"המפלגות החרדיות הן הכי נאמנות במערכת הפוליטית"

    עמית דניאל No Comments on "המפלגות החרדיות הן הכי נאמנות במערכת הפוליטית"

    יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אומר כי הקואליציה הנוכחית היא "הטובה ביותר לנתניהו" • מתווה הכותל? "הנציגים החרדים התנגדו מהרגע הראשון, אמרנו לנתניהו, זה חוק רע" • ולמה הוא עדיין לא שמח?

    דרעי וגפני
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שוחח עם מרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר" בעקבות הנושאים שעל סדר היום.

    "אנחנו נמצאים במאבק מאד קשה" אמר גפני כשהוא מתייחס למתקפה על ביטול מתווה הכותל "יש הסתה נגדנו. מה שהשגנו שלשום זה היה שמירת הסטטוס קוו. אני לא שמח. הקואליציה הזו היא קואליציה טובה. אין ויכוח על העניין הזה. לבוא ולהגיד שאנחנו שמחים על כל מה שקורה? מי שעיניו בראשו מבין שזה לא כך. מה שהיה בקדנציה הקודמת שהגענו כמעט למצב שיהודי חרדי לא יוכל לחיות בארץ ישראל עכשיו זה שונה".

    לדעתו, הקואליציה נוכחית היא הטובה ביותר לנתניהו "קודם כל נדבר על מה שכולנו יודעים. תמונת המצב שהקואליציה שהוקמה מבחינת נתניהו זו הקואליציה הטובה ביותר שהוא יכול לקבל. הסיעות מימין והסיעות החרדיות שמגבות אותו. המפלגות החרדיות הן הכי נאמנות במערכת הפוליטית" אמר והוסיף "נתניהו כשל לחלוטין בקואליציה הקודמת. הוא הבין את זה במהלך הקדנציה והפיל את הממשלה של עצמו שזה דבר נדיר".

    "הבעיות של מתווה הכותל והגיור – אם לא היה בג"צים לא היינו מנסים לחוקק כלום בנושא" אומר גפני "מתווה הכותל כפי שהוא עבר בממשלה נבחן מיד על ידינו הסיעות החרדיות ומיד פנינו לראה"מ ואמרנו לו שהמתווה רע ואנחנו לא מסכימים ומאותו יום התנהל מאבק בנושא. במקביל קיימנו פגישות עם הרבנים הראשיים. אמרנו לראה"מ שהמתווה הזה רע ולמחרת כבר הצבענו נגד. מאז מתנהל מאבק על זה".

    גפני התעקש כי בהצבעה הראשונה על מתווה הכותל, השרים החרדים התנגדו "התנגדנו למתווה הכותל הראשון. השרים החרדים הצביעו נגד".

    בנוגע לשבת אומר גפני "צריך לדבר על העובדה שיש הצטברות, שלא באשמתנו, של כמה נושאים בדת ומדינה. נושאים מורכבים. אנחנו עושים כל מאמץ להוריד את גובה הלהבות של העניין הזה. אני מעדיף לא להתראיין בתקשורת החילונית היום בעניין הזה. לאחר שנתיים שידענו להנמיך את גובה הויכוחים אנחנו עושים כעת מאמץ להוריד את גובה הלהבות. במיוחד שיש פה אנשים עם הרבה כסף חבר הנאמנים הסוכנות והרפורמים שכל התקשורת החילונית הולכת אתם".

    בעניין התקשורת, אומר גפני "אני אמרתי כבר בסערת התאגיד, אותי לא מעניין, התאגיד, קול ישראל. לא משנה מי, כולם בסופו של דבר יהיו נגדנו".



    0 תגובות