום ופרג. אופים בתנור שחומם מראש ל-200 מעלות, בערך חצי שעה או עד השחמה נאה.

    בתיאבון, ותהיו לי בריאים ושמחים.

    רבקי אוסטרובר היא מאמנת להגשמה ושינוי, ומאמנת כושר ותזונה. [email protected]



    0 תגובות