תתחב"דו: מושגי חסידות חובקת עולם

    חני ירחי 1 Comment on תתחב"דו: מושגי חסידות חובקת עולם

    קרה לכם פעם שנתקלתם בשני חבד"ים מדברים בחזור מהתפילה ולא הבנתם כלום? • כמה מושגים חשובים לכבוד ג' תמוז שיעשו לכם סדר • לחיים

    צילום: col אונליין
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לימוד בעל פה – דגש מיוחד ניתן בחב"ד על שינון אותיות קודש בעל פה, פרקי תניא. ובזמנים ספציפיים לימוד מאמר מיוחד. בברית מילה למשל, האבא חוזר בעל פה מאמר אחד. בבר מצווה- חתן הבר מצווה חוזר על מאמר אחר. ויש גם מאמר לחתנים.

    ספר הזכרונות – תיעוד היסטורי מרתק על התקופה של טרום תנועת החסידות וראשיתה. הספר מלווה את אביו של בעל התניא במסע אישי לגיבוש דרכו בעבודת השם. את הספר כתב האדמור הריי"צ (השישי בשלשלת אדמורי חבד, חותנו של הרבי מליובאוויטש) ממה ששמע מסבתו הרבנית רבקה. לספר שני כרכים מומלץ בחום למי שתוהה על ההבדלים בעבודת השם, למי שרוצה ללמוד על תקופת ההיסטוריה הזו דרך סיפור אנושי אמיתי.

    מנהגי יום הולדת – בחב"ד לתאריך הלידה יש מקום של כבוד! ביום ההולדת "מזלו של האדם גובר" (מזל = חלק נוסף של הנשמה ש"נוזל" ומאיר יותר ביום הזה), ההתייחסות ליום הולדת כסוג של ראש השנה פרטי של האדם. וישנם 10 מנהגי יום הולדת שנוהגים לקיים. הם כוללים בין השאר, הוספה באמירת תהילים, הוספת בצדקה, קיום חשבון נפש וקבלת החלטות טובות ועוד.

    סדר ניגונים – בשבת אחר הצהריים, בין מנחה לערבית – בזמן "רעווא דרעווין", כשקדושת השבת מגיעה לשיאה. בבית כנסת חב"ד תוכלו לראות אנשים מתיישבים סביב השולחן, ומנגנים ניגוני חב"ד מלאי קדושה ונשמה. שעה של עולם הבא. אחרי הניגונים, אחד מהחבורה חוזר מאמר בעל פה, לבחירתו. – בדרך כלל ישנו סבב בין המתפללים ורבים בוחרים בתאריך משמעותי עבורם לחזור את המאמר בשבת. יום הולדת, יארצייט וכיו"ב.

    שליחות – את מפעל השליחות האדיר כולם מכירים. כחלק מהחינוך החב"די ליציאה לשליחות, וכחלק מהצורך של בתי חבד בכח אדם נוסף, יש לא מעט שמסגרת המסלול הרגיל יוצאים לשליחות לתקופה. לעזור לבית חב"ד. אצל הבנות, זה בדרך כלל קורה כחלק ממסגרת הלימודים בסמינר להכשרת עובדי הוראה. ובתיאום עם משרד החינוך מי שבוחרת בכך יוצאת לסמסטר אחד לבית חב"ד בעולם ומתנסה בעבודה מעשית בהוראה.

    אצל הבנים – מי שבוחר בכך יוצא לשליחות בדרך כלל אחרי שנת הלימוד בקבוצה.

    קבוצה (צ' בסגול) – מסלול הלימודים של הבנים בחב"ד כולל חיידר עד לכיתה ח'. ומשם מעבר ללימוד בישיבה קטנה במשך 3 שנים, אחר כך יש את הישיבה הגדולה ל-3-4 שנים. ואחר כך מגיעה שנת "הקבוצה". זוהי שנת לימודים שלמה בה הבחורים לומדים בבית מדרשו של הרבי בניו יורק. ואחר כך בוחרים את דרכם, חלקם ממשיכים ללמוד בישיבה שם, חלקם יוצאים לשליחות בבית חב"ד כזה או אחר, וחלקם בוחרים לעסוק בשליחות בישיבות בהן למדו או בישיבות אחרות- ככח עזר נוסף שיכול לשמש לחיזוק האוירה החסידית, לתמיכה בבחורים ועוד.

    בית ספר נט – מיזם מדהים שנולד עם הצורך מהשטח. זהו בית ספר אינטרנטי שמיועד לילדי השלוחים שלעיתים בית הספר היהודי הקרוב נמצא מרחק שעות טיסה ממקום מגוריהם… זהו מיזם מרגש בו ילדים בכיתה א' לומדים יחד במערכת שעות מסודרת ומאורגנת. עם מורה המלמד ומלווה אותם. יש בית ספר נט לבנים, ובית ספר נט לבנות. המיזם הזה, מאפשר לילדי השלוחים להישאר בבית עוד כמה שנים ולא לצאת כבר מכיתה א מהבית כדי ללמוד במקום מתאים.

    ויש עוד אינספור, דולר מהרבי, איגרות קודש, שטיקל וודקה, התוועדות, י"ט כסלו, 12 פסוקים ועוד, תוכלו להחכים אותנו בתגובות.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מדוע מתביישים לציין שמנהגי יומהולדת, הרבי קבע. ואת השלוחים, הרבי שלח, זה לא סתם איזהשהוא פרט באורח חיים החבדי.. חבד זו לא דרך חיים. חבד זה רבי!