גפני: "אם בג"צ יחליט שפסק דין המרכולים חלוט, יעלה חוק בתוך שבוע"

    איתי גדסי 2 Comment on גפני: "אם בג"צ יחליט שפסק דין המרכולים חלוט, יעלה חוק בתוך שבוע"

    יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, מסר הצהרה ובה אמר כי אם בג"צ יחליט שלא לדון מחדש בפסק דין המרכולים, הוא יעלה חוק בתוך שבוע • עם זאת, לדבריו "אנו לא מעוניינים בחקיקה, זו באה רק לאחר שמנסים לכפות עלינו" • ואיך יגיב אם "ישראל ביתנו" יתנגדו לחוק? • צפו:

    צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אין לנו, לש"ס ולבית היהודי שום עניין בחקיקה הזו. הרפורמים והקונסרבטיבים יושבים באמריקה ולא נמצאים אתנו פה וחווים את שאנחנו עוברים לטוב ולמוטב. הדעות שלהם קורעות חס וחלילה את התורה הקדושה. הם יושבים שם ובאמצעות בג"ץ אומרים לנו מה לעשות. לא הם ולא בג"ץ יגידו לנו מה לעשות. איננו מעוניינים בחקיקה אנחנו רוצים לשמר את הסטטוס קוו.

    לאחר שבשבוע האחרון התייעצנו עם משפטנים החלטנו לקבל את הנוסח שמתווה הכותל הוקפא. זה בעצם ביטול המתווה. חוק הגיור הוא חוק לא מושלם ונצטרך לתקן אותנו הוא עבר מסיבה ברורה שאם לא היה עובר בית המשפט היה מתערב בזה.

    גם בנושא טבילה במקווה שבית המשפט התיר לרפורמים ואני העברתי חוק בתוך חודש. לא הייתי עושה את החוק הזה אילולא היה בית המשפט מחליט את המחליט. אנחנו מודים לקב"ה על הצלחתנו בחוקים אבל כל זה נעשה בעקבות כל הפניות שלהם לבג"ץ. כל דבר שינסו לשנות בדת ומדינה נחוקק חוקים.

    לגבי המרכולים אם בג"ץ יחליט שיהיה דיון מחודש אני לא מעלה את החוק, אם בית המשפט יגיד שזה פסק דין חלוט אני מעלה הצעת חוק בתוך שבוע. אם חברים מהקואליציה ירצו להצביע לפי דעתם גם אנחנו נתחיל הלצביע כך וחוקי הקואליציה לא יעברו. אנחנו לא מבקשים חקיקה חדשה שישנה את הסטטוס קוו לטובתינו. מה שעומד ליון זה הפרה של הסטטוס קוו ע"י בית המשפט. אם ישראל ביתינו לא יצביעו אנחנו בניגוד לישראל ביתינו עם 21 ואפילו 27 מנדטים. לא יכול להיות שההסכם יופר.

    אנחנו לא נצביע בניגוד ל'ישראל ביתנו' אנחנו עם 21 או 28 מנדטים. לא יכול להיות שההסכם יופר. עצם העובדה שישראל ביתינו הגישה ערר זה בניגוד להסכם הקואליציוני. חוק הגיור מחזיר את המצב לקדמותו.

     

     



    2 תגובות

    מיין תגובות