קיש וסמוטריץ' יוזמים: החוק שיחייב את נתניהו לבנות בבית אל

    איתי גדסי 1 Comment on קיש וסמוטריץ' יוזמים: החוק שיחייב את נתניהו לבנות בבית אל

    ראשי שדולת ארץ ישראל הודיעו על קידום יוזמת חקיקה שתאלץ את ראש הממשלה לעמוד בהבטחתו לבניית מאות יחידות דיור בבית אל

    שדולת ארץ ישראל בכנסת
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכינוס שערכו היום (שני) ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ יואב קיש וח"כ בצלאל סמוטריץ, לצד ראשי מועצות מיהודה ושומרון הוצגה הצעת חוק 'קידום מהיר של מחויבויות בניה' אשר תעלה להצבעה כבר ביום ראשון הבא בוועדת השרים לחקיקה.

    ההצבעה, שקיבלה פטור מחובת הנחה בוועדת הכנסת, באה לאלץ מימוש התחייבויות ראש הממשלה למתן אישורי בניה בגין הבטחות שניתנו בשנים האחרונות ולא מומשו. יו"ר השדולה, ח"כ יואב קיש אמר, "אנחנו חייבים לפרוץ את הנושא של שיווק התכניות בבית אל. ההצעה אומרת שיש לנתק את הנושא של הלחץ המדיני והמקומות האלה צריכות להיות בקונצנזוס".

    "בוועדת שרים לחקיקה נמצאים חברים רבים שהבטיחו במאהל שהם יתמכו, והם צריכים להגיד ביום ראשון שהם תומכים במהלך כדי לתת לבית אל לצאת לדרך בנושא הזה. זה בא לסמל מהלך שישפיע גם על מקומות אחרים", הוסיף ח"כ קיש.

    עמיתו לראשות השדולה, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הוסיף, "ראש הממשלה מתמודד מול מערכת לחצים לא פשוטה אבל לא בטוח שהוא מסוגל להוביל את זה ממקום מושבו. אנחנו רוצים לעזור לראש הממשלה לקדם את החוק הזה שהוא צודק, מוסרי, ציוני".

    "אין דבר שפוגע יותר באמון הציבור ממערכת שמבטיחה ולא מקיימת. אנחנו מחזירים את את הכדור מראש הממשלה אלינו. כל מי שהתחייב צריך לעמוד בהתחייבות ואני מניח שהבקשה תענה, גם בממשלה גם בכנסת", דברי סמוטריץ'.

    ראש מועצת בית אל, שי אלון, אמר כי "התחייבות חייבים לקיים. הצעת חוק נשמעת קצת משעשעת אבל היא באה בגלל שהממשלה לא מקיימת את ההתחייבות שלה. ראש הממשלה הבטיח שהשיווקים יקרו בספטמבר. אנחנו רוצים לתמוך בו ולעודד אותו כדי שזה יקרה לאלתר. אין שום בעיה כבר לעשות את זה היום. נוצרה פה הזדמנות לפריצה טיפה יותר רחבה – אנחנו נמצאים בממשלת ימין, הממשלה הכי טובה, אם כבר יש לנו את החלון הזה שלא היה לנו בתקופת אובמה, אנחנו חייבים לנצל אותו", ציין אלון.

    יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה הסביר "מטרותינו הראשית היא נרמול החיים ביהודה ושומרון. מדובר פה על מהלך שאמור להיות מובן מאליו, בניית גנים, מוסדות חינוך ועוד. 50 שנה עברו עם כל מיני ניסיונות שונים ומשונים לפתרונות מדיניים שרק כשלו ובסופו של דבר ההתיישבות היהודית הולכת וגדלה ומן הראוי שהאזרחים האלה יקבלו את מה שמגיע אליהם בדין ולא מתוך בקשות ותחנונים. אם אין ברירה אז אין ברירה אלא ללכת לחוק. אנחנו מקווים שדרך הצעת החוק, שאמורה להיות מיותרת, נצליח למלא את ההתחייבות. זה חלק מהמהלך שיביא אותנו לחיים נורמליים וסבירים", סיכם רואה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      די לבנייה הצפופה
      חשוב לכם הארנונה שאנשים ישלמו לכם יותר מאשר איכות הבנייה ונוחות הדיירים