הח"כים שבצוות למניעת חילולי השבת במכתב למשרד התחבורה

    איתי גדסי No Comments on הח"כים שבצוות למניעת חילולי השבת במכתב למשרד התחבורה

    במכתבם העלו מספר שאלות בנוגע להסדרים הציבוריים הנוהגים היום בשטח, חלקם תוך רמיסת השבת

    צילום: Miriam Alsterl/Flash90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי הכנסת שמונו לטפל בחילולי השבת – ח"כ מיכאל מלכיאלי, ח"כ יואב בן צור, ח"כ אורי מקלב וח"כ ישראל איכלר שלחו מכתב למנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, בעניין שלילת היתרים לתחבורה ציבורית ביום המנוחה בערים בהם עיריות מפעילות תחבורה ציבורית ביום המנוחה.

    "עיריות שונות, בהם חולון, רמת השרון והרצליה, מפעילות תחבורה עירונית בשבתות. תיקון 28 לפקודת התעבורה מאפשר לשר התחבורה להציל את כבודה של השבת ולהפחית את חילול השבת הציבורי. בתיקון נקבע כי "יתחשב השר ככל שניתן במסורת ישראל, בכל הנוגע לאיסור תנועת כלי רכב בימי מנוחה", קרי: הפחתת חילול שבתות ומועדי ישראל בתחבורה הציבורית, וזאת בניגוד לחילול שבת / מועד פרטי בתחבורה הפרטית, שהתקנה אינה חלה עליה".

    "מאחר שהרשות המקומית או גוף ציבורי אחר הם רשות ציבורית, הרי שבידי כב' השר להפחית את חילול השבת הציבורי, וזאת באמצעות בחינה חוזרת של היתרים שניתנו בעבר, או אי מתן היתרים חדשים להפעלת קווי שירות לפני צאת השבת".

    "מאחר שעניינו של התיקון האמור הוא בכפוף להתחשבות ככל שניתן במסורת ישראל, הרי שאין להתיר במקומות בהם קיימת חלופה תחבורתית מטעם המדינה, הגם שאינה בהיקף מלא כמו בימי חול. אשר על כן, אנו פונים באמצעותך לכב' השר בבקשה לשלול היתרים שניתנו בעבר להפעלת קווי שירות כאמור, כגון קווים 24, 89 של חברת דן, וכן קווים 29 ו – 247 של חברת מטרופולין, הפועלים בערים הנ"ל".

    "בהזדמנות זו, נא עדכונך כיצד מתקדמת החקירה בעניין הפעלת הקווים הפיראטיים של אגודת "אף על פי כן" ושל "תחבורה שיתופית ירושלמית"? האם הוחל באיסוף ראיות לצורך הגשת כתבי אישום?".



    0 תגובות